טוען...

החלטה שניתנה ע"י אריה זרזבסקי

אריה זרזבסקי10/03/2021

בפני

כבוד השופט אריה זרזבסקי

מאשימה

מדינת ישראל

נגד

נאשמת

ג'מברי רחל – ע"י ב"כ עו"ד אורית כהן

החלטה

כנגד הנאשמת הוגש כתב אישום המייחסת לה עבירה לפי תקנה 22(א) לתקנות התעבורה, שעניינה נהיגה בניגוד לאור האדום . על פי האמור בכתב האישום המתוקן בוצעה העבירה ביום 19.3.19 .

ב"כ הנאשמת טוענת להתיישנות הואיל ומדובר בעבירה מסוג א3 בה התביעה אמורה להמציא לנאשמת את כתב האישום תוך 4 חודשים והתביעה לא הצליחה לעשות זאת, אישורי המסירה חזרו כתובתה הרשומה שהיא גרה בה בפועל, עדיין, בציון "לא ידוע במען" ועל כן היא אינה מהווה מסירה כדין.

ב"כ המאשימה טוענת כי לא מדובר בהתיישנות שכן בתיק ישנם שני אישורי מסירה שמצוין בהם "לא ידוע במען" כשכפועל יוצא וכן גם לפי הפסיקה, אותה נאשמת לא רשמה את שמה על גבי תיבת הדואר ועל כן הדוור לא יכול לדעת שהיא מתגוררת שם וכמו כן הכתובת של הנאשמת היא הכתובת המופיעה ברשומות.

דיון והכרעה

בתקנה 44 א לתקנות סדר דין פלילי נקבע לאמור:

"בעבירות תעבורה שעליהן חל סעיף 239א לחוק ובעבירות קנס רואים את ההודעה על ביצוע העבירה, ההודעה לתשלום קנס או ההזמנה למשפט לענין עבירת קנס כאילו הומצאה כדין גם בלא חתימה על אישור המסירה, אם חלפו חמישה עשר ימים מיום שנשלחה בדואר רשום, זולת אם הוכיח הנמען שלא קיבל את ההודעה או את ההזמנה מסיבות שאינן תלויות בו ולא עקב הימנעותו מלקבלן."

המסמך אותו הציגה המאשימה כאישור מסירה, נושא תאריך 2/4 ו-7/4 ללא ציון שנה, המסמך נושא חתימה, כאשר לא ניתן לזהות את שם החותם , ברי כי אישור זה הינו חסר פרטים מהותיים ולא ניתן לקבוע כי אכן נשלחה לנאשמת ההודעה על העבירה במועד.

אין באישורים הללו כל הצהרה פוזיטיבית של הדוור כי אכן ביקר בכתובת הנאשמת ומהו מועד הביקור ממנו ניתן לדעת אם אכן התקיימו המועדים הקבועים בחוק למשלוח ההודעה.

משלוח דבר הדואר בדואר רשום כאמור בתקנה 44א, יש להוכיח באמצעות ראיה, כי אכן דבר הדואר נשלח בדואר רשום ועל התביעה להוכיח קיומן של אותן עובדות הממלאות אחר משלוח ההודעה לנאשם בדואר רשום, קרי, הצגת אישור המשלוח /מסירה( ראה לעניין זה תת"ע 4375-02-18 (ת"א) ניתן ביום 21.10.18).

המאשימה לא זימנה לעדות את הדוור ועל כן היסוד העובדתי הבסיסי שעל המאשימה להציג על מנת להעביר את הנטל לכתפי הנאשמת אינו מתקיים וטענת ההתיישנות שרירה וקימת ולפיכך אני מורה על ביטולו של כתב האישום.

זכות ערר כחוק.

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים ותודיע לצדדים טלפונית.

ניתנה היום, כ"ד תמוז תשפ"א, 04 יולי 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/03/2021 החלטה שניתנה ע"י אריה זרזבסקי אריה זרזבסקי צפייה
04/07/2021 החלטה שניתנה ע"י אריה זרזבסקי אריה זרזבסקי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל ערן אורי
נאשם 1 ג'מברי רחל ג'מברי רחל אורית כהן