טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם

יונת הברפלד-אברהם04/06/2020

בפני

כבוד הרשמת בכירה יונת הברפלד-אברהם

תובעת-משיבה

בית חולים בלינסון

נגד

נתבע-מבקש

עלי מחאמיד

פסק דין

1. לפני בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות לביצוע תובענה וההתנגדות עצמה. לבקשה ולהתנגדות הוגשה תגובת המשיבה.

2. התובענה לסכום קצוב הוגשה ע"ס של 1,063 ₪ , עבור טיפול רפואי שניתן למבקש בשנת 2017.

3. המבקש טען כי לא קיבל את האזהרה בתיק וקיומו של התיק נודע ליום 3/1/20,לאחר שבא כוחו צילם את התיק. לטענתו, אינו חתום על אזהרת הוצאה לפועל.

4. מעיון בתיק ההוצאה לפועל שצורף עולה כי ההתנגדות הוגשה ביום 23/2/20, כך שגם לשיטת המבקש, זו הוגשה באיחור. לא ניתן כל הסבר לכך ולמעשה אין למבקש כל עילה להארכת המועד. לגופה של ההתנגדות טען המבקש כי טופל עקב תאונת עבודה ומסר למשיבה טופס 250 . עוד טען כי החוב הינו 874 ₪ ולא ברור מדוע נפתח התיק על סכום גבוה יותר.

5. המשיבה צרפה את אזהרת ההוצאה לפועל, ממנה עלה כי האזהרה נמסרה לאימו של המבקש. המבקש לא צרף תצהיר מטעם אימו לעניין קבלת האזהרה. לגופה של ההתנגדות נטען כי לו ימציא המבקש את הטפסים הנכונים, תוכל המשיבה להפחית את חובו בהתאם. בהודעת הבהרה שנמסרה על ידי המשיבה, על פי בקשת בית המשפט הבהירה המשיבה כי על המבקש להמציא טופס 205a או טופס 17 , וללא מסמכים אלו לא ניתן יהיה לעדכן את חובו של המבקש.

6. בהתאם לסמכותי על פי תקנה 205 (ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, מצאתי כי יש מקום לדחות את הבקשה להארכת מועד ואת ההתנגדות.

7. למבקש אין כל טעם שהוא להאריך את המועד להגשת ההתנגדות ובטח לא טעם מיוחד. טענתו כי לא קיבל את האזהרה לא נתמכה בתצהירה של אימו, אשר קיבלה את האזהרה, על פי האזהרה שצורפה. מעבר לכך, גם לגרסת המבקש בעצמו, ידע על קיומו של התיק ביום 3/1/20 ולמרות זאת, לא הגיש את ההתנגדות במועד.

8. במקרים בהם יש למבקש הגנה , יש לבוא לקראתו לעניין הארכת המועד, על מנת שיינתן לו יומו בבית המשפט, במקרים כאלה ניתן לפצות את הצד שכנגד בתשלום הוצאות, אולם במקרה דנן סכום ההוצאות היה עולה על החוב עצמו מה עוד שבמקרה שלפני אין מחלוקת כי המבקש קיבל טיפול רפואי ולא המציא למשיבה את המסמכים הנדרשים ממנו לצורך ביטול החיוב, אלא מסמך אחר, שאין בו כדי להועיל למבקש, כך שלמבקש גם אין הגנה מפני התובענה.

9. למבקש למעשה אין עילת הגנה מפני ההתנגדות וככל וברצונו להפחית את חיובו, יתכבד וימציא למשיבה את המסמכים הנדרשים.

10. המשיבה לא הבהירה מדוע הגישה תביעה ע"ס של 1,063 ₪ ולא על סך של 874 ₪. לו מדובר בהפרשי הצמדה וריבית היה מקום לציין זאת בכתב התביעה ולצרף תיעוד מתאים על חישוב ההפרשים . לאור זאת, לא מצאתי מקום לחייב את המבקש בהוצאות לטובת המשיבה עקב דחיית בקשתו להארכת מועד וההתנגדות עצמה.

אני מורה על דחיית ההתנגדות וחידוש ההליכים בתיק ההוצאה לפועל, ככל ואלו עוכבו.

ניתנה היום, י"ב סיוון תש"פ, 04 יוני 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/06/2020 פסק דין שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם יונת הברפלד-אברהם צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בית חולים בלינסון אמציה אטלס
נתבע 1 עלי מחאמיד ג'ובראן מכלוף