טוען...

פסק דין שניתנה ע"י דרור קלייטמן

דרור קלייטמן09/06/2021

בפני

כבוד השופט דרור קלייטמן

תובעים

1. איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

2. רעות ביתן -

באמצעות עו"ד הראל חסון

נגד

נתבעים

1. טארק חנה

2. מגדל חברה לביטוח בע"מ -

באמצעות עו"ד סיוון קידר

פסק דין

בפני תביעה כספית על סך של 23,499 ₪, שעניינה נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים שאירעה בתאריך 2.6.2019.

טענת התובעים היא כי בעת שהתובעת 2 נסעה ברכבה ורכב הנתבעים נסע לפניה באיטיות, החלה בעקיפתו במקום המותר לעקיפה ולפני שסיימה את העקיפה, פנה לפתע רכב הנתבעים שמאלה בלא שאותת קודם לכן ופגע ברכב התובעים וגרם לו לנזקים הנטענים.

מנגד, טענת הנתבעים היא כי בעת שהנתבע 1 נסע באיטיות ברכבו בכוונה לפנות שמאלה למשתלה המצויה במקום ולאחר שאותת וראה במראת הרכב כי רכב התובעים נמצא הרחק מאחוריו, ביצע פנייה שמאלה ולפתע בו רכב התובעים.

לאחר שעיינתי בכל החומר שהוגש על ידי הצדדים לבית המשפט ושמעתי את עדויות הנהגים, הגעתי למסקנה כי האחריות על התאונה מוטלת על הנתבעים. אולם, מצאתי כי ישנה רשלנות תורמת מצידה של התובעת 2 בגובה של 15%.

למסקנה זו הגעתי לנוכח העובדה כי הנתבע 1 הוא שסטה ממסלולו על מנת לבצע את הפנייה ואשר על כן, חובת הזהירות מוטלת עליו. על פי מיקום הנזקים ברכבים ניתן ללמוד כי התאונה אירעה כאשר הרכבים כבר מקבילים זה לזה. אשר על כן, המסקנה כי כי בעת ביצוע הפנייה, לא הסתכל הנתבע 1 במראה ולכן לא ראה את רכב התובעים וגרם לתאונה.

בעניין זה אף נתתי אמון בעדות התובעת 2 שציינה כי לא ראתה את הנתבע 1 מבצע איתות.

איני מקבל את טענת ב"כ הנתבעים כי מדובר בפנייה שהתבצעה בצומת או אף בפנייה וזאת מאחר וצפיתי בתמונות וסרטון המתעדים את המקום, ניתן ללמוד כי אין מדובר בפנייה מוסדרת או כזו המסומנת ואשר על כן, אין מניעה חוקית מצד התובעת 2 לבצע עקיפה במקום.

למרות האמור לעיל, מצאתי כי יש לייחס לתובעת 2 רשלנות תורמת בגובה של 15% מאחר ועליה היה להבחין, בין היתר, לנוכח העובדה כי כפי שהעידה היא תושבת האזור ומכירה את הכביש היטב, כי במקום מצויות פניות גם אם אינן פניות רשמיות. היא אף תיארה כי רכב הנתבעים נסע באיטיות ואשר על כן, יכלה הייתה להסיק כי ייתכן ויבצע פנייה.

במצב דברים זה, מוטלת גם עליה אחריות לבצע את הפנייה בזהירות יתר ותוך הפניית תשומת לבו של נהג הנתבעים.

אשר על כן, אני פוסק כי הנתבעים באמצעות הנתבעת 2 ישלמו לתובעים, לסילוק סופי ומלא של כל הטענות כמפורט בתובענה, סכום כולל של 20,295 ₪ בתוספת אגרת בית משפט בסך 380 ₪ ושכר טרחת עו"ד בסך 3,561 ₪.

הסכומים האמורים לעיל ישולמו בתוך 30 יום מהיום, שאם לא כן, יישאו הפרשי הצמדה וריבית כדין מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

ניתן פטור מתשלום יתרת האגרה.

זכות ערעור לביהמ"ש המחוזי בלוד בתוך 45 יום מהיום.

ניתן היום, כ"ט סיוון תשפ"א, 09 יוני 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/01/2021 החלטה שניתנה ע"י לירון גוטמן קייקוב לירון גוטמן קייקוב צפייה
09/06/2021 פסק דין שניתנה ע"י דרור קלייטמן דרור קלייטמן צפייה