טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יוסף בן-חמו

יוסף בן-חמו22/09/2020

בפני

כב' השופט יוסף בן-חמו

העותר

עומר בדראן (אסיר) ת.ז. 860172295

נגד

המשיבים

1.שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

2.מדינת ישראל

פסק דין

בפני עתירת אסיר המבקש לאשר לו לשוחח ב"זום".

העותר תושב שטחים, מרצה את עונשו בכלא שאטה, לטענתו בשל מגפת הקורונה, לא מתאפשרים ביקורים של בני משפחה. בתחילת משבר הקורונה ניתנו לאסירים מספר שיחות בודדות, אך הדבר נפסק.

העותר הינו אסיר פלילי המרצה עונש מאסר בפועל של 3 שנים ו-5 חודשים לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של כניסה לישראל ושהייה בה שלא כדין, נהיגה פוחזת, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תעבורה, נהיגה ללא רישיון תקף, נהיגה ללא רישיון ביטוח תקף ונהיגה ללא רישיון רכב. זהו מאסרו הרביעי, מסווג לקטגוריה א'.

המשיבה מבקשת לדחות את העתירה.

העתירה מציינת כי לאחר הגל הראשון של הקורונה ניתנה הנחייה, לפיה ניתן לקיים ביקורים למשפחות תושבי איו"ש, לקרובי משפחה בדרגה ראשונה בלבד.

נוכח האמור, בוטלה האפשרות לשיחות "זום" שהתאפשרה רק בתקופה שנאסר כליל כניסת מבקרים לכלא. שיקול נוסף לביטול שיחות ה"זום" היה שיקולי ביטחון מידע וקשיים טכנולוגיים לסוגיית התקשורת והבטחת המידע.

בדיון שנערך במעמד הצדדים חזר העותר על טענותיו, לדבריו הוא לא ראה את הוריו תקופה ארוכה ומבקש לאפשר לו לשוחח איתם בזום כמו יתר האסירים.

המשיבה ציינה כי שיחות "זום" אושרו בעבר בשל הפסקת הביקורים, כיום מאפשרים ביקורים סגורים. כמו כן הוקנתה סמכות למפקד המחוז לאשר במקרים חריגים שיחת "זום".

על העותר להגיש בקשה מנהלית מנומקת ובקשתו תישקל. אין מקום למתן הנחייה גורפת לאפשר לעותר שיחות "זום".

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים לא מצאתי מקום לקבל את העתירה.

שיחות ה"זום" התאפשרו בעבר בתקופה שבה הייתה מניעה כללית של ביקורים. כיום אין מניעה גורפת, ובנוסף לכך ניתן במקרים חריגים לקבל שיחת "זום" על ידי פנייה למפקד המחוז.

העותר רשאי לפנות בבקשה מנהלית למפקד המחוז, ככל שיתברר שקיימת מניעה לביקורי קרובי משפחה מדרגה ראשונה.

העתירה נדחית.

ניתן היום, ד' תשרי תשפ"א, 22 ספטמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/06/2020 הוראה למשיב 1 להגיש כבת תשבוה יוסף בן-חמו צפייה
22/09/2020 פסק דין שניתנה ע"י יוסף בן-חמו יוסף בן-חמו צפייה