טוען...

פסק דין שניתנה ע"י מירב קלמפנר נבון

מירב קלמפנר נבון08/07/2021

בפני

כבוד השופטת מירב קלמפנר נבון

מבקשים

אניס פחר אלדין, ת"ז 080930944

נגד

משיבים

1. ממונה על חדלות פירעון – מחוז חיפה והצפון

2. עו"ד מיכאל גבור (נאמן)

פסק דין

  1. ביום 2/4/20 ניתן צו לפתיחת הליכים בעניינו של היחיד, במסגרתו הושת על היחיד תשלום חודשי בסך 550 ₪. החל מחודש 8/20 הושת על היחיד תשלום חודשי בסך 770 ₪.
  2. עו"ד מיכאל גבור מונה כנאמן לניהול הליכי חדלות הפירעון.
  3. במסגרת הצעת הממונה המוגשת על פי הוראות סעיף 154 לחוק, הוגשו נגד היחיד 3 תביעות חוב בסכום כולל של 7,189,296 ₪.
  4. תביעות החוב לא נבדקו על ידי הנאמן, אל נוכח עמדתו כי יש לבטל את ההליך.
  5. מהצעת הממונה עולה כי מדובר ביחיד בן 63, פרוד ואב לשבעה ילדים, מהם שלושה קטינים. ילדיו הקטינים של היחיד הם מנישואיו השניים. בתו הקטינה של היחיד מקבלת קצבת נכות בסך 1249 ₪, כך לטענתו ללא אסמכתאות. היחיד מתגורר עם משפחתו בדירה בת 5 חדרים השייכת למשפחת פרודתו ביאנוח ג'ת. הוא אינו נושא בדמי שכירות. היחיד עובד כשכיר במשרה חלקית כפועל בניין ומשתכר 3666 ₪. פרודתו עובדת כמורה ומשתכרת 7738 ₪, כאשר לטענת היחיד יש הפרדה כלכלית בין בני הזוג. היחיד לא הגיש דו"חות חודשיים כסדרם. היחיד אף לא הגיש אסמכתאות אשר נדרשו לנאמן לצורך גיבוש עמדתו. היחיד אף לא עמד בצו התשלומים וצבר פיגורים לא מעטים במהלך ההליך. עמדת הממונה היא לביטול ההליך.
  6. הנאמן טען כי היחיד אינו ממצה את פוטנציאל ההשתכרות שלו וזאת לאור הנסיון והוותק שלו בתחום הבניין. עוד טען הנאמן כי יש להעלות את צו התשלומים לסך של 3000 ₪ לכל הפחות. לעמדת הנאמן, היחיד ביצע פעולות הנחזות להיות פעולות של העדפת נושים. כך, עד ליום 2/2/15 היה רשום בית מגורים ע"ש היחיד וזה הועבר לגרושתו. אף על שם אביו המנוח של היחיד קיים רישום בית מגורים. במועד העברת בית המגורים ע"ש הגרושה, כבר היה היחיד שרוי בחובות. אשר לבית מגוריו הנוכחי של היחיד, טוען היחיד כי הוא אינו בעל זכויות לאור הסכם ממון שערך עם פרודתו. משכך, יוצא לעמדת הנאמן כי היחיד מסתיר זכויותיו בנכסי מקרקעין מעין נושיו אשר נותרים ללא יכולת לגבות את חובותיהם. הנאמן עתר לתת לכך ביטוי ולבטל את ההליך ליחיד.
  7. הנאמן הסב את שימת הלב לנסיבות הסתבכותו של היחיד אשר אינן תמות לב. הסתבכותו של היחיד נוצרה לטענתו בשל עסק אשר פתח בתחום עבודות הבניין ובגינו הוגש כנגדו בשנת 2012 כתב אישום על ידי רשויות המס. היחיד נשפט למאסר בפועל למשך 30 חודשים ובשנת 2018 שוחרר לאחר שריצה 19 חודשי מאסר.
  8. היחיד מצדו טען כי הוא בחר לשאת תעודת זהות ישראלית ומשום כך הוטל עליו חרם דתי וחברתי המונע ממשפחתו ומכריו ואף מתושבי כפר הולדתו ליצור עמו קשר ולשתף עמו פעולה. משכך לא יירש היחיד את הוריו , אף אם יתברר כי הותירו אחריהם עזבון. לטענתו הוא אינו בעלי זכויות במקרקעין כלל. לא בוצעה העברת זכויות לגרושתו בשנת 2015 כי אם העברת שם המחזיק במרשם הארנונה של המועצה המקומית. המדובר בדירה אשר הייתה שייכת להוריו והוריו הם אלו אשר העבירו את הדירה ע"ש גרושתו עוד בחייהם. היחיד טוען כי אינו יכול למסור פרטים אודות דירה זו שכן נודה מכפר מגוריו, על רקע בחירתו בקבלת זהות ישראלית. עוד מניח היחיד כי דירת הוריו משמשת את אחיו הצעיר כמקובל בעדה הדרוזית. אך הוא אינו יודע כך בוודאות. היחיד טוען כי סילק את חוב הפיגורים.
  9. אשר לדירת מגוריו הנוכחית, טוען היחיד כי הוא לא רכש בה זכויות כי אם מתגורר בה עם פרודתו בלית ברירה, בנסיון לגדל בת משותפת הסובלת מנכות קשה.
  10. בחנתי עמדות הממונה והנאמן וסבורני כי את מחדלי היחיד בהליך ניתן לרפא בקביעת תכנית שיקום אשר תגלם נכונה בחובה אף את טענותיו של היחיד בדבר זכויות במקרקעין וכן תאזן נכונה את התנהלות היחיד בהליך עם הצורך בשיקומו מחד והשאת תשואה לנושיו מאידך. אשר על כן מורה על מתן צו לשיקום כלכלי בהתאם לסעיף 161 לחוק ובהתאם לתנאים כדלקמן.
  11. חובת התשלומים – היות ומצאתי כפי שפורט לעיל כי מתקיימים התנאים הנקובים בס. 163 (ג)(1) לחוק חדלות פירעון, שכן נסיבות הסתבכות היחיד אינן תמות לב ואף התנהלותו ושיתוף הפעולה שלו עם הנאמן הוא חלקי, אזי נקבעת ליחיד תקופת תשלומים אשר אינה קצובה בזמן ותיבחן מדי פעם בפעם בשים לב לדו"חות הנאמן באשר לעמידת היחיד בתנאי תכנית השיקום.

היחיד יישא בתשלום חודשי בסך 2000 ₪, כאמור לתקופה בלתי מוגבלת בזמן.

  1. נכסים הנכללים בקופת הנשייה ואופן מימושם  - בהתאם להצעת הממונה, ליחיד אין נכסים למימוש.

בעניין זה חל סעיף 164 לחוק באופן שנכס שיוקנה ליחיד במהלך תקופת התשלומים ייכלל בנכסי קופת הנשייה, למעט נכסים שהוחרגו שם.

  1. תחולת ההגבלות - ההגבלות אשר הוטלו על היחיד במסגרת הליך זה ימשיכו לחול עד לסיום מילוי הוראות צו זה. במידת הצורך, ניתן לפנות לממונה לביטול הגבלות לפי סעיף 143 לחוק או להתלייתן לפי סעיף 169 לחוק.
  2. בכפוף למילוי ההוראות דלעיל, יהא היחיד, והוא בלבד, פטור מחובות העבר שלא ניתן לפרוע מנכסי קופת הנשייה, בהתאם לסעיף 174 לחוק.

ההפטר לא יחול על חובות המנויים בסעיף 175 לחוק.

  1. הפרת תנאי תכנית הפירעון - במידה והיחיד יפר את הוראות הצו לשיקום כלכלי, הוא עלול להיות חשוף לסנקציות, על פי הוראות החוק וכמפורט  בהצעת הממונה, לרבות הארכת תקופת התשלומים, הגדלת סכומי התשלומים, הטלת הגבלות שהוסרו מחדש, ביטול ההליך והקניית נכסים לקופת הנשייה.  
  2. הנאמן יפעל ליישום הצו לשיקום כלכלי ויפקח על עמידתו של היחיד בתנאיו.

הממונה תפנה לבית המשפט בכל בקשה נדרשת במקרה של הפרת הצו על ידי היחיד. 5129371לחילופין, הממונה תגיש דו"ח מסכם לבית המשפט לצורך מתן הפטר בתום תקופת התשלומים.783

  1. דו"ח מעקב ביצוע התכנית יוגש על ידי הנאמן עד ליום 9/7/23.

ניתן היום, כ"ח תמוז תשפ"א, 08 יולי 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/04/2021 החלטה שניתנה ע"י מירב קלמפנר נבון מירב קלמפנר נבון צפייה
27/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה למתן צו שיפוטי מירב קלמפנר נבון צפייה
27/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה למתן צו שיפוטי מירב קלמפנר נבון צפייה
09/06/2021 החלטה שניתנה ע"י מירב קלמפנר נבון מירב קלמפנר נבון צפייה
29/06/2021 החלטה שניתנה ע"י מירב קלמפנר נבון מירב קלמפנר נבון צפייה
01/07/2021 החלטה שניתנה ע"י מירב קלמפנר נבון מירב קלמפנר נבון צפייה
05/07/2021 החלטה שניתנה ע"י מירב קלמפנר נבון מירב קלמפנר נבון צפייה
08/07/2021 פסק דין שניתנה ע"י מירב קלמפנר נבון מירב קלמפנר נבון צפייה