טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש כתב הגנה

אביגיל ון-קרפלד12/07/2020

בפני

כבוד הרשמת הבכירה אביגיל ון-קרפלד

תובעים

לוסי אורה גז

נגד

נתבעים

1. אליהו הנקין

2. נופיה הנקין

החלטה

לפני בקשת הנתבעים לביטול פסק דין מיום 21.6.20.

אין מחלוקת שביום 22.2.20 נמסר כתב התביעה לידי הנתבע 1 והוא אישר את קבלת התביעה גם עבור הנתבעת 2.

לטענת הנתבעים הם לא קיבלו הזמנה לדיון ולהגשת בקשת רשות להתגונן (סעיף 2 בבקשתם). לדברי הנתבעים, הם למדו כיום ובדיעבד, על הוראת תקנה 203 לתקנות סדר הדין האזרחי שיש חובה להמציא להם את כתב התביעה ביחד עם הזמנה ערוכה כדין (סעיף 2 בבקשתם). לטענתם, התביעה לא הוגשה כנגדם בהוגנות הליך בסיסי, וזאת למדו לאחר בדיקה באינטרנט.

בהמשך טוענים הנתבעים שהם אנשים פשוטים, שאינם בקיאים כלל ברזי ההליך המשפטי וטוענים "איך היינו אמורים להעלות על נפשו, כשלא ניתנה לנו הזמנה לדין – אשר לתומנו סברנו שעלינו להמתין לה תחילה טרם נגיש את טענותינו, על נושא שמראשיתו כבר סר מהעולם?!".

ביהמ"ש סבור שעל בסיס הנטען בבקשת הנתבעים בלבד - לא ניתן לבטל את פסק הדין מחמת הצדק מהטעם שטענות הנתבעים סותרות זו את זו. מצד אחד טוענים הנתבעים שסברו לתומם שעליהם להמתין לקבלת הזמנה לדין ומנגד מודים בפה מלא שרק בדיעבד, כיום, למדו שיש בכלל חובה להמציא את כתב התביעה ביחד עם הזמנה כזו.

דהיינו, הנימוק שהעלו לאי הגשת כתב הגנה - שלא קיבלו הזמנה לדין – בא בדיעבד ולא בזמן אמת.

הנתבעים יכלו, כבר עם קבלת כתב התביעה לבדוק באינטרנט ולהתייעץ מה לעשות. ככל שסברו שמדובר בנושא שכבר סר מהעולם הייתה פתוחה בפניהם הדרך להגיש הודעה מתאימה על כך לתיק ביהמ"ש, להודיע שהם כבר פינו וכו' והכל כפי שהם טוענים. במקום זאת הנתבעים ישבו בחוסר מעש מיום 22.2.20 ועד ליום 15.6.20. גם בהתחשב במצב החירום מדובר בפרק זמן משמעותי. הנתבעים מעלים כעת ובדיעבד טענה שלא קיבלו הזמנה כדין, כאשר הם מודים שלא ידעו בזמן אמת שהם צריכים לקבל הזמנה כזו, אך מנגד אינם מספקים כל הסבר מניח את הדעת לכך שבזמן אמת התעלמו מכתב התביעה שהומצא להם. מטעם זה אין מקום לבטל את פסק הדין מחמת הצדק.

יחד עם זאת, ביהמ"ש סבור לאור טענות ההגנה ששיש לבטל את פסק הדין מחמת שיקול דעת ביהמ"ש כנגד פסיקת הוצאות.

פסק הדין שניתן בהעדר הגנה ביום 15.6.20 - מבוטל. הנתבעים ישלמו בגין ביטול פסק הדין סכום של 750 ₪ ללא קשר לתוצאות ההליך.

כדי לקדם את ההליך, ביהמ"ש יאות לראות בטענות הנתבעים שפורטו בבקשה לביטול פסק דין מיום 21.6.20 מסעיף 6 ואילך וכן ביתר טענותיהם, כולל אלה המופיעות בתשובה מיום 28.6.20 ככתב הגנה מטעמם. ככל שיש רצון מצד הנתבעים להגיש כתב הגנה מסודר הוא יוגש בתוך 10 ימים.

המזכירות תקצה את התיק לשופט.

ניתנה היום, כ' תמוז תש"פ, 12 יולי 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/07/2020 החלטה שניתנה ע"י אביגיל ון-קרפלד אביגיל ון-קרפלד צפייה
12/07/2020 הוראה לנתבע 1 להגיש כתב הגנה אביגיל ון-קרפלד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 לוסי אורה גז עוז כהן
נתבע 1 אליהו הנקין
נתבע 2 נופיה הנקין