טוען...

החלטה שניתנה ע"י שרה דותן

שרה דותן21/01/2020

לפני

כבוד השופטת עמיתה שרה דותן

מערערת

שירן סנדל

נגד

משיב

גלעד קליין

החלטה

בקשה לעיכוב ביצוע פסק דין עד להכרעה בערעור.

ב-ת"א 16471-09-16 של בית משפט השלום בתל אביב (כב' השופטת כוכבה לוי), חויבה המבקשת ביום 24.11.2019 לפצות את המערער בסכום של 50,000 ₪ בתוספת הוצאות ושכ"ט עו"ד בגין פרסום לשון הרע.

בבקשתה לעיכוב ביצועו של פסק הדין טענה המבקשת באריכות על סיכויי הערעור הטובים, להשקפתה, אולם אשר למאזן הנוחות הסתפקה באמירה סתמית, לפיה מאזן הנוחות נוטה לטובתה וכי החיוב שבפסק הדין אינו נובע מהשבה או בגין נזקים שאירעו בפועל אלא מהווה פיצוי סטטוטורי.

מוסיפה המבקשת וטוענת, כי הינה שחקנית עצמאית ותשלום סכום כה מהותי יובילה להליכי הוצל"פ וקשיים, בעיקר כאשר עתה על מנת להמשיך להתפרסם על גבה של המבקשת ותוך פגיעה בה ובהשתכרותה העתידית, מאיים המשיב לעקל את חשבון האינסטגרם שלה ולפגוע בהכנסותיה.

המבקשת ממשיכה ומפרטת את חשיבותו של חשבון האינסטגרם לעיסוקיה השונים.

מעבר לעובדה שלבקשה לא צורף תצהיר התומך בטענות העובדתיות המפורטות בבקשה, אין המבקשת מפרטת את מצבה הכספי ואיננה מבהירה מדוע להשקפתה, ככל שלא יעוכב פסק הדין לא ניתן יהיה להחזיר המצב לקדמותו.

לאחר שבחנתי את הבקשה, התגובה ואת פסק הדין החלטתי, כי דין הבקשה לעיכוב ביצוע להידחות.

אשר לסיכויי הערעור, כב' השופטת לוי אשר שמעה את הראיות קבעה, כי לא ניתן להסתמך על עדותה היחידה של המבקשת (סעיף 18 לפסק הדין), משכך סיכויי הערעור אינם מן המשופרים.

בהתייחס למאזן הנוחות, מעבר לאמירות סתמיות שחלקן אינן רלוונטיות לענייננו, לא הניחה המבקשת תשתית ראייתית ולו לכאורה, כי הנזק שייגרם לה לא יהיה ניתן לתיקון אם וכאשר יתקבל ערעורה.

אשר על כן, הבקשה נדחית.

המבקשת תשלם הוצאות המשיב בסך 3,000 ₪ (כולל מע"מ).

ניתנה היום, כ"ד טבת תש"פ, 21 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/01/2020 החלטה שניתנה ע"י שרה דותן שרה דותן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 שירן סנדל יפעת בן דוד-עמית
משיב 1 גלעד קליין גיא אופיר