טוען...

פסק דין שניתנה ע"י חגי ברנר

חגי ברנר20/10/2020

לפני

כב' השופט חגי ברנר, סגן נשיא

העותרים

1. נמרוד אורדן

2. עדי אורדן

ע"י ב"כ עו"ד דני אורדן

נגד

משיבה

עירית תל-אביב-יפו

ע"י ב"כ עו"ד עדי יעקובי

פסק דין

עיון בתגובת העיריה לעתירה מגלה כי עסקינן בעתירה מוצדקת וכי העיריה נהגה שלא כדין, בכך שרשמה את העותרים כמחזיקים של דירה ללא כל הצדקה ואף נקטה בהליכי גבייה נמרצים נגדם. הדברים הובהרו בהחלטתי מיום 5.2.2020 וקיבלו משנה תוקף לאחר עיון בתגובת העיריה, לרבות בסעיפים 47 – 53 לתגובה, הבאים להטיל דופי דווקא בעותרים.

ודוק. ההודעה בדבר חילופי מחזיקים בדירה, עליה בין השאר מבססת העיריה את הגנתה, כלל לא ציינה כי העותרים הם המחזיקים בדירה (אלא נקבה בשמו של מחזיק אחר), וכך גם הודעות מאוחרות יותר. בהקשר זה יצויין כי לא הוכח שהודעות העיריה לעותרים בדבר רישומם כמחזיקים, אכן הגיעו אי פעם לעותרים, ומכל מקום, הודעות אלה כשלעצמן היו בלתי מוצדקות משום שלא היתה כל עילה לרשום את העותרים כמחזיקים בדירת סבתם המנוחה, בניגוד למצב בשטח וכל זמן שהעותרים אינם בעלי הזכויות בדירה.

נוכח הודעתה של העיריה בס' 46 לתגובתה, מתייתר הצורך לקיים דיון בעתירה, כפי שהעיריה עצמה הודתה בהודעה מהיום, בבחינת "מודה ועוזב- ירוחם".

משכך אני מורה לעיריה לבטל את רישומם של העותרים כמחזיקים בדירה, ולרשום תחתיהם את עזבון סבתם המנוחה (או את מי שמחזיק בפועל בדירה). כמו כן, ניתן צו האוסר על העיריה לפעול נגד העותרים בגין חוב הארנונה הקיים של דירת סבתם, כל זמן שהם אינם מחזיקים או בעלים של זכויות בדירה, ובכל מקרה, אם וכאשר יהפכו לבעלי הזכויות, לא מעבר לחלקם היחסי כפי שייקבע בצו קיום הצוואה, לכשיינתן.

הואיל והעיריה כבר חוייבה בהוצאות משמעותיות במסגרת הצו הזמני, ונוכח הסכמתה (ולו גם המאוחרת) לפעול בדרך שתייתר את הצורך בהמשך בירור העתירה, יש מקום לפסוק כעת הוצאות על הצד הנמוך, ומשכך, העיריה תישא בהוצאות העותרים בסך של 4,000 ₪ (בנוסף להוצאות שנפסקו נגדה במסגרת הצו הזמני).

הדיון הקבוע למחר- מבוטל.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.

ניתנה היום, ב' חשוון תשפ"א, 20 אוקטובר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/02/2020 החלטה על בקשה של עותר 1 בקשה למתן צו ביניים חגי ברנר צפייה
20/10/2020 פסק דין שניתנה ע"י חגי ברנר חגי ברנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עותר 1 נמרוד אורדן דני אורדן
עותר 2 עדי אורדן דני אורדן
משיב 1 עירית תל-אביב-יפו דורית קרני