טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר25/03/2021

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעת

שומרה חב' לביטוח בע"מ

נגד

נתבעות

1.משאבות עטרות בע"מ

2.קש חתמים בינלאומיים סוכנות לביטוח כללי (2010) בע"מ

פסק דין

1. תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 4.2.2020 בכביש 60, בואכה ירושלים דרך המנהרות. התובעת טוענת לזכותה לשיבוב נזקים בסך כולל של 11,416 ₪.

2. המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים. אין חולק, והוצגו תמונות ואף סרטון מזירת התאונה, כי המגע היה בין אזור הפינה הימנית-קדמית במשאית הנתבעות לבין כנף אחורית שמאלית ברכב התובעת. נזק נגרם גם למשאית, אך לא ידוע על הליך מקביל.

3. נהג התובעת טוען, כי נסע כדרכו, בתוך פקק תנועה בנתיב הימני, כשלפתע חש מכה, עת פגעה בו המשאית. נהג המשאית טוען, כי הוא שנסע כדרכו על הנתיב הימני, כשלפתע שמע מכה מימינו, והתברר שרכב התובעת עקף את המשאית מימין, על השול. שני הנהגים מאשרים, כי התמזגות הנתיבים לקראת הכניסה למנהרה נמצאת עדיין מרחק של ממש לפניהם.

4. מהתמונות שהוצגו בזירה (מוצג נ/2) ניתן לראות, שרכב התובעת מצוי ברובו על הנתיב הימני, ושני הגלגלים השמאליים שלו על השול. הנהג הסביר זאת בכך שרכבו נדחף קלות על ידי המשאית, עם הפגיעה.

5. עוד ניתן לראות בתמונה שצרפה התובעת לכתב התביעה, וכן בסרטון שהגישו הנתבעות לתיק (בסביבות שניה 0:08 לסרטון), כי המשאית נמצאת בחלקה על הנתיב הימני ובחלקה על הנתיב שלשמאלו, תוך הטיה קלה ימינה. נהג הנתבעות לא נתן הסבר לממצא זה.

6. מראיות אחרונות אלה עולה כמסקנה מסתברת, וכמעט יחידה, כי המשאית היתה במעבר נתיבים ימינה, לאחר שלא היתה על הנתיב הימני קודם לכן – ועל כן הופכת גרסת נהג הנתבעות להיות סבירה פחות מגרסת נהג התובעת, והדבר מוביל לאימוץ האחרונה.

7. לאור כל האמור, אני מחייב את הנתבעות לשלם לתובעת סך של 11,416 ₪, וכן את אגרת התביעה (מחצית ראשונה), כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום. כן אני מחייב את הנתבעות לשלם לתובעת את אגרת התביעה (מחצית שניה, ככל שתחויב ותשולם), את שכר העד (כפי שנפסק), וכן שכ"ט עו"ד בסך של 2,700 ₪ (הסכום נפסק על הצד הגבוה, נוכח זאת שהראיות הברורות היו בידי הנתבעות עצמן, ונכון היה שלא לעמוד על ניהול ההליך עד תום). כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

ניתן היום, י"ב ניסן תשפ"א, 25 מרץ 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/03/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה להוספת / החזרת ראיה צוריאל לרנר צפייה
25/03/2021 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה