טוען...

פסק דין שניתנה ע"י רון סוקול

רון סוקול15/12/2020

בפני כב' השופט רון סוקול, סגן נשיא

בעניין החברה:

ובעניין:

המבקשים

שיווכל בע"מ, ח.פ. 510755416

1. ישעיהו דוידוביץ

2. לאה לוצינה דוידוביץ

3. זאב אברהם דוידוביץ

4. בנימין דוידוביץ

5. אלון חיים דוידוביץ

ע"י ב"כ עוה"ד ע' שוויצר

נגד

המשיבים

1. שיווכל בע"מ, ח.פ. 510755416 (חברה מחוקה)

באמצעות מנהלה האחרון- מר ש' לוי

2. רשם החברות

פסק דין

1. בשנת 1989 נערך ונחתם הסכם ולפיו רכשו ה"ה ישעיהו דוידוביץ, לאה דוידוביץ ויעקב דוידוביץ ז"ל, ממספר מוכרים ובהם חברת שיווכל בע"מ, זכויות במקרקעין. עסקת המכר לא הסתיימה ברישום מסיבות שונות שאין צורך לפרטן. על המקרקעין שנרכשו הקימו הרוכשים עסק המשמש כמאפיה.

2. בשנת 1999 נמחקה חברת שיווכל בע"מ (להלן: החברה) מרשם החברות, כנראה בשל אי תשלום האגרה. החברה אינה פעילה עוד.

3. משביקשו המבקשים, הקונים המקוריים ויורשיו של המנוח יעקב דוידוביץ ז"ל, להשלים את רישום הזכויות, התברר כי בהיעדר מסמכים מתאימים לא ניתן לעשות כן. המבקשים הגישו תובענה לבית משפט זה למתן סעד הצהרתי בדבר זכותם להירשם כבעלי הזכויות במקרקעין (תיק 7623-02-20). תובענה זו סולקה על הסף מאחר והחברה נמחקה מהרישום ברשם החברות.

במצב זה, הוגשה הבקשה הנוכחית להורות על החייאת החברה לצורך השלמת הליכי הרישום והעברת הזכויות במקרקעין על שם המבקשים.

4. מתברר כי בעלי המניות בחברה היו, בטרם מחיקתה, מר לוי שמואל, חברת ציוד טכני ומזון בע"מ וחברת שיווכל ציוד טכני הנדסי (1988) בע"מ.

5. הבקשה להחייאת החברה נמסרה לרשם החברות וכן לבעל המניות שמואל לוי. מר לוי, באמצעות בא כוחו עו"ד ע' גרושקובסקי, הודיע כי אין לו כל התנגדות להחייאת החברה ולהשלמת הרישום. מאחר ושתי בעלות המניות הנוספות הן חברות אשר אף הן נמחקו מהרישום, לא ניתן היה לבצע להן מסירות אישיות.

עוד התברר, כי ברישום החברה ציוד טכני ומזון בע"מ נפל שיבוש. מכל מקום, בעלי המניות הרשומים של החברה הם מילר משה ומילר דבורה. לגבי שני אלו מסר עו"ד שמואלי, שהיה בעל זכות בחברה בעבר, כי מדובר בטעות וכי מעולם לא היו בעלי מניות בחברה.

6. רשם החברות לא מסר תגובה לבקשה לבית המשפט. בעקבות זאת הוריתי בדיון מיום 19/10/2020 למבקשים לפרסם מודעה בעיתונות בדבר הגשת הבקשה להחייאת החברה. מודעה פורסמה ביום 29/10/2020, אולם איש לא הגיש כל תגובה לבקשה.

7. בשים לב לכל האמור, לנימוקי הבקשה, לעילת מחיקת החברה, לדברי עו"ד שמואלי בדיון, ובהיעדר כל התנגדות, אני נעתר לבקשה, מורה על הארכת המועד ומורה על החייאתה של החברה שיווכל בע"מ.

מאחר והחייאת החברה נועדה להסדיר רישום זכויות על שם מי שרכש את זכויותיו מהחברה, אני פוטר את המבקשים מתשלום אגרות לרשם החברות.

8. המבקשים ימסרו החלטתי זו לרשם החברות על מנת שיעדכן את הרישומים. עם השלמת ההליכים לרישום הזכויות, תימסר הודעה לרשם החברות והחברה תימחק שוב מהרישום.

ניתן היום, כ"ט כסלו תשפ"א, 15 דצמבר 2020, בהעדר הצדדים.