טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש פס"ד

אילן דפדי21/09/2020

מספר בקשה:3

לפני כב' השופט אילן דפדי, סגן נשיא

המבקש/התובע

עאדל מוחתסב
ע"י עו"ד ספורי מוחמד

נגד

המשיב/הנתבע

מוזיאון האדם והחי
ע"י עו"ד חנוך קינן

פסק דין

  1. לפניי בקשה מוסכמת לפי סעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 לאשר למבקש ולבא כוחו להסתלק מן הבקשה לאישור התובענה כייצוגית נגד המשיב. הבקשה נתמכה בתצהירי המבקש ובא כוחו בהם אושר כי לא קיבלו מהמשיב כל טובת הנאה בגין הסתלקותם מהבקשה.
  2. בבקשה לאישור התובענה כייצוגית נטען כי המשיב הפר את הוראות סעיף 19(ב) לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח 1988 ואת הוראת תקנה 34 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013 (להלן: חוק ותקנות השוויון), בכך שלא פרסם באתר האינטרנט שלו את רשימת המקומות המונגשים במוזיאון ובכך שלא מינה רכז נגישות ופרסם את פרטי ההתקשרות עמו. המבקש, אדם עיוור עם נכות רפואית בשיעור 100% טען כי התעניין באפשרות לסייר במוזיאון יחד עם בני משפחתו, אך הדבר נמנע ממנו כיוון שלא מצא מידע אודות הסדרי הנגישות במקום בהם הוא תלוי או פרטים של רכז נגישות אליו ניתן לפנות. המבקש דרש פיצוי בסך 1,000 ₪ ועבור כלל חברי הקבוצה סך של 1,000,000 ₪. בנוסף, תבע המבקש סעד של צו עשה להורות למשיב לפרסם באתר האינטרנט שלו רשימה של המקומות הנגישים במוזיאון וצו עשה שיורה למשיב למנות רכז נגישות בעל הכשרה מתאימה.

  1. לאחר שעיינתי בבקשה לאישור ובבקשת ההסתלקות החלטתי לאשר את ההסתלקות.
  2. מבקשת ההסתלקות עולה כי עוד בטרם הוגש כתב תשובה, הובהר לב"כ המבקש, בעל פה ובכתב, כי המוזיאון הוא מוסד נתמך שמועסקים בו מספר מועט של עובדים הרואים בעבודתם שליחות למען הגיל הרך, כי המוזיאון נגיש לרבות לילדים בעלי מוגבלויות וכי מיד לאחר קבלת בקשת האישור, המוזיאון ביצע את הפרסום הנדרש כנדרש בתקנות באתר האינטרנט שלו.. בנוסף התברר כי מאחר שבמוזיאון מועסקים פחות מ-25 עובדים, לא חלה עליו חובה למנות רכז נגישות.
  3. זאת ועוד, בהסכם ההסתלקות אף צוין כי לאור היותו של המשיב גוף ציבורי נתמך שאמצעיו הכספיים דלים, המבקש ובא כוחו מוותרים על גמול ושכר טרחה.
  4. מאחר שהמשיב תיקן את הטעון תיקון בכל הקשור לפרסום, לאור היותו של המשיב גוף ציבורי נתמך שאמצעיו הכספיים דלים ולאור זאת שבקשת ההסתלקות ממילא אינה מהווה מעשה בית דין כלפי חברי הקבוצה האחרים, איני רואה חשיבות בהמשך ההליכים בתיק ולכן איני רואה צורך במינוי תובע מייצג אחר או בא כוח אחר לקבוצה
  5. אשר לפרסום ההסתלקות, לא מצאתי כי בתיק דנן יש נסיבות מיוחדות המצריכות פרסום נוסף מעבר לפרסום בפנקס התובענות הייצוגיות ובמאגרים משפטיים כמקובל.
  6. סוף דבר אני מאשר את בקשת ההסתלקות. התביעה האישית נדחית ללא צו להוצאות.

המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים ותעדכן את פנקס התובענות הייצוגיות.

ניתן היום, ג' תשרי תשפ"א, 21 ספטמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/08/2020 החלטה שניתנה ע"י אילן דפדי אילן דפדי צפייה
21/09/2020 הוראה לתובע 1 להגיש פס"ד אילן דפדי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עאדל מוחתסב מוחמד ספורי
נתבע 1 מוזיאון האדם והחי