טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר09/05/2021

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ ח.פ520004078

נגד

נתבעים

1.עיד עמאש

2.איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

בפני תביעה כספית, על סך של 18,125 ₪, שעניינה נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים. בתום הדיון שהתקיים בפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש.

בקליפת אגוז: רכב התובעת נסע ישר, ורכב הנתבעים שהגיע מולו פנה שמאלה. הפינה הימנית קדמית ברכב התובעת פגע בכנף שמאלית-אחורית ברכב הנתבעים. בעוד לגרסת נהגת התובעת התפרץ רכב הנתבעים לצומת ריק, לגרסת נהג הנתבעים הוא חצה שני טורי מכוניות שאפשרו לו לעשות כן, ורכב התובעת עקפם מימין, תוך נסיעה על אי תנועה מצויר, ופגע בו. לגרסת נהגת התובעת, נהג התובע אחראי, אך לה אשם תורם (שכן לא ראתה אותו פונה); לגרסת נהג הנתבעים, נהגת התובעת אחראית, אך לו אשם תורם (שכן לא בדק את התנועה המגיעה מימין לטור הימני של כלי הרכב שעצרו עבורו, לשיטתו).

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחלק את האחריות בין הנהגים בשיעור 60:40 לחובת נהג הנתבעים. בהתאם, בהליך זה, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעת סך של 10,875 ₪, וכן את אגרת התביעה (כולל המחצית השניה, ככל שתחויב ותשולם), שכר העדה (כפי שנפסק), ושכ"ט עו"ד בסך 2,000 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, כ"ז אייר תשפ"א, 09 מאי 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/05/2021 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה