טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק

אפרים צ'יזיק21/11/2021

בפני

כבוד השופט אפרים צ'יזיק

מבקשים

סוהיב אבו היש, ת"ז 037386190

נגד

משיבים

1. ממונה על חדלות פירעון – מחוז חיפה והצפון

2. ת.א.מ.מ יזמות והשקעות בע"מ. (נושה)

3. אליהו טבול (נאמן)

פסק דין

במסגרת ההליכים בתיק זה, ניתן על ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון צו לפתיחת הליכים ביום 26.4.2020; ההליך התברר בפני בית המשפט ביום 26.10.2021.

עמדת הממונה הייתה כי לאור מחדלים רבים אשר התבררו לגבי התנהלות החייב, ראוי היה להורות על ביטול ההליך; הדיון נקבע ראשית ליום 18.2.2021, באותו מועד לא היה ההליך בשל לדיון במתם צו שיקום כלכלי, ונקבע מועד נדחה, שמונה חודשים מאוחר יותר, לחודש אוקטובר 2021.

בדיון אשר התקיים ביום 26.10.2021 התברר כי הדוחות אשר אמורים היו להיות מוגשים עד לאותו מועד, הוגשו רק יומיים לפני מועד הדיון, וב"כ הממונה ציין כי היו חסרים רבים במידע ומסמכים, ובין היתר נטען (אביא הדברים במלואם על מנת להבהיר את היקף החסרים):

"ב"כ הנאמן:

לא נמסרו לנו מסמכים. חסר מסלקה פנסיונית, אישורי מסירה, נסח טאבו לנכס בו מתגורר החייב, תדפיס עו"ש של חצי שנה אחרונה, אישור פניה של החייב לביטוח הלאומי כדי להסדיר את חוב המזונות ודו"ח מעסיקים.

ב"כ הממונה:

ביקשנו גם אישורי קצבאות עדכניים מהמל"ל, החלטות בית המשפט לענייני משפחה בדבר גירושין, משמורת ודמי מזונות. לא קיבלנו מידע ביחס לנכס ולכן הבדיקה לא התקיימה. כבר בדיון הקודם ציין ב"כ הממונה שהחייב הצהיר שבית המגורים נבנה ביחד עם אביו. מבדיקה נוספת של ההליך הקודם נמסרה הצהרה לפיה גרושתו של החייב זכתה בתביעה שהוגשה נגדו ונגד משפחתו ביחס לזכויותיה ונפסקו לגרושתו פיצויים ששולמו במסגרת תיק הוצל"פ להצהרת החייב בסך של 3,200 ₪ לחודש. ניתן להסיק מהאמור שנדרשת בחינה נוספת ככל ויהיה מקום ביחס לזכויותיו של החייב בנוסף להכנסתו של החייב שנאמדת בסך 1,800 ₪ בלבד. "

למעשה, אחרי שנה וחצי של דיונים, ושני מועדי דיון אשר הושחתו לריק, היקף החסרים היה אדיר, ולמעשה החייב לא עמד במקצת מהנדרש ממנו על מנת לקיים את ההליך כיאות.

חרף כל האמור, הוחלט על ידי בית המשפט ליתן לחייב הזדמנות ,נוספת, שלישית ואחרונה, לנסות ולקיים את דרישות ההליך. וכך הוריתי:

"

"כל התיעוד הנדרש על מנת להשלים את בדיקתו יומצא לנאמן בתוך 20 ימים מהיום, עם העתק לבית המשפט. בהיעדר המצאת מלוא התיעוד, לא יהיה מנוס מביטול ההליך..."

התקופה כאמור חלפה, והחייב לא הגיש דבר לתיק בית המשפט.

בנסיבות העניין, בהיעדר מענה מטעם החייב, כאשר התנאי אשר נקבע הופר ואינו מקוים, אין מנוס מדחיית הבקשה העיקרית וביטול ההליכים.

אני מורה על דחיית הבקשה למתן צו שיקום כלכלי ועל ביטול צו פתיחת ההליכים.

צו עיכוב יציאה מן הארץ יפוג בחלוף 90 ימים מהיום.

הכספים המצויים בקופת הנשייה ישמשו לתשלום שכר הנאמן והוצאה ההליך, יתרתם תחולק לפי סדרי הנשייה לנושים אשר הגישו תביעות חוב, ולפי חלקם היחסי.

המזכירות תסגור התיק.

ניתן היום, י"ז כסלו תשפ"ב, 21 נובמבר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/11/2021 פסק דין שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
24/01/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה לביטול פס"ד ועיכוב הליכים בהוצל"פ אפרים צ'יזיק צפייה
08/03/2022 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה