טוען...

החלטה שניתנה ע"י רנה הירש

רנה הירש30/09/2020

בפני

כבוד השופטת רנה הירש

התובע

ש.ב.

ע"י עו"ד איל כהן

נגד

הנתבעת

שומרה חב' לביטוח בע"מ

ע"י עו"ד מיכל אבנרי

החלטה

1. התובע, יליד 1970, עתר למינוי מומחים בתחומים אורתופדיה ונוירולוגיה.

בתחום האורתופדיה: לנוכח אופי הפציעה והתיעוד החוזר בדבר הגבלת התנועה באצבע, מצאתי כי קיימת ראשית ראיה כנדרש, לאפשרות כי נותרה לתובע נכות כתוצאה מתאונה, וכי קיים צורך במינוי מומחה רפואי לשם קביעת שיעור הנכות.

בתחום הנוירולוגיה: למעט בדיקת EMG מחודש יוני 2019, לא צורף תיעוד רפואי המעיד שהתובע קיבל טיפול ממומחה בתחום הנוירולוגיה. מעבר לכך, עולה מתוצאות הבדיקה הוא כי מדובר בתופעה עצבית הקשורה לפגיעה האורתופדית של התובע באצבע כף היד. על כן, יתבקש המומחה שימונה בתחום האותרופדיה לחוות דעת בדבר הצורך במינוי מומחה נוסף בתחום הנוירולוגיה.

באשר לטענות הנתבעת, כי האירוע אינו בגדר "תאונת דרכים": מצאתי, לאחר שעיינתי בתצהיר התובע, כי די באמור שם בשלב זה של ההליך על מנת לקדמו בדרך של החלטה על מינוי מומחה, וטענות הנתבעת ישמרו לה.

2. אני מורה על מינויו של ד"ר דיויד יפה­­, כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה, לצורך בדיקת התובע. על מינוי המומחה יחולו תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ו-1986.

במידה וקיימת מניעה כלשהי מבחינת המומחה מלשמש כמומחה מטעם ביהמ"ש בתיק זה, יודיע על כך לביהמ"ש ולצדדים תוך 14 יום מקבלת הודעת המינוי.

3. הואיל והחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים, רשאי כל צד לבקש (בבקשה מנומקת) שינוי זהות המומחה בכתב, תוך 10 ימים מהיום.

המומחה לא יבדוק את התובע בטרם חלפה תקופה של 30 יום ממתן החלטה זו.

4. הצדדים יעבירו למומחה עותק המסמכים הרפואיים שברשותם, שנערכו לצורך הטיפול בתובע, תוך 30 ימים מהיום. המומחה יציין בחוות דעתו אילו מסמכים היו בפניו לצורך מתן חוות הדעת. למען הסר ספק מובהר, כי לא ניתן להעביר למומחה חוות דעת רפואיות או החלטות של ועדות רפואיות כלשהן.

5. המומחה יקבע ממצאים לגבי מצבו הרפואי של התובע, הנובע מהתאונה מיום 05.04.18, וכן לקיומה או העדרה של נכות קודמת, או כזו שאינה קשורה לתאונה. המומחה יתייחס לקשר בין מצבו של התובע היום, לבין התאונה הנ"ל, וכן לעניינים אלה:

א. האם קיימת לתובע כיום נכות צמיתה, ומהו שיעורה. כמו כן, יקבע המומחה אם נגרמו לתובע נכויות זמניות, כתוצאה מהתאונה, ואם כן, מהו שיעורן ולאילו התקופות.

ב. מהן המגבלות בנוגע לתפקוד התובע, ככל שישנן.

ג. האם יהיה התובע זקוק לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן - מה הם סוגי הטיפולים ומה היא העלות המשוערת של טיפולים אלה לפי המחירים הנכונים להיום.

ד. האם ניתן לצפות לשינוי בשיעור הנכות בעתיד, קרי, לשיפור או החמרה במצבו של התובע.

המומחה יחווה דעתו גם בדבר הצורך במינוי מומחה בתחום הנוירולוגיה לצורך קביעת נכותו של התובע בגין תאונה זו.

6. אני מעמידה את שכרו של המומחה בסכום שלא יעלה על 5,000 ₪ בתוספת מע"מ. במידה ששכרו של המומחה גבוה מהסכום האמור, יגיש הודעה לבית המשפט ולצדדים, תוך 14 יום ממועד קבלת הודעת המינוי.

בשלב זה וכמימון ביניים, תישא הנתבעת בשכר המומחה ותדאג לביצוע התשלום במישרין, מיד עם קבלת דרישת התשלום כמקובל. אם יסתבר כי לא נותרה לתובע נכות צמיתה בגין התאונה מושא תביעה זו, ייתכן שיקוזז שכרו של המומחה מן הפיצוי שייפסק לתובע.

7. חוות הדעת תימסר לביהמ"ש ולבעלי הדין ככל האפשר תוך 30 ימים ממועד בדיקתו של התובע, ורק לאחר שיובטח שכר טרחתו של המומחה.

בעלי הדין רשאים להפנות למומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום ממועד קבלת חוות דעתו, והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים. כל פניה למומחה או ממנו, לרבות  שאלות ההבהרה והתשובות שניתנו, יועברו לצד שכנגד ולתיק בית המשפט.

8. ככל שלא תהיה המלצה למינוי מומחה נוסף, יגישו הצדדים תחשיבי נזק כדלקמן: תחשיב הנזק מטעם התובע יוגש בתוך 21 יום ממועד קבלת חוות הדעת, או בתוך 21 יום ממועד קבלת תשובות הבהרה, אם יישלחו כאלה. תחשיב הנתבעת יוגש בתוך 21 יום ממועד קבלת תחשיב התובע.

עותק התחשיבים יועבר לצד שכנגד, במקביל להגשתו לבית המשפט.

9. בעלי הדין ישלימו ההליכים המקדמיים לרבות גילוי מסמכים הדדי ועיון בהם, תשובות לשאלונים יוחלפו ופרטים נוספים אם ידרשו. הליכים אלה יסתיימו תוך 45 יום מהיום.

10. התיק יובא לעיוני ביום 31.01.21 לצורך מעקב אחר קבלת חוות הדעת, וביום 18.03.21 לצורך עיון בתחשיבי הנזק, והכנת הצעה לסיום התיק. במקרים המתאימים, תישלח הצעה בכתב לצדדים. ככל שמי מהצדדים מבקש שלא תישלח הצעה בכתב, יבהיר עניין זה בתחשיב הנזק מטעמו.

11. קדם המשפט יידחה, ויתקיים ביום 17.06.21 בשעה 08:30. התובע יתייצב לדיון זה, אלא אם ניתן היתר להיעדרו מהדיון.

ניתנה היום, י"ב תשרי תשפ"א, 30 ספטמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/09/2020 החלטה שניתנה ע"י רנה הירש רנה הירש צפייה
31/01/2021 החלטה שניתנה ע"י נטלי דולינגר זק"ש נטלי דולינגר זק"ש צפייה
01/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בעניין חוות דעת בתחום האורתופדיה רנה הירש צפייה
21/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בעניין חוות דעת בתחום האורתופדיה נטלי דולינגר זק"ש צפייה
09/03/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בעניין חוות דעת בתחום האורתופדיה נטלי דולינגר זק"ש צפייה
15/03/2021 החלטה שניתנה ע"י נטלי דולינגר זק"ש נטלי דולינגר זק"ש צפייה
18/03/2021 החלטה שניתנה ע"י נטלי דולינגר זק"ש נטלי דולינגר זק"ש צפייה
25/04/2021 החלטה שניתנה ע"י רנה הירש רנה הירש צפייה
01/05/2021 החלטה שניתנה ע"י רנה הירש רנה הירש צפייה
06/05/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה מטעם התובע רנה הירש צפייה
10/05/2021 פסק דין שניתנה ע"י רנה הירש רנה הירש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני איל כהן
נתבע 1 שומרה חב' לביטוח בע"מ מיכל אבנרי