טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בעניין מינוי מומחים

אירית מני-גור28/02/2021

מספר בקשה:8

בפני

כב' השופטת הבכירה – אירית מני-גור

מבקשים

נ. ז.

נגד

משיבים

1. הפניקס חברה לביטוח בע"מ

2. ביטוח חקלאי- אגודה שיתופית מרכזית בע"מ

3. רכבת ישראל בע"מ.

4. סי אוף ספא עין גדי.

החלטה

התובעת נפגעה בשתי תאונות דרכים: הראשונה ביום 18.6.16 והשנייה ביום 18.5.17. בכתב התביעה התובעת עתרה למינוי 6 מומחים: אורתופד, כירורג, נוירולוג, פסיכיאטר, מומחה כאב ומומחה א.א.ג. וצירפה מסמכים רבים מבלי להפנות את ביהמ"ש לכל תחום מבוקש. בהחלטתי הוריתי לתובעת להגיש בקשה מסודרת עם הפנייה לתיעוד הרלוונטי לכל תחום מבוקש.

ביום 25.1.21 הגישה התובעת בקשה למינוי מומחים, אלא שאז עתרה למנות ארבעה מומחים: בתחום האורתופדיה, הפסיכיאטריה, הנוירולוגיה וא.א.ג. הנתבעות התנגדו לבקשה והכחישו את החבות. נתבעת 2 ו-4 הסכימה למינוי אורתופד ובלבד שבשכר טרחתו תישא נתבעת 3.

לאחר שעיינתי בתיעוד הרפואי, אני סבורה כי קיימת ראשית ראיה ורצף טיפולי למנות לתובעת מומחה בתחום האורתופדיה והפסיכיאטריה ובשכר טרחתם יישאו הנתבעים בחלקים שווים, וכן למנות מומחה א.א.ג ובשכ"ט יישאו נתבעות 2 ו-4 בלבד.

תחום האורתופדיה - לאחר התאונה הראשונה פנתה התובעת לקבלת טיפול רפואי והתלוננה על כאבים חזקים בכתף שמאל, סחרחורת, המטומה ונפיחות בצד שמאל של הפנים, שפשוף גדול בירך שמאל ושריטות בכל הגוף. בבדיקתה נמצא פריקה קדמית של כתף שמאל ובוצעה החזרה. בבדיקת US מיום 31.7.16 נמצאו סימנים של כתף קפואה. בהמשך תועדו מספר ביקורים ותלונות על כאבים בכתף ונמצאה הגבלת תנועה. בדיקת MRI מיום 28.8.16 לכתף שמאל הדגימה שינויים קשים במפרק עם סובלוקציה וקרע בגיד SS. לאחר התאונה השנייה נגרם לתובעת שבר מרוסק של ראש ההומרוס בכתף שמאל. תיעוד זה מהווה ראשית ראיה למנות מומחה בתחום האורתופדיה ובשכ"ט יישאו הנתבעים בחלקים שווים. המומחה בתחום האורתופדיה מתבקש לחוות דעתו על הצורך במינוי מומחה בתחום הנוירולוגיה, כיוון שיתכן ותלונותיה נובעות ממצבה האורתופדי.

בתחום הפסיכיאטרי – התובעת צירפה תיעוד רפואי לפיו פנתה לטיפול נפשי אחרי התאונה הראשונה ובהמשך גם אחרי התאונה השנייה ממנו עלה, כי התובעת מתלוננת על סיוטים, חרדות, ירידה במצב רוח וכו' והיא אובחנה כסובלת מפוסט-טראומה, והחלה בטיפולים נפשיים ותרופתיים. די בתיעוד זה כדי להוות ראשית ראיה למינוי מומחה בתחום הפסיכיאטריה ומאחר והתובעת פנתה לטיפול נפשי לאחר התאונה הראשונה ובהמשך גם לאחר התאונה השנייה, הרי שבשכ"ט המומחה יישאו כל הנתבעים. השאלה האם מצבה הנפשי הוא תולדה של עבר רפואי או כתוצאה מהתאונה הראשונה והאם התאונה השניה החמירה אם לאו, הינה שאלה שבמומחיות, ויש להניחה לפתחו של מומחה ביהמ"ש, אשר נדרש ממילא במסגרת כתב המינוי למצבה של התובעת עובר ולאחר התאונה.

תחום א.א.ג. – בתאונה הראשונה נחבלה התובעת בראש ובפנים והחלה להתלונן על סחרחורות, חוסר שיווי משקל וירידה בשמיעה. בדיקות שמיעה ו-BERA שביצעה עובר לתאונה השנייה הדגימו ליקוי תחושתי עצבי משמאל והארכת גלים מימין. אמנם צורף תיעוד רפואי בודד משנת 2019 ובו טענה התובעת כי חלה החמרה במצבה בעקבות התאונה השנייה, אולם לא צורף תיעוד המעיד על ממצאים חדשים בעקבות התאונה השנייה ולכן בשלב זה, הואיל והממצאים הודגמו לאחר התאונה הראשונה בשכ"ט המומחה יישאו נתבעות 2 ו-4 בלבד. המומחה בתחום א.א.ג מתבקש לחוות דעתו על הצורך במינוי מומחה בתחום הנוירולוגיה, כיוון שיתכן ותלונותיה נובעות ממצבה בתחום זה.

תחום נוירולוגי - בשתי תאונות הדרכים נחבלה התובעת בפנים ובראש. מהתיעוד הרפואי עלה כי בשתי התאונות אובחן חשד לזעזוע מוח. בהמשך צירפה התובעת תיעוד דל ובו התלוננה על כאבי ראש, סחרחורות וירידה בזיכרון. הואיל ותלונותיה יכולות לנבוע ממקור אורתופדי או ממקור נפשי או בשל פגיעה הקשורה בתחום א.א.ג, אני סבורה כי יש להמתין עם מינוי מומחה בתחום הנוירולוגי והמומחים בתחום האותופדי וא.א.ג. יחוו דעתם על הצורך במינוי מומחה בתחום הנוירולוגיה.

  1. אני ממנה בזאת את ד"ר אורן אריאל כמומחה בתחום האורתופדיה ופרופ' יחיאל לבקוביץ כמומחה בתחום הפסיכיאטריה וד"ר יעל גרטי גרוס כמומחית בתחום א.א.ג. בתיק זה.

2. בהתאם לתקנה 89 לתקנות סדר-הדין האזרחי, התשע"ט – 2018 (להלן: "תקנות סד"א") ולצורך מניעת ניגוד עניינים, יצהירו המומחים מיד עם קבלת המינוי ובטרם יחל תפקידם על זיקות אישיות העשויות להיות לו בנוגע להליך, לבעלי הדין או לבית-המשפט; ההצהרה תהיה ערוכה לפי הנוסח בטופס 6 שבתוספת הראשונה ותומצא לבית-משפט ולבעלי-הדין בתוך 7 ימים מקבלת כתב המינוי. מינוי המומחים יכנס לתוקף עם המצאת ההצהרה לבית-המשפט ובכפוף לכל החלטה אחרת. ב"כ התובע/ת ימציא את טופס 6 לכל אחד מהמומחים יחד עם כתב המינוי מיד עם קבלתו.

3. על מינויו של המומחים כאמור בצו זה, יחולו תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ו-1986).

4. ב"כ הצדדים יעבירו למומחים, טרם הבדיקה, את כל החומר הרפואי שבידיהם, תוך 30 יום מהיום. בטרם יועבר החומר הרפואי שבידי ב"כ הצדדים לידי המומחים, בהתאם לתקנה 8(א) לתקנות פיצויים לנפגעי תאונות-דרכים (מומחים), התשמ"ז – 1986, ידאגו ב"כ הצדדים שניהם להעביר האחד למשנהו את כל החומר הרפואי שבכוונתם להעביר לידי המומחים 7 ימים בטרם יוגש למומחים, על מנת לאפשר התנגדות להעברת החומר באמצעות הגשת בקשה מתאימה לצד שכנגד ולביהמ"ש במידת הצורך. עם קביעת מועד הבדיקה על-ידי המומחים, יודיע על כך ב"כ התובע לצדדים שכנגד. על המומחים לציין בחוות דעתם אלו מסמכים רפואיים עמדו בפניהם בטרם מתן חוות הדעת.

5. המומחים יעיינו במסמכים הרפואיים אשר יומצאו להם ע"י ב"כ בעלי הדין, יבדקו את התובעת ויקבעו ממצאים לגבי מצבה הרפואי בעקבות התאונות מיום 18.6.16 ומיום 18.5.17 ובמיוחד יקבעו:

א. האם לוקה התובעת כיום בנכות, ואם כן – לאיזו תקופה ומהו שיעור הנכות.

מהן הנכויות הזמניות שיש לקבוע לתובעת ולאילו תקופות.

ב. האם יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבה בעתיד.

ג. מהן המגבלות התפקודיות של התובעת, אם בכלל, ובמיוחד בשם לב לעבודתה ולמקצועה.

ד. האם תהיה התובעת זקוקה לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן – מהם סוגי הטיפולים ומהי העלות המשוערת של הטיפולים האלה לפי המחירים הנכונים להיום.

ה. המומחה יתייחס, בין השאר, לקשר שבין התאונה לבין מצב התובעת נכון להיום.

ו. המומחה בתחום האורתופדיה והמומחה בתחום א.א.ג יחוו דעתם בשאלה האם יש מקום למינוי מומחה בתחום הנוירולוגיה בנסיבות המקרה דנן.

6. המומחים יקבעו תור לבדיקת התובעת בתוך 45 יום מקבלת כתב המינוי. המומחים מתבקשים לשלוח את חוות דעתם לב"כ הצדדים וכן לתיק ביהמ"ש 30 יום לאחר בדיקת התובעת ולאחר ששכרם הוסדר במלואו.

7. בהתאם לתקנה 91 (ב) לתקנות סד"א, המומחים יצרפו לחווה"ד את רשימת האסמכתאות שהם הסתמכו עליהן בחוות הדעת; אסמכתאות שלא ניתן לאתרן בנקיטת אמצעים סבירים, יצורפו לחוות הדעת.

בהתאם לתקנה 91 (ג) לתקנות סד"א בעל דין רשאי לבקש מבית המשפט רשות לשלוח למי מהמומחים שאלות הבהרה בנוגע לחוות דעתו, לא יאוחר מארבעה עשר ימים ממועד קבלת חוות הדעת; המומחה ישיב על שאלות ההבהרה בתוך שלושים ימים ממועד קבלת החלטת בית המשפט ויראו את תשובותיו כחלק בלתי נפרד מחוות דעתו.

8. בשכר טרחת המומחים בתחום האורתופדיה והפסיכיאטריה יישאו הנתבעים בחלקים שווים ישירות בשלב זה ובשכ"ט המומחה בתחום א.א.ג יישאו נתבעות 1 ו-3 בלבד, על פי חשבונית שיומצאו להם ע"י המומחים, ואולם אם יקבע מי מהמומחים כי לא נותרה לתובעת נכות בגין התאונה, יהיו הנתבעים רשאים לעתור לקזז את שכר טרחת המומחה מסכום הפיצויים שישולמו לתובעת. אני קובעת את שכ"ט המומחה בתחום האורתופדיה בסך 5,000+מע"מ, שכ"ט המומחה בתחום א.א.ג בסך 5,000 ₪ + מע"מ ושכ"ט המומחה בתחום הפסיכיאטריה בסך 6,000+מע"מ.

9. לאחר קבלת חווה"ד ומשלוח שאלות הבהרה למומחים, יגישו באי כח הצדדים תחשיבי נזק כל צד בתוך 30 יום בהתאמה.

10. נדחה לקדם משפט נוסף ליום 17.6.21 בשעה 09:30.

11. בהתאם לתקנה 53 לתקסד"א 2018 אני מחייבת את הנתבעים בהוצאות הבקשה בסך 600 ₪ שיתחלק בין כל הנתבעים באופן שווה.

ניתנה היום, ט"ז אדר תשפ"א, 28 פברואר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/12/2020 החלטה על בקשה של נתבע 2 בקשה בכתב אירית מני-גור צפייה
09/12/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה בהולה למתן החלטה למינוי מומחים אירית מני-גור צפייה
09/12/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 תגובה מטעם התובעת אירית מני-גור צפייה
20/01/2021 החלטה על בקשה של נתבע 2 הודעה אירית מני-גור צפייה
25/01/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 תגובה אירית מני-גור צפייה
26/01/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בעניין מינוי מומחים אירית מני-גור צפייה
28/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בעניין מינוי מומחים אירית מני-גור צפייה
07/04/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 שכר טרחה אירית מני-גור צפייה
07/04/2021 החלטה על בקשה של נתבע 2 הודעה אירית מני-גור צפייה
18/04/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה על השלמת הליכים מקדמיים אירית מני-גור צפייה
24/05/2021 החלטה על בקשה של נתבע 3 תשלום שכ"ט מומחה - ד"ר יחיאל לבקוביץ אירית מני-גור צפייה
24/05/2021 החלטה על בקשה של נתבע 2 בקשה לשינוי מועד דיון אירית מני-גור צפייה
04/07/2021 החלטה שניתנה ע"י אירית מני-גור אירית מני-גור צפייה
05/07/2021 החלטה על בקשה של נתבע 3 הודעה לכב' בית המשפט אירית מני-גור צפייה
05/07/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה מטעם התובעת אירית מני-גור צפייה
11/07/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 מתן הוראות למומחה אירית מני-גור צפייה
11/07/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 מתן הוראות למומחה אירית מני-גור צפייה
27/07/2021 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת אירית מני-גור צפייה
08/02/2022 החלטה על בקשה של נתבע 2 שינוי מועד דיון אירית מני-גור צפייה
06/04/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי מועד דיון אירית מני-גור צפייה
17/07/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה למתן החלטה אירית מני-גור צפייה
10/01/2023 החלטה על בקשה של נתבע 2 שינוי מועד בשל אבל, דיון מקביל, חופשת לידה, מחלה, מילואים אירית מני-גור צפייה
06/02/2023 החלטה שניתנה ע"י אירית מני-גור אירית מני-גור צפייה