טוען...

החלטה שניתנה ע"י מיכל זינגר

מיכל זינגר07/06/2021

בפני

כב' הרשמת הבכירה, מיכל זינגר

תובע/משיב

ציון ביטון

נגד

נתבעת/מבקשת

חידר ח'טאר יבוא ושיווק מזון בע"מ

החלטה

  1. בפני בקשה מאת הנתבעת לביטול פסק הדין אשר ניתן כנגדה ביום 4.3.21.

רקע עובדתי

  1. ביום 5.11.21 ניתן פסק דין על ידי כב' השופט שדמי כנגד הנתבעת. בפסק הדין צוין בין היתר כי הנתבעת זומנה כדין, אך לא הגישה כתב הגנה ולא הופיעה לדיון. משכך ניתן כנגדה פסק דין.
  2. המבקשת הגישה בקשה לביטול פסק הדין ביום 19.11.20 וכב' השופט שדמי קבע ביום 22.11.20, כי בכפוף להפקדת 1,000 ₪ והגשת כתב הגנה בתוך 30 יום יבוטל פסק הדין כנגד הנתבעת ויקבע מועד דיון.
  3. פסק הדין בוטל, הנתבעת הגישה כתב הגנה וביום 22.12.20 נקבע התיק להוכחות וסיכומים בעל פה ליום 4.3.21.
  4. ביום 4.3.21 הופיע התובע בליווי שמאי מטעמו והנתבעת לא הופיעה לדיון למרות שזומנה כדין.
  5. ביום 19.5.21 הגישה הנתבעת את הבקשה נשוא דיוננו לביטול פסק הדין.

דיון והכרעה

  1. לאחר עיון בטענות הצדדים, לא מצאתי לנכון להורות על ביטול פסק הדין, ואנמק.
  2. הנתבעת הוזמנה כדין ובדיון שהתקיים בפני כב' השופט שדמי ביום 5.11.20, ניתן כנגדה פסק דין. לאחר מכן הגישה היא בקשה לביטול פסק הדין, בין היתר, מהנימוק, כי היא לא קיבלה את כתב התביעה ולא הוזמנה לדין. עוד טענה, כי מעיון באישור המסירה הסרוק בתיק ושהעתקו מצורף לבקשה עולה, כי כתב התביעה וההזמנה לדיון לא הומצאו לה: "פסק הדין הומצא למבקשת רק ביום 15/11/20 עת פנה נציג מטעם המבקשת למזכירות בית משפט השלום בעכו וצילם מסמכי התיק וקיבל את פסק הדין ויתר המסמכים....".
  3. הנה כי כן, על אף ההזדמנות שניתנה לנתבעת בוטל פסק הדין ונקבע מועד חדש אליו זומנה הנתבעת כדין, וגם אליו לא התייצבה, על אף שקיים כאמור לעיל אישור מסירה ערוך כדין המורה כי היא זומנה כדין.
  4. ויודגש, הנתבעת לא טענה ולא הוכיחה, כי הכתובת הרשומה בכתב התביעה אינה כתובתה, ותמוה בעיני מדוע פעמיים על אף שקיים אישור מסירה ערוך כדין לא מופיעה לדיון ואף טוענת שלא קיבלה את מה שהומצא לה, כאשר אין להכביר במילים אודות טענותיה בנידון. לא זו אף זו, הנתבעת לא ביקשה לחקור את המוסר וטענותיה אודות אי קבלת הזימון לדין נטענו בעלמא ללא ביסוס עובדתי ולו מינימאלי.
  5. באחרית דבר אומר, כי ערה אני לזכות הגישה לערכאות. יחד עם זאת, למול זכויות הנתבעת עומדות גם זכויות התובע שיש ליתן עליהן את הדעת. התובע זו הפעם השנייה מופיע לדיון והנתבעת אינה מופיע, כאשר לא למותר לציין כי לדיון שהתקיים בפניי הגיע גם השמאי. איני מקבלת את טענות הנתבעת שלא ידעה על הדיון שהתקיים בחודש מרץ וטענותיה בנידון נטענו בעלמא ללא ביסוס עובדתי ולו מינימאלי. אי לכך ולנוכח התנהלותה של הנתבעת אשר פעם אחר פעם אינה מופיעה לדיונים שנקבעו, מצאתי לנכון לדחות את הבקשה שלה לביטול פסק הדין.
  6. בסיכומו של דבר, לאור האמור לעיל אני דוחה את הבקשה לביטול פסק הדין, ולפנים משורת הדין איני מחייבת בהוצאות.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ז סיוון תשפ"א, 07 יוני 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/11/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום יובל שדמי צפייה
07/06/2021 החלטה שניתנה ע"י מיכל זינגר מיכל זינגר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ציון ביטון
נתבע 1 חידר ח'טאר יבוא ושיווק מזון בע"מ