טוען...

פסק דין שניתנה ע"י גלעד לובינסקי זיו

גלעד לובינסקי זיו02/03/2021

בפני

כבוד השופט גלעד לובינסקי זיו

מבקש

מחמוד נאסר, ת"ז 200449627 - יחיד

נגד

משיבים

1. ממונה על חדלות פירעון – מחוז תל אביב

2. עוה"ד משה תורג'מן - נאמן

3. בנק לאומי לישראל בע"מ - נושה

פסק דין

ביום 8.2.2021 התקיים דיון בסוגית מתן צו לשיקום כלכלי ביחס ליחיד. במסגרת הצעת הממונה, אשר הוגשה בסמוך מאד למועד הדיון, המליצה הממונה לבטל את צו פתיחת ההליכים שניתן ביחס ליחיד, וזאת מחמת ניצולו של ההליך לרעה. כך, מן הטעם שהיחיד צבר מחדלים רבים ולמעשה אינו משתף פעולה במסגרת הליך חדלות הפירעון אותו הוא עצמו יזם. לעניין זה צוין כי היחיד לא הגיש דוחות דו-חודשיים, לא שילם באופן סדיר את התשלומים החודשיים שנקבעו לו (ובכך יצר חוב פיגורים לקופת הנשייה); ולא התייצב לבירור שנקבע לו אצל הנאמן. היחיד לא התייצב לדיון בבית המשפט.

במסגרת ההחלטה שניתנה בדיון קבעתי כי נוכח המועד המאוחר שבו הוגשה הצעת הממונה, תמציא הממונה את הצעתה ואת פרוטוקול הדיון לנושי היחיד עד ליום 18.2.2021, והנושים יהיו רשאים להגיש עמדתם לעניין ביטול צו פתיחת ההליכים עד ליום 28.2.2021. יצוין, כי נכון להיום רק בנק לאומי לישראל בע"מ הגיש את עמדתו בעניין, תוך שציין כי אינו מתנגד לביטול ההליך.

לאחר שהתקיים הדיון התברר כי היחיד הגיש, ביום הדיון, בקשה לביטול הדיון, וזאת מן הטעם שהצעת הממונה הוגשה ב"דקה ה-90". אף שמוכן אני להניח כי יש הגיון בטעמים העומדים בבסיס בקשת הדחייה, הרי ברור כי משלא ניתנה החלטה בבקשה עד למועד הדיון, היה על היחיד להתייצב לדיון, ולא לעשות דין לעצמו ולהיעדר. באי התייצבותו לדיון ויתר למעשה היחיד על הזכות להעלות את טענותיו, ועל פני הדברים ניתן היה להורות על ביטול ההליך כבר במסגרת הדיון.

כך או כך, בהחלטה נוספת אשר ניתנה ביום הדיון (לאחר סיומו), הפניתי את היחיד לפרוטוקול הדיון וקבעתי כי ככל שהיחיד מעוניין להגיש בקשה כלשהי בהמשך להחלטה שניתנה, עליו לעשות כן בהקדם. בכך למעשה ניתנה ליחיד הזדמנות נוספת להעלאת טענותיו. ואולם גם הזדמנות זו לא נוצלה על ידי היחיד - מאז ועד היום, משך פרק זמן של קרוב לחודש ימים, והגם שהמועד להגשת תגובת הנושים אשר צוין בהחלטה שבפרוטוקול הדיון עבר חלף לו, היחיד לא הגיש דבר. למען שלמות התמונה אציין כי בדיקה במערכת "נט המשפט" מעלה כי בא כוח היחיד צפה בהחלטה עוד ביום 9.2.2021, יום לאחר נתינתה.

על רקע כלל האמור לעיל, ולאחר שהשתכנעתי כי מתקיימים התנאים הקבועים בסעיף 183(א) לחוק - אני מורה על ביטול צו פתיחת ההליכים שניתן בעניינו של היחיד.

עם ביטול צו פתיחת ההליכים, ההגבלות שהושתו במסגרת הצו בטלות.

חרף האמור, צו עיכוב היציאה מן הארץ יעמוד על כנו למשך 60 ימים נוספים.

בהתאם לסיפא של סעיף 183(א) לחוק, עם ביטול הצו נדרש בית המשפט להורות כיצד לנהוג בנכסי קופת הנשייה. ככל שאכן יש נכסים בקופה, יגיש הנאמן בקשה מתאימה בעניין זה ויציין במסגרתה גם את עמדת הממונה.

המזכירות תסגור את התיק.

ניתן היום, י"ח אדר תשפ"א, 02 מרץ 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/02/2021 החלטה על בקשה של משיב 1 הצעת הממונה לצו שיקום כלכלי גלעד לובינסקי זיו צפייה
02/03/2021 פסק דין שניתנה ע"י גלעד לובינסקי זיו גלעד לובינסקי זיו צפייה
26/08/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה לתשלום הוצאות הליך גלעד לובינסקי זיו צפייה