טוען...

החלטה שניתנה ע"י מיכל פרבר

מיכל פרבר17/01/2020

בפני

כב' הרשמת הבכירה, מיכל פרבר

תובע

בנק לאומי סניף טבריה 970

נגד

נתבע

אליחי אריה רובין

החלטה

התובע פעל להמצאת כתב התביעה לאביו של הנתבע, עו"ד מוריס רובין.
לאחר ביצוע ההמצאה, הגיש עו"ד רובין ביום 20.11.19 הודעה לפיה אינו מייצג את הנתבע ומשרדו אינו מהווה כתובת עבוד מסירה לנתבע.

התובע בתגובה טען כי קודם להגשת התביעה נמסר מכתב התראה לעו"ד רובין לאחר שהנתבע לא אותר ובמענה השיב עו"ד רובין כי הנתבע עזב את הארץ בשנת 2018 וכי אינו מתכנן לשוב בשנים הקרובות. בין הצדדים הוחלפו תכתובות ונוהלו שיחות טלפון בניסיון להגיע להסדר חוב ומשלא צלח הוגשה התביעה. בנסיבות אלה טוען התובע כי יש לראות בעו"ד רובין מורשה לקבלת כתב התביעה בשים לב ליחסים בינו לבין הנתבע והעובדה שניהל בשמו ועבורו מו"מ ומתוך הנחה כי לאור הקשר האינטנסיבי יביא את דבר הגשת התביעה לידיעת הנתבע.

בתגובה טען עו"ד רובין כי אינו מייצג את הנתבע ואינו מהווה כתובת להמצאה וכי פעל בניסיון להשגת פשרה בלבד.


תקנה 482 (א) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד- 1984 מסדירה את האפשרות לביצוע המצאה למורשה. ברע"א 39/89 General Electric Corp נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ, פד"י מב(4) 762, נדרש כב' השופט לוין לבחינת הגדרתו של "מורשה" וכדבריו:
"שאלה אחרת היא, מיהו ה"מורשה" לפי תקנה .482 לענין תקנה 483(א) כבר למדנו, שאין מדובר ב"שלוח" כמשמעותו הטכנית של דיבור זה אלא במי שדרגת האינטנסיביות של הקשר שבינו לבין הנתבע הגיעה לרמה כזו, שמותר להניח, כעניין שבדין, שהוא יעביר לידיעתו של הנתבע את דבר ההליכים שהוגשו נגדו. השאלה, מה מידת האינטנסיביות של הקשר בין הנתבע לבין ה"מורשה" הנדרשת כדי לעשות את ההמצאה בת-פועל, היא שאלה שבדרגה..."

אם כן, מידת האינטנסיביות של הקשר בין הנתבע למקבל המסירה היא שקובעת אם ניתן לראות במי שבוצעה לו מסירה "מורשה", כאשר ההנחה היא שכשמדובר בקשר אינטנסיבי, מקבל המסירה יביא לידיעת הנתבע את קיומו של ההליך כנגדו.

בענייננו, לאחר קבלת מכתב ההתראה פנה עו"ד רובין לב"כ התובע במכתב מיום 4.6.19 בו ציין כי הוא פונה בשם הנתבע וכי הנתבע ער לחובו לבנק ומעוניין להגיע להסדר תשלומים תוך העלאת הצעה להסדר. ביום 10.7.19 פנה עו"ד רובין במכתב נוסף בו ציין כי הוא פונה בשם הנתבע ואשתו תוך מתן הצעה להסדר.

אני סבורה כי פניות אלה אשר נעשו בשם הנתבע במטרה להסדיר את החוב, יש בהן כדי להעיד על מידת אינטנסיביות של קשר המגלמת הנחה כי עו"ד רובין יביא לידיעת הנתבע את דבר קיומה של התביעה כנגדו.

משכך, יש לראות במסירה שבוצעה לעו"ד רובין מסירה עבור הנתבע וככל שברצון הנתבע להתגונן בפני התביעה, עליו לפעול להגשת בקשת רשות להתגונן בתוך 30 ימים מהיום.

ב"כ התובע ימציא לעו"ד רובין העתק ההחלטה כדין.

ניתנה היום, כ' טבת תש"פ, 17 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/01/2020 החלטה שניתנה ע"י מיכל פרבר מיכל פרבר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בנק לאומי סניף טבריה 970 יאיר אבני
נתבע 1 אליחי אריה רובין