טוען...

פסק דין שניתנה ע"י איריס רבינוביץ ברון

איריס רבינוביץ ברון17/08/2020

מספר בקשה:2

בפני

כבוד השופטת איריס רבינוביץ ברון

עותרת

עורכי דין לקידום מנהל תקין

נגד

משיבים

1. עירית קלנסווה

2. הממונה על חוק חופש המידע בעיריית קלנסווה

פסק דין

ניתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים, כמבוקש.

אני מורה על השבת אגרה בהתאם לתקנה 6(ב) ותקנה 15 לתקנות האגרות.

בהתאם להסכמת הצדדים הוגשו על ידם טיעונים בכתב לעניין ההוצאות.

העותרת מציינת, בין היתר, כי שלחה פניה למשיבה וכן שלחה שתי תזכורות בפקס ומכתב תזכורת שנמסר במסירה אישית ולא נענתה ולכן נדרשה להגיש עתירה לצורך קבלת המידע שהתבקש על ידה כחוק. גם לאחר הגשת העתירה נדרשו חודשים עד להסכמת המשיבה לחתום על הסכם פשרה, ערב הדיון. עוד ציינה כי התנהלות זו עלולה להרתיע את מי שמבקשים לקבל מידע כזכותם על פי דין. פסיקת הוצאות נדרשת גם על מנת לעודד התנהלות שלטונית ראויה ולמנוע מצב בו הרשות משיבה רק לאחר פנייה לבית המשפט.

המשיבים ציינו כי המשיבה נמצאת במצב כלכלי קשה, מונה לה חשב מלווה והיא עומדת בפני תוכנית הבראה הכוללת צעדים קשים ולכן בית המשפט התבקש שלא להכביד על המשיבה בפסיקת ההוצאות. עוד צוין כי העותרת מרבה בהגשת עתירות נפרדות בגין המידע שהתבקש על ידה בעוד שיכלה לאחד ולהגיש עתירה אחת בגין בקשותיה השונות.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים ובשים לב לכך שאכן המידע נמסר רק לאחר שהוגשה העתירה ובסמוך למועד הדיון, אולם לא ניתן להתעלם מכך שהעתירה הסתיימה בהסכמה עוד בטרם התקיים דיון בעתירה לגופה ובנסיבות העניין אני מחייבת את המשיבה 2 לשאת בהוצאות העותרת בגובה יתרת האגרה שלא תושב לה וכן בנוסף לכך בשכ"ט עו"ד בסך כולל של 1,500 ₪.

הסכומים ישולמו תוך 60 יום מהיום. ככל שלא ישולמו במועד יתווספו להם הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהמועד לתשלום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים.

ניתנה היום, כ"ז אב תש"פ, 17 אוגוסט 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/02/2020 החלטה שניתנה ע"י איריס רבינוביץ ברון איריס רבינוביץ ברון צפייה
17/08/2020 פסק דין שניתנה ע"י איריס רבינוביץ ברון איריס רבינוביץ ברון צפייה