טוען...

החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה לביטול הליכי חדלות פרעון

דן סעדון22/04/2021

חדל"פ 67769-05-20 לוי נ' ממונה על חדלות פירעון – מחוז תל אביב ואח'

בפני כב' השופט דן סעדון

העתק החלטת בית משפט מיום י' אייר תשפ"א 22 אפריל 2021

לפני בקשה לביטול הליך עקב אי תשלום מזונות שוטפים ( לאחר הקצבתם על ידי) מטעם החייב.ביום 15.7.20 ניתן צו פתיחת הליכים בעניינו של החייב. ביום 20.1.21 הוקצבו לחייב מזונות קטינים שעליו לשלם בהליך בסך 3000 ₪ לחודש. אין חולק – כעולה מבקשת הזכאית למזונות ותגובת החייב – כי ממועד החלטת הקצבת המזונות עד כה שילם החייב סך 2400 ₪ וצבר פיגור ע"ח המזונות השוטפים שנקבע שעליו לשלם בהליך. יתר על כן, הזכאית למזונות טוענת כי בעקבות הקצבת המזונות בהליך הודיע לה המל"ל על הפסקת תשלום כך שמקום בו החייב אינו מקיים את חובתו לזון את ילדיו והזכאית למזונות אינה מקבלת חלף מזונות מן המל"ל נותרים ילדיו הקטינים של החייב קרחים מכאן ומכאן. לאור האמור עתרה הזכאית למזונות לביטול ההליך.
החייב ציין בתגובה לבקשה כי פוטר מעבודתו ונותר ללא הכנסה ממנה ניתן יהיה לשלם את המזונות. לטענתו, הוא השתלב לאחרונה במקום עבודה חדש. במצב דברים זה, עותר החייב לשלם את המזונות שהוקצבו מחודש מאי 21' תוך שאת חוב הפיגורים שצבר בהליך ישלם בתשלומים בסך 400 ₪ לחודש. לתגובת החייב לא צורף תצהיר המאמת את העובדות המשמשות יסוד לתגובה או מכתב פיטורין המלמד על מועד סיום העסקתו (לטענתו).

ב"כ הנאמן ציין בתגובה כי בתגובת החייב לבקשה רב הנסתר על הגלוי: לא ידוע מעיון בתגובה מתי פוטר החייב מעבודתו, מתי השתלב בעבודה החדשה, מה צפוי להיות שכרו בעבודה זו וכיו"ב. לכך יש להוסיף, טוען ב"כ הנאמן, כי החייב צובר מחדלים בהליך שכן דוחות כלכליים לתקופה שמחודש דצמבר 20' עד מרץ 21 ' לא טרח החייב להגיש והחייב גם צבר חוב פיגורים ע"ח צו החיוב החודשי. ב"כ הנאמן סבור כי נוכח התנהלות החייב ראוי לבטל את ההליך בעניינו אם כי הוא סבור כי יש לקבל את עמדת הזכאית למזונות ביחס להצעת החייב טרם שתוכרע בקשתה.
דיון והכרעה
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים מצאתי ליתן לחייב ארכת חסד עד יום 22.6.21 לסילוק כלל חוב הפיגורים שנצבר ממועד הקצבת המזונות על פי החלטתי, לתשלום חוב הפיגורים ע"ח צו התשלומים החודשי והגשת הדוחות הכלכליים בפיגור.
אין חולק כי החייב מפר את חובתו לזון את ילדיו הקטינים. חייב כזה מעלה על עצמו כי הפטר, ככל ויינתן לו, עשוי למחוק את חובותיו אך הוא אינו ראוי לשיקום כלכלי שכן טרם סיגל לעצמו נורמות התנהגות מקובלות (תמיכה כלכלית בילדיו הקטינים) באופן שיאפשר את שילובו המחודש במרקם החיים החברתי – כלכלי.
טענת החייב כי פוטר מעבודתו ושולב בעבודה חדשה נטענה בעלמא, ללא תצהיר או אסמכתה אחרת המלמדים על מועד סיום העסקתו בעבודה ממנה פוטר, על מועד תחילת עבודתו בעבודה בה שולב ועל השכר שהוא צפוי להשתכר בעבודה החדשה. בנסיבות אלה, משעה שלא הוכח להנחת דעתי כי כושר ההחזר של היחיד בעבודתו החדשה כה דל עד כי ראוי ונכון לפרוס לתשלומים את חוב הפיגורים שיצר על חשבון המזונות השוטפים, הרי שאינני מוצא מקום להורות כן.

לסיכום, החייב יסלק עד יום 22.6.21 את כלל מחדליו בהליך ובכלל זה ישלם לזכאית למזונות את סך חוב המזונות השוטפים בפיגור ממועד ההחלטה בדבר הקצבת המזונות ועד לתשלום במועד. זאת מבלי לגרוע מחובת החייב לעמוד בתשלום המזונות שהוקצבו כסדרו. החייב יראה גם לשלם עד המועד הנ"ל את חוב הפיגורים שיצר ע"ח צו החיוב החודשי ולהגיש דוחות כלכליים בפיגור לנאמן. הנאמן יעקוב אחר יישום החלטה זו על ידי החייב תוך שמובהר כי ככל שלא יעמוד החייב בהחלטה זו ככתבה וכלשונה יבוטל ההליך בעניינו ללא צורך בקיום דיון נוסף.


החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/12/2020 החלטה שניתנה ע"י דן סעדון דן סעדון צפייה
16/12/2020 החלטה שניתנה ע"י דן סעדון דן סעדון צפייה
20/01/2021 החלטה שניתנה ע"י דן סעדון דן סעדון צפייה
22/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה לביטול הליכי חדלות פרעון דן סעדון צפייה
01/07/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעה מטעם היחיד בהמשך לבקשה מיום 22.6.2021 דן סעדון צפייה
10/08/2021 החלטה על בקשה של משיב 1 המלצת הממונה דן סעדון צפייה
26/09/2021 החלטה על בקשה של משיב 1 המלצת הממונה דן סעדון צפייה
12/10/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה דחופה למתן החלטה בבקשה לשינוי מועד דיון דן סעדון צפייה