טוען...

פסק דין שניתנה ע"י תמי לוי יטח

תמי לוי יטח19/01/2022

בפני

כבוד השופטת תמי לוי יטח

מבקש/יחיד

אדיב אגבאריה, ת"ז 023200249

נגד

משיבים

1. ממונה על חדלות פירעון – מחוז חיפה והצפון

2. סוהייל סאלח (נאמן)

פסק דין

בהמשך לדוח הנאמן והמלצת הממונה שהוגשו לתיק ביום 25.11.21, לדיון שהתקיים ביום 25.11.21 ולהודעת הנאמן מיום 18.1.22, ניתן בזאת צו שיקום ליחיד כמפורט להלן.

  1. ביום 16.12.20 ניתן צו לפתיחת הליכים בעניינו של היחיד.
  2. עו"ד סוהייל סאלח מונה כנאמן לניהול הליכי חדלות הפירעון.
  3. במסגרת הצו הושת על היחיד תשלום חודשי בסך 1,300 ₪ החל מחודש 12/20 וסך של 2,200 ₪ מחודש 4/21. מהודעת הנאמן מיום 18.1.22 עולה כי עד עתה הצטברו בקופת הנשייה סך של 20,800 ₪.
  4. במסגרת הצעת הממונה המוגשת על פי הוראות סעיף 154 לחוק, נחזה כי הוגשו נגד היחיד 6 תביעות חוב בסכום כולל של 1,284,846 ש"ח ₪. לא נתבעו חובות בדין קדימה.
  5. תביעות החוב נבדקו על ידי הנאמן ואושר סך כולל של 60,464 ₪ בדין רגיל.
  6. מהצעת הממונה עולה כי היחיד צבר לחובתו מספר מחדלים עד כה, לרבות פיגור בתשלום השוטף ואי המצאת מסמכים, אולם מדובר במחדלים ברי ריפוי שתוקנו רובם ככולם עד היום ו/או שתיקונם מגולם במסגרת תוכנית השיקום שהינה לתשלום מלוא החובות המאושרים בתוספת הוצאות ההליך. לאור נסיבות ההליך, ועל אף שתקופת התשלומים חורגת מהכלל לפי סעיף 163 (א) לחוק, אזי מתקיימות נסיבות המצדיקות הארכת תקופה זו על פי סעיף 163 (ה) והדבר משקף את האיזון הראוי בין הצורך לאפשר ליחיד לפתוח דף חדש בחייו ולחזור למעגל הכלכלי הפעיל בצורה ניאותה, ומנגד, להגשים את אינטרס הנושים להשיא את פירעון החוב לטובתם.
  7. לאור עמדת הממונה והנאמן, בהעדר התנגדות מטעם הנושים, אשר לא התייצבו לישיבת בית המשפט, ובהסכמת היחיד, אני מקבלת את הצעת הממונה ומורה על מתן צו לשיקום כלכלי בהתאם לסעיף 161 לחוק ובהתאם לתנאים כדלקמן.
  8. חובת התשלומים - על היחיד לשלם מלוא החובות המאושרים (60,464) בתוספת הוצאות ההליך, ובסך הכל להעמיד קופת הנשייה על סך של 81,631 ₪. בקופת הנשייה הצטבר כאמור סך של 20,800 ₪. לפיכך על היחיד להוסיף לקופת הנשייה סך של 60,831 ₪, באופן הבא –
      1. סכום התשלומים – היחיד יישא בתשלום חודשי בסך 1,483 ₪.
      2. תקופה – היחיד יישא בתשלומים הנ"ל למשך 41 חודשים (החל מחודש 2/2022).
      3. היה ויבקש היחיד להקדים תשלומים, יהא רשאי לעשות כן בכפוף לאישור הנאמן, ובהתאמה תתקצר תקופת התכנית.
      4. הסכום דלעיל, בתוספת הסכום שהצטבר בקופת הנשייה עד כה, כולל את הוצאות ההליך לפי חישוב שתגיש הממונה לתיק.
      5. הנאמן ידאג לרשום לאלתר הערה בדבר ניהול הליך זה על כל נכס מקרקעין בו רשומות זכויות לטובת היחיד, על מנת שלא תבוצע כל דיספוזיציה בנכס. הערה זו תיוותר על כנה עד תום תקופת התכנית.
  9. נכסים הנכללים בקופת הנשייה ואופן מימושם –

בהתאם להצעת הממונה, ליחיד יש נכסים למימוש ומובהר כי תכנית השיקום כוללת את גילום כל נכסיו. על אף האמור, נכסים פיננסים שאינם מוגנים, ימומשו על ידי הנאמן ויתווספו לתשלומים שמבצע היחיד על פי תכנית השיקום.

בעניין זה חל סעיף 164 לחוק באופן שנכס שיוקנה ליחיד במהלך תקופת התשלומים ייכלל בנכסי קופת הנשייה, למעט נכסים על פי ההתניות הנקובות שם.

  1. תחולת ההגבלות – ההגבלות אשר הוטלו על היחיד במסגרת הליך זה ימשיכו לחול עד לסיום מילוי הוראות צו זה. במידת הצורך, ניתן לפנות לממונה לביטול הגבלות לפי סעיף 143 לחוק או להתלייתן לפי סעיף 169 לחוק.
  2. הכשרה להתנהלות כלכלית נכונה – בהתאם להמלצת הממונה, אין להפנות את היחיד להכשרה להתנהלות כלכלית נכונה.
  3. בכפוף למילוי ההוראות דלעיל , יהא היחיד, והוא בלבד, פטור מחובות העבר שלא ניתן לפרוע מנכסי קופת הנשייה, בהתאם לסעיף 174 לחוק.

ההפטר לא יחול על חובות המנויים בסעיף 175 לחוק.

  1. הפרת תנאי תכנית הפירעון – במידה והיחיד יפר את הוראות הצו לשיקום כלכלי, הוא יהא חשוף לסנקציות על פי הוראות החוק כדלקמן.
    1. הארכת תקופת התשלומים – בהתאם להמלצת הממונה והנאמן, ניתן יהיה להאריך את תקופת התשלומים בכל אחד מן המקרים הבאים –
      1. היחיד לא קיים תנאי מתנאי הצו לשיקום כלכלי, ובכלל זה אם אינו עומד בחובת התשלומים הקבועה בצו;
      2. היחיד נהג בחוסר תום לב, במטרה לנצל לרעה את ההליכים;
      3. היחיד לא שיתף פעולה עם הנאמן או הממונה;
      4. היחיד הפר את ההגבלות שהוטלו עליו באופן שהיה עלול לפגוע בהליך חדלות הפירעון;
      5. ליחיד חוב אשר נוצר באחת מן הנסיבות הבאות –
        1. מהתחייבות או מהתקשרות בעסקה בהיקף משמעותי שביצע היחיד בעת שידע או שהיה עליו לדעת כי יש סיכוי גבוה שלא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו;
        2. נוצר מהזנחה חמורה בניהול ענייניו הכלכליים של היחיד, שנעשתה בחוסר תום לב;
        3. מקורו בחובת תשלום פיצויים לפי סעיף 77 לחוק העונשין;
      6. היחיד ביצע פעולה כאמור בסעיפים 219 עד 221 לחוק הגדלת במטרה להעדיף נושה על פני נושים אחרים, לגרוע נכסים מקופת הנשייה או להבריח נכסים;
      7. ניתן לגבי היחיד צו לפתיחת הליכים אחר בשבע השנים שקדמו לתחילת הליכי חדלות הפירעון.
    2. הגדלת סכומי התשלומים – בית המשפט יהיה רשאי להגדיל את סכומי התשלומים החודשיים, לאור שינוי נסיבות או גילוי עובדות חדשות.
    3. הטלת הגבלות – במקרה של הפרת הוראות צו זה, בית המשפט רשאי להטיל מחדש של הגבלה שהוסרה על ידי הממונה בהתאם לסעיף 169 לחוק.
    4. ביטול הליך – בית המשפט רשאי לבטל צו זה ו/או הפטר שניתן ליחיד, בהתקיים התנאים הקבועים בסעיף 176 לחוק; או לבטל את הצו לפתיחת הליכים בהתקיים התנאים הקבועים בסעיף 183 לחוק. ביטול צו אינו פוגע בתוקפם של מכירה, העברה, תשלום או פעולה משפטית אחרת שנעשו כדין לפני הביטול.

הסתרת מידע מבית המשפט או מהממונה בנוגע לזכויות היחיד, עלולה להוביל לביטול צו זה וההפטר שניתן או ביטול ההליך. כמו כן, הדבר עלול להוביל להגשת אישום פלילי בהתאם לסעיף 346 לחוק.

    1. הקניית נכסים לקופת הנשייה – כל נכס, כספים וזכויות להם זכאי היחיד מכל מקור שהוא ולא דווחו במהלך הליכי חדלות הפירעון, יועברו לקופת הנשייה מיד עם גילויים, בין אם נתגלו לאחר אישור התכנית לשיקום כלכלי, לאחר סיום ביצועה או אף לאחר מתן הפטר חלוט.
  1. הנאמן יפעל ליישום הצו לשיקום כלכלי ויפקח על עמידתו של היחיד בתנאיו.

הממונה תפנה לבית המשפט בכל בקשה נדרשת במקרה של הפרת הצו על ידי היחיד.

לחילופין, הממונה תגיש דו"ח מסכם לבית המשפט לצורך מתן הפטר בתום תקופת התשלומים.

דו"ח מעקב ביצוע התכנית יוגש על ידי הנאמן תוך 20 חודשים מהיום.

ב"כ היחיד ימציא העתק הפרוטוקול ופסק דין זה לנושים ויציג את אישורי המסירה לנאמן, ללא דיחוי. ככל שתוגש הסתייגות מבוססת מאת מי מהנושים תוך 14 יום מהיום, בית המשפט יידרש להסתייגות זו ויכריע בה לגופה.

המזכירות תבצע מעקב בתיק ליום שלאחר המועד שנקבע להגשת דו"ח המעקב על ידי הנאמן.

ניתן היום, י"ז שבט תשפ"ב, 19 ינואר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/01/2022 פסק דין שניתנה ע"י תמי לוי יטח תמי לוי יטח צפייה
28/09/2022 החלטה שניתנה ע"י תמי לוי יטח תמי לוי יטח צפייה
26/10/2022 החלטה שניתנה ע"י תמי לוי יטח תמי לוי יטח צפייה
27/11/2022 החלטה שניתנה ע"י תמי לוי יטח תמי לוי יטח צפייה
07/12/2022 החלטה שניתנה ע"י תמי לוי יטח תמי לוי יטח צפייה