טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ג'מיל נאסר

ג'מיל נאסר18/06/2020

בפני

כבוד השופט ג'מיל נאסר, שופט בכיר

תובעת

דורית סימון

נגד

נתבעות

1. סט כרמיאל בע"מ

2. שירותי רטפון (1998) בע"מ

פסק דין

בפניי תביעה כספית ע"ס 900 ₪.

התובעת רכשה טלוויזיה מחנות של הנתבעת מס' 1 והמיובאת על ידי הנתבעת מס' 2. על פי טענת התובעת היא שילמה עבור הרחבת אחריות למשך 3 שנים. לאחר שהתקלקלה הטלוויזיה היא נדרשה לשלם לטכנאי שביקר בביתה סך של 250 ₪ עבור הביקור, דבר שלטעמה נעשה שלא כדין. התובעת נאלצה לשלם סכום זה תוך מחאה ולאחר מכן פנתה אל הנתבעות להשיב לה סכום זה, אך הן סירבו.

נציג הנתבעת מס' 1 טען כי הוא פנה אל הנתבעת מס' 2 על מנת שהיא תשלם את סכום הנ"ל לתובעת שכן סכום הרחבת האחריות הועבר מהנתבעת מס' 1 לנתבעת מס' 2. לאור זאת, הסכום ששולם על ידי התובעת בגין ביקור הטכנאי אמורה הנתבעת מס' 2 לשפות אותה בגינו.

הנתבעת מס' 2 טענה כי אין לה כל יריבות כלפי התובעת. לא הייתה מחלוקת כי השנתיים של האחריות הסתיימו לפני שהטלוויזיה התקלקלה ולכן הרחבת האחריות שהתובעת טוענה לה, אינה מכסה ביקור טכנאי (וזאת להבדיל מהתיקון שיש לבצע בהתאם לאחריות שנרכשה).

במהלך הדיון הובהר כי הנתבעת מס' 1 מסרה לתובעת טלוויזיה חליפית במהלך הזמן שבו הטלוויזיה של התובעת נלקחה ממנה לצורכי תיקון. טלוויזיה חליפית זו עדיין נמצאת בחזקת התובעת.

לאחר ששקלתי את מלוא טענות הצדדים נחה דעתי לקבוע כי לא הייתה כל הצדקה שטכנאי יגבה שכר עבור הביקור בביתה של התובעת מאחר והתובעת הייתה מכוסה באחריות כדין. הטענה כי יש לאבחן בין עלות ביקור הטכנאי לבין התיקון שיש לבצע בהתאם לאחריות הינה אבחנה מלאכותית לטעמי. אין דרך לבדוק את הטלוויזיה של התובעת ולאבחן את התיקון הדרוש, אלא לאחר ביקורו של טכנאי מוסמך. אם יידרש הלקוח לשלם עבור ביקור הטכנאי כתנאי לבדיקה וללא קשר לתיקון, יש בכך משום פגיעה בזכות הלקוח אשר דאג לרכוש אחריות מורחבת.

לאור זאת, אני קובע כי התובעת זכאית לקבל החזר הסך 250 ₪. מאחר וסכום זה שולם על ידי ישירות לנתבעת מס' 1, הרי חלה חובה על הנתבעת מס' 1 לשלם את הסכום בחזרה לתובעת. הקשר העסקי/משפטי בין הנתבעות לבין עצמן אינו אמור להיות מעניינה של התובעת.

לגבי הגשת התביעה נגד הנתבעת מס' 2 – ניתן להבין את עמדת התובעת לפיה הנתבעת מס' 1 הטילה את האחריות בגין עלות ביקור הטכנאי על הנתבעת מס' 2 ומסיבה זו התובעת נאלצה להגיש תביעתה נגד שתי הנתבעות על מנת שלא "ליפול בין הכיסאות".

סוף דבר, אני מחליט כדלקמן:

הנתבעת מס' 1 תשלם לתובעת החזר של 250 ₪.

כמו כן, תשלם הנתבעת מס' 1 לתובעת החזר אגרת משפט בסך 50 ₪ וכן הוצאות הופעה בסך 250 ₪.

התביעה נגד הנתבעת מס' 2 נדחית. במכלול הנסיבות, אין צו להוצאות.

המזכירות תעביר העתק מפסק הדין אל ב"כ הצדדים.

ניתנה היום, כ"ו סיוון תש"פ, 18 יוני 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/06/2020 פסק דין שניתנה ע"י ג'מיל נאסר ג'מיל נאסר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 דורית סימון
נתבע 1 סט כרמיאל בע"מ
נתבע 2 שירותי רטפון (1998) בע"מ