טוען...

החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה

נסר אבו טהה29/09/2020

בפני

כבוד השופט נסר אבו טהה

המבקש

וואפי אל צאנע (עצור בפיקוח אלקטרוני)

ב"כ עו"ד אורי בן נתן

נגד

המשיבה

מדינת ישראל – פמ"ד (פלילי)

החלטה

1. זוהי בקשה לעיון חוזר, במסגרתה עותר המבקש להורות על ביטול המעצר במתכונת של אזוק אלקטרוני וכן להתיר לו לחזור למעגל העבודה, תחת פיקוחו המלא של האח הערב, בין השעות 06:00-18:00, לאחר שעות העבודה ימשיך המבקש להיות נתון במעצר בית מלא בבית המשפחה בפיקוח אותם ערבים.

2. ב"כ המבקש תימוכין לבקשתו, הפנה להמלצת שרות המבחן, לפיה הסיכון לביצוע עבירות נוספות הצטמצם. המבקש שמר על התנאים ללא הפרות כלשהן. ההליך המשפטי נגד המבקש מהווה גורם משמעותי ומרתיע עבורו. המבקש משתף פעולה עם גורמי הטיפול בצורה טובה מול שרות המבחן. מנגד, ב"כ המשיבה עותר לדחות את המלצת שרות המבחן, שכן למבקש מיוחסות עבירות חמורות. מה גם, נטייתו של המבקש להשליך את האשם למצבו על אחרים. מתקשה לשנות דפוסי חשיבתו. לא חלף זמן ניכר ולא הובאו עובדות חדשות או נסיבות חדשות המצדיקות עיון חוזר.

3. בתאריך 05.03.2020, הוריתי על מעצרו של המבקש עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

4. בתאריך 27.03.2020, במסגרת ערר שהוגש לבית המשפט העליון, הורה בית המשפט העליון על העברת המבקש למעצר במתכונת של אזוק אלקטרוני לצד ערבויות כספיות וצו פיקוח מעצר של שרות המבחן למשך חצי שנה.

5. לאחר שהקשבתי לטיעוני ב"כ הצדדים ועיינתי בתסקיר שבמסגרתו נערכה בחינה מחודשת לרמת המסוכנות הנשקפת מן המבקש, שוכנעתי שיש בטעמים והנימוקים שעמד עליהם שרות המבחן, לרבות ב"כ המבקש, כדי להיעתר לבקשה ובהתאם להמלצת שרות המבחן, ועל כן, הנני מורה כדלקמן:

א. מורה על ביטול המעצר במתכונת של אזוק אלקטרוני, ותחת זאת, ישהה המבקש במעצר בית מלא בכתובת החלופה, לצד פיקוחם של אותם ערבים.

ב. הנני מתיר למבקש, בליווי אחיו הערב, ווהג'י, לצאת ממעצר הבית בימים א-ה בין השעות 06:00-18:00, לצרכי עבודה במפעל "עוף הנגב", וזאת תחת פיקוחו המלא והמתמיד של אחיו הערב.

ג. מובהר, כי בתום שעות העבודה, ובימים בהם לא יעבוד המבקש, ישהה בתנאי מעצר בית מלא.

ד. יתר התנאים יישארו בעינם – בכפוף לאמור לעיל.

עותק ההחלטה לב"כ הצדדים, לשרות המבחן ולפקא"ל.

ניתנה היום, י"א תשרי תשפ"א, 29 ספטמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/12/2019 פרוטוקול מתאריך 30.12.19 גיל דניאל לא זמין
29/09/2020 החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
23/02/2021 החלטה על בקשה של משיב 1 בקשה לעיון חוזר יציאה לעבודה נסר אבו טהה צפייה
17/07/2021 החלטה על בקשה של משיב 1 בקשה לעיון חוזר- ביטול תנאים איתי ברסלר-גונן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אלון אלטמן
משיב 1 וואפי אל צאנע אורי בן נתן