טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יוחנן כהן

יוחנן כהן13/07/2020

לפני: כב' השופט יוחנן כהן

התובע:

נימר אלאסם, (ת"ז-052457892)

-

הנתבעת:

כלל פנסיה וגמל בע"מ, (חברות-512244146)

פסק דין

  1. לפני בית הדין בקשת התובע לשחרור כספי הפיצויים המצויים בקופה המרכזית לפיצויים על שמו של התובע (מספר חשבון 7701990) (להלן – הקופה), והמנוהלת על ידי הנתבעת.
  2. הנתבעת הגישה כתב הגנתה ממנו עולה כי היא מנהלת את הקופה ממנה מבקש התובע למשוך הכספים. הנתבעת מפרטת בכתב הגנתה כי הקופה היא קופה מרכזית לפיצויים וככזו העמיתים בה – ובכללם התובע– הם במעמד של "עמית-מעביד"; וכן כי חוזר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר קובע כי עמית-מעסיק יוכל למשוך כספים מקופה מרכזית לפיצויים ....או לפי פסק דין של בית הדין לעבודה הקובע כי היתרה שתיוותר בחשבונו, לאחר שישולמו לו הסכומים אותם הוא מבקש למשוך, תכסה את התחייבותו לתשלום פיצויי פיטורין לעובדיו, ואשר מורה לקופה להחזיר הכספים למעסיק.
  3. בהתאם לכך, טוענת הנתבעת כי אין לה כל מעמד במערכת היחסים שבין המעסיק לעובדיו אך היא מחויבת לפעול על פי דין לרבות הוראות הממונה כאמור. וכי בנסיבות אלו, בעיקרי הדברים, היא מותירה את ההחלטה לשיקול דעת בית הדין.
  4. התובע מצהיר, כפי שהדברים עולים גם בכתב התביעה, כי עד לשנת 2001 היה עצמאי והייתה לו קופה לפיצויים בבנק הפועלים שעברה לחברה הנתבעת וכי משנת 2001 עובד כשכיר. עוד הצהיר התובע כי אין לו עובדים מאז שנת 2001 ואין אף עובד לשעבר הזכאי לפיצוי כלשהו ממנו, וכי כל הכספים המופקדים בקופה הם שלו.
  5. כמו כן, הוגשה הודעה מטעם רואי החשבון של התובע - איהאב קשוע ושות', רו"ח - כדלהלן: "כרואה חשבון של הלקוח שבנדון, הנני לדווח בהתאם להצהרתו בפניי ולפי המידע העסקי שיש בידיי כי הנ"ל לא מעסיק עובדים ואין התחייבות לפי חוק פיצויי פיטורים לתשלום תביעות פיצויים לעובדים שהעסיק."
  6. בנסיבות אלו, מצאתי כי יש מקום להורות לנתבעת לשחרר כספי הפיצויים בקופה כמבוקש.
  7. הנתבעת תשחרר את כספי הפיצויים המצויים בקופה מושא פסק דין זה, לידי התובע בהתאם לנהלים הקבועים בה, תוך 30 יום.
  8. אין צו להוצאות.


ניתן היום, כ"א תמוז תש"פ, (13 יולי 2020), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/07/2020 פסק דין שניתנה ע"י יוחנן כהן יוחנן כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 נימר אלאסם רחמים עזריה
נתבע 1 כלל פנסיה וגמל בע"מ