טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אמיר לוקשינסקי-גל

אמיר לוקשינסקי-גל24/02/2021

בפני

כבוד השופט אמיר לוקשינסקי-גל

תובעת

מוסך ס.א.ל בע"מ

נגד

נתבעים

1. א. נהד בע"מ

2. יוסף אל עברה

פסק דין

בדיון שהתקיים היום הובהר כי מלוא השיקים המעותדים שהפקידו הנתבעים בידי התובעת לאחר הגשת כתב התביעה, נפרעו, וכי המחלוקת היחידה שנותרה הינה שכר הטרחה והוצאות המשפט.

לאחר ששמעתי את טענות הצדדים מצאתי כי התובעת זכאית לקבלת שכ"ט עו"ד (לפי התעריף המינימאלי המומלץ של לשכת עורכי הדין) בסך 1,982 ₪ בגין הגשת התביעה, וכן היא זכאית לקבל הוצאות בשיעור אגרת בית המשפט ששילמה בסך 380 ₪. אין לפסוק לזכות התובעת שכ"ט עו"ד והוצאות נוספות בגין הדיון שהתקיים היום.

ההצדקה לפסיקת שכ"ט עו"ד בגין הגשת התביעה וכן הוצאות האגרה, מושתתת על כך שתשלום החוב בוצע רק לאחר הגשת כתב התביעה. הנתבעים לא טענו בכתב ההגנה כי היו מוכנים לשלם את סכום החוב לפני הגשת התביעה, ואיש מהם לא טרח להתייצב לדיון בעצמו כדי להבהיר סוגיה זו. מאחר שהגשת התביעה הייתה פעולה נחוצה לשם קבלת החוב, ונשיאה בשכ"ט עו"ד ואגרת בית משפט הינם הכרחיים לצורך כך, הרי שהתובעת זכאית לפיצוי מהנתבעים בגין סכומים אלה.

לא מצאתי מקום לפסוק שכ"ט עו"ד והוצאות בגין הדיון שהתקיים היום, מאחר שניתן היה לייתר את הדיון כליל, אילו הייתה התובעת מעדכנת את בית המשפט לאחר פירעון השיק האחרון ביום 20.9.20, בהמשך לתגובתה מיום 5.8.20 (תגובה לבקשת הנתבעים לדחיית התביעה לנוכח טענה לתשלום החוב) שבה ציינה כי עדיין לא נפרעו כלל השיקים, כי החוב נפרע ונותרה רק סוגיית שכר הטרחה. אילו הייתה נוהגת כך, כי אז ניתן היה לייתר את הדיון ולהסתפק בטיעונים בכתב לעניין שכר הטרחה וההוצאות. מן העבר האחר גם הנתבעים אינם זכאים להוצאות כלשהן, וזאת הן מאחר שהם לא התייצבו בעצמם לדיון, ללא בקשת פטור וללא קבלתו, והן מאחר שבקשתם מיום 4.8.20 הייתה לדחיית התביעה עקב פירעון החוב, והם לא השכילו לשלם לתובעת גם את שכר טרחת עו"ד והאגרה שהיא נאלצה לשאת בהם ובכך להגיע לסיום מוחלט של המחלוקת. לכך יש לצרף העלאת טענות נוספות בכתב ההגנה מעבר לטענות בדבר פירעון החוב, אשר הועלו בעלמא וללא כל אסמכתא או ראשית ראיה.

לפיכך, על הנתבעים לשלם לתובעת שכ"ט עו"ד בסך 1,982 ₪ וכן הוצאות בסך 380 ₪. התשלומים יבוצעו בתוך 30 ימים מהיום, שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד למועד התשלום בפועל. מאחר שהצדדים בהתנהלותם חסכו קיום דיון הוכחות, ניתן פטור מתשלום המחצית השנייה של האגרה בהתאם לתקנות.

ניתן היום, י"ב אדר תשפ"א, 24 פברואר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/02/2021 פסק דין שניתנה ע"י אמיר לוקשינסקי-גל אמיר לוקשינסקי-גל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מוסך ס.א.ל בע"מ יוגב חיימי
נתבע 1 א. נהד בע"מ חאתם נעאמנה
נתבע 2 יוסף אל עברה חאתם נעאמנה