טוען...

פסק דין שניתנה ע"י איילת טופז-אחיעזר

איילת טופז-אחיעזר09/02/2021

בפני

כבוד השופטת איילת טופז-אחיעזר

תובעת

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעת

מנורה מבטחים לביטוח בע"מ

פסק דין

1. עניינה של התביעה שלפניי בתאונת דרכים שהתרחשה ביום 19.6.19.

2. לטענת התובעת, בעת שרכבה עמדה במקום במצב פאסיבי, רכב הנתבעת פגע בו.

3. הנתבעת הגישה כתב הגנה וטענה שרכבה לא היה מעורב בתאונה וכי לא היה מגע.

4. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים וראיותיהם, אני מעדיפה את גרסתה של התובעת ולפיכך, יש לדעתי לקבל את התביעה ולחייב את הנתבעת בהוצאות התובעת, הכל כפי שיפורט להלן.

ראשית, התרשמתי מעדותה של הנהגת ברכבת התובעת והיא מהימנה בעיני. הנהגת ברכב התובעת חזרה בעקביות על גרסתה לפיה רכבה חנה כפי שהוא עומד מידי יום בחניית בית העסק הפרטית של חברה בבעלות בעלה. כשירדה מהעבודה הבחינה שרכבה ניזוק. הנהגת ביצעה בדיקה של מצלמות אבטחה ומצאה סרטון מיום התאונה המתעד הפגיעה ברכבה על ידי המיניבוס של הנתבעת. הנהגת טענה שעשו מאמצים כבירים למצוא את הרכב הפוגע וכן הבהירה שרכבה היה חדש וללא נזקים קודמים בטרם אירעה התאונה המדוברת.

שנית, הסרטון שהוצג בפני תואם גרסת התובעת לפיה רכבה נפגע מרכב התובעת. בסרטון ניתן לראות בבירור שרכב הנתבעת נוסע לאחור ובצמוד לרכב תובעת עד כדי פגיעה בו.

יתרה מכך, תמונות הנזק מתיישבות עם גרסת הנהגת ברכב התובעת לפיה התאונה ארעה באופן הנראה בסרטון והאפשרות שנזקיה יתאמו לסרטון באופן מקרי נראית בלתי סבירה.

מנגד עדות נהג הנתבעת היתה בלתי מהימנה. כך הנהג לכאורה טען שיום האירוע זכור לו בבירור וכי לא פגע ברכב התובעת וכי במידה והיה פוגע היה משאיר את פרטיו. ברם, כשנשאל מדוע פתח את דלת הנהג הכחיש את הדבר עד שעומת עם הסרטון בו נראה במפורש פותח את הדלת.

לו זו אף זו. פתיחת דלת הנהג מיד לאחר היצמדות רכב הנתבעת לרכב התובעת מעידה אף היא שפתיחת הדלת על ידו נעשתה בשל רעש הפגיעה ברכב התובעת. דבר שמחזק אף הוא את גרסת התובעת באשר לפגיעת רכב הנתבעת ברכב התובעת כנראה בסרטון.

5. סוף דבר, התביעה מתקבלת.

אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 21,646 ₪ בצרוף אגרת משפט בסך 760 ₪. סכומים אלה ישאו ריבית והפרשי הצמדה כחוק, מיום 27.4.20 ועד ליום התשלום המלא בפועל, וכן שכ"ט עו"ד בסך כולל של 4,000 ₪, בצרוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד ליום התשלום המלא בפועל.

כמו כן תשא הנתבעת בשכר העדים.

התובעת תשלם את המחצית השניה של האגרה בתוך 7 ימים מהיום, שאחרת החוב יעבור למרכז לגביית קנסות, ללא צורך בהחלטה שיפוטית נוספת. למעקב וטיפול המזכירות.

ניתן היום, כ"ז שבט תשפ"א, 09 פברואר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/10/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה מוסכמת לדחיית מועד דיון איילת טופז-אחיעזר צפייה
21/12/2020 החלטה על בקשה של בא כוח תובעים 1 הזמנת עדים איילת טופז-אחיעזר צפייה
09/02/2021 פסק דין שניתנה ע"י איילת טופז-אחיעזר איילת טופז-אחיעזר צפייה
09/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה איילת טופז-אחיעזר צפייה