טוען...

פסק דין שניתנה ע"י משה הולצמן

משה הולצמן05/11/2021

בפני

כבוד השופט משה הולצמן

החייבת

שמרית יצחק ת"ז 066743311

ע"י ב"כ עוה"ד ירדנה בן שלום

נגד

המשיבים

ובעניין

פרטנר חברה לתקשורת בע"מ ואח'

1. הממונה על חדלות פירעון – מחוז באר שבע והדרום

2. עו"ד רות שווץ בר (נאמנת)

פסק דין

לפניי בקשה מטעם הנאמנת לביטול צו פתיחת ההליכים.

צו פתיחת הליכים בעניינה של החייבת ניתן על ידי הממונה ביום 9.2.2020.

הנאמנת טענה שהחייבת אינה משתפת פעולה, לא הגישה כלל דו"חות תקופתיים וצברה חוב פיגורים.

ביום 25.2.2021 התקיים דיון בעניינה של החייבת ונקבע כי לאור מחדליה של החייבת היה מקום להורות על ביטול ההליך, אך לפנים משורת הדין הועמד לחייבת פרק זמן של 60 יום לצורך תיקון המחדלים.

הנאמנת הודיעה ביום 26.4.2021 כי החייבת לא הגישה דו"חות תקופתיים וצברה חוב פיגורים. בהחלטתי מיום 2.5.2021 התבקשה התייחסותה של החייבת אך לא הוגשה תגובה מטעמה.

בהודעה נוספת של הנאמנת מיום 28.7.2021 צוין שהחייבת שילמה את מלוא התשלומים עד למועד העדכון אך לא הגישה כלל דו"חות תקופתיים.

הנושים לא מצאו לנכון להביע עמדה לגבי הבקשה לביטול הצו לפתיחת הליכים.

באת כוח הממונה הצטרפה להמלצתה של הנאמנת.

בסעיף 183(א) לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 (להלן: "החוק") נקבע כי-"מצא בית המשפט בהליכי חדלות פירעון שנפתחו לבקשת יחיד, כי מתקיים תנאי מהתנאים שבסעיף 163(ג)(1) או כי היחיד הפר תנאי מתנאי הצו לשיקום כלכלי וכי בשל כך נפגע באופן מהותי ניהולם התקין של הליכי חדלות הפירעון, רשאי הוא, לאחר שנתן ליחיד ולנושים הזדמנות להשמיע את עמדתם, לבטל את הצו לפתיחת הליכים; הורה בית המשפט על ביטול הצו, יורה כיצד לנהוג בנכסי קופת הנשייה".

בסעיף 163(ג)|(1) לחוק נקבע כי- "(1) בהליכי חדלות הפירעון, היחיד עשה אחד מאלה: (א) נהג בחוסר תום לב, במטרה לנצל לרעה את ההליכים; (ב) לא שיתף פעולה עם הנאמנת או הממונה; (ג) הפר את ההגבלות שהוטלו עליו באופן שהיה עלול לפגוע בהליך חדלות הפירעון".

לעניין זה נקבע כי "... סעיף 183 לחוק חדלות פירעון קובע כי בית המשפט רשאי לבטל "צו לפתיחת הליכים" שניתן בהליכי חדלות פירעון שנפתחו לבקשת חייב, אם התקיימו הנסיבות המפורטות בסעיף 163(ג)(1), ובכלל זה אם החייב "נהג בחוסר תום לב, במטרה לנצל את ההליכים". גם הנסיבות הנוספות המפורטות באותו סעיף, שהתקיימותן מאפשרת ביטול ההליך – אי-שיתוף פעולה עם הנאמנת או עם "הממונה" והפרת ההגבלות שהוטלו עליו באופן שהיה עלול לפגוע בהליך חדלות הפירעון – אף הן ממקדות את המבט בהתנהלות החייב במסגרת ההליך ונועדו למנוע ניצול ההליך לרעה ..." (ע"א 7375/18 יניב גל נ' מוטי בן ארצי עו"ד, פסקה 13, 2.10.2019).

בענייננו, החייבת לא שיתפה פעולה עם הנאמנת והממונה, יש להחזיקה כמי שזנחה את ההליך והתנהגותה עולה לכדי חוסר תום לב, ומשכך אין הצדקה להמשיך בהליכי חדלות פירעון בעניינה.

לאור האמור לעיל, ומכיוון שהשתכנעתי שהתקיימו התנאים הקבועים בסעיף 183(א) לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018, אני מורה על ביטול צו פתיחת ההליכים שניתן בעניינה של היחידה.

צו עיכוב היציאה מן הארץ וההגבלות שהוטלו בעניינו של החייבת יבוטלו בתוך 60 יום ממועד מתן החלטה זו, על מנת לאפשר לנושים לפעול בעניינים אלה בהליכי הוצאה לפועל פרטניים.

הכספים שנצברו בקופת הנשייה ישמשו לתשלום שכר טרחתו של הנאמנת והוצאות ההליך לפי הכללים הנוהגים אצל הממונה בעניין זה ולפי הדין.

המזכירות תודיע לצדדים ותסגור את התיק ברישומיה

ניתן היום, א' כסלו תשפ"ב, 05 נובמבר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/02/2021 החלטה שניתנה ע"י משה הולצמן משה הולצמן צפייה
05/11/2021 פסק דין שניתנה ע"י משה הולצמן משה הולצמן צפייה