טוען...

פסק דין שניתנה ע"י קרן מילר

קרן מילר10/09/2020

בפני

כבוד השופטת קרן מילר

מבקש

עאדל מוחתסב

נגד

משיב

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים

ב"כ המבקש עו"ד מוחמד ספורי

פסק דין

  1. בפני בקשה מוסכמת להסתלקות מבקשה לאישור תובענה כייצוגית, בהתאם לסעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן "החוק").
  2. בבקשת האישור נטען כי המשיב הפר את הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998 וכן את הוראות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג- 2013 (להלן "תקנות הנגישות") בכך שלא פרסם באתר האינטרנט שלו את רשימת המקומות במוזיאון שהונגשו לאנשים עם מוגבלות; ובכך שלא מינה רכז נגישות ולא פרסם את פרטיו ודרכי ההתקשרות עימו.
  3. עוד בטרם הוגשה תשובת המשיב, הוגשה בקשה מוסכמת על ידי הצדדים לאפשר את הסתלקות המבקש מבקשת האישור בהתאם להוראות סעיף 16 לחוק. בהתאם להסכמות בין הצדדים התחייב המשיב להסדיר את תחום הנגישות בכך שיפרסם את הסדרי הנגישות בהתאם להוראות תקנה 34 לתקנות הנגישות וזאת תוך 30 ימים ממועד אישור ההסכם; כן התחייב המשיב למנות רכז נגישות ולערוך השתלמויות וריענון נהלים לעובדיו בהתאם לתקנה 91 לתקנות הנגישות.
  4. הצדדים הסכימו כי המשיב ישלם גמול למבקש בסך של 500 ₪, ושכ"ט עו"ד בסך של 1000 ₪ כולל מע"מ.
  5. לאחר עיון בבקשה ובחינת הסכמות הצדדים נחה דעתי כי מדובר בבקשה סבירה העומדת בהוראות החוק ובקווים המנחים שנקבעו בע"א 8114/14 מרקיט מוצרי ייעול בע"מ נ' סונול ישראל בע"מ (22.8.2018)).
  6. כאמור, המשיב התחייב לפעול לשם הסדרת ההפרות המצריכות תיקון. יש בכך להצביע על עילת תביעה לכאורה כנגד המשיב. ההסדר בין הצדדים יביא תועלת לקבוצה הרלוונטית מביצוע התיקונים להם התחייב המשיב. כמו כן נראה כי בנסיבות העניין התועלת מניהול ההליך תהיה קטנה. לכך יש להוסיף כי הגמול ושכר הטרחה שנקבעו בין הצדדים הינם סבירים.
  7. לאור האמור אני מאשרת את הסדר ההסתלקות שהוסכם בין המבקש למשיב ומאשרת את הסתלקות המבקש מהבקשה. הבקשה לאישור תובענה כייצוגית נמחקת ותביעתו האישית של המבקש נדחית.
  8. תוך 30 יום יגיש המשיב הודעה בדבר פרסום הסדרי נגישות בהתאם להתחייבותו, ויעדכן בדבר פעולותיו למינוי רכז נגישות וביצוע השתלמויות וריענון נהלים בהתאם לתקנות הנגישות. ההודעה תיתמך בתצהיר הגורם הרלוונטי אצל המשיב.
  9. הגמול למבקש ושכ"ט ב"כ המבקש מאושרים בהתאם להסכמת הצדדים, והם ישולמו תוך 30 יום מיום שתוגש הודעת המשיב כאמור בסעיף 8.
  10. בנסיבות העניין לא ראיתי מקום ליתן הוראות בהתאם לסעיף 16(ד)(1) לחוק.

ניתן היום, כ"א אלול תש"פ, 10 ספטמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/09/2020 פסק דין שניתנה ע"י קרן מילר קרן מילר צפייה
18/12/2020 החלטה שניתנה ע"י קרן מילר קרן מילר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עאדל מוחתסב מוחמד ספורי
נתבע 1 מוזיאון ארצות המקרא ירושלים