טוען...

החלטה שניתנה ע"י מרדכי לוי

מרדכי לוי18/08/2020

לפני

כבוד השופט מרדכי לוי

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י עו"ד ראאד ענוז, פמת"א (פלילי)

נגד

המשיב

ערן סימון (עציר)

ע"י ב"כ עו"ד ירום הלוי

החלטה

המאשימה מבקשת לעצור את המשיב (להלן גם: "הנאשם") עד תום ההליכים המשפטיים והיא מסכימה להפנות את הנאשם לשירות המבחן לקבלת תסקיר לבחינת חלופת מעצר.

מנגד, ב"כ הנאשם ביקש לשחרר כבר היום את הנאשם מהמעצר והתנגד להפניית הנאשם לקבלת תסקיר. לטענת ב"כ הנאשם, אין כל עילת מעצר נגד הנאשם ואין מקום להמשך מעצרו ואף לא להפנייתו לשירות המבחן לקבלת תסקיר.

נגד הנאשם הוגש ביום 4.8.20 כתב אישום המייחס לו חמישה אישומים, בגין עבירות של סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, סחיטה באיומים, תקיפה ואיומים.

על פי העובדות הנטענות באישום הראשון, הנאשם סחט באיומים בעל עסק שהפעיל מסגריה בסמיכות למחסן ששכר הנאשם באזור התעשייה בחולון וקיבל ממנו כתוצאה מהאיומים "דמי שכירות" ששולמו עבור חנייה ציבורית אשר משמשת את כל בעלי הנכסים בבניין ואת קהל הלקוחות שלהם, וכתוצאה ממעשי הסחיטה שילם המתלונן לנאשם במשך שלוש שנים, החל משנת 2017 ועד לתחילת שנת 2020, תשלומים חודשיים בגין שימוש בחנייה ציבורית בסכום כולל של כ-112,000 ₪.

על פי העובדות הנטענות באישומים השני והשלישי, הנאשם איים על עובדים וקבלנים שעבדו עמו, כאשר סירבו להיענות לדרישותיו, ואף תקף אחד מהם.

על פי העובדות הנטענות באישומים הרביעי והחמישי, הנאשם איים וסחט עובדי ציבור, עובדים בעיריית חולון, על רקע עבירות בנייה שביצע, וניסה להניע אותם לפעול כרצונו, מתוך כוונה להפחידם ולמנוע מהם למלא את תפקידם.

הנאשם נעצר ביום 27.7.20 ומעצרו הוארך עד להחלטה אחרת, עם הגשת כתב האישום יחד עם הבקשה למעצר עד תום ההליכים ביום 4.8.20, תוך קביעת דיון להיום, 18.8.20 , לשמיעת הטיעונים בשאלת קיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר.

לדעת המאשימה, קיימות ראיות לכאורה ועילת מעצר, הן עילת מסוכנות והן עילת שיבוש, והמסוכנות של הנאשם נלמדת גם מעברו הפלילי, הכולל שלוש הרשעות קודמות בעבירות אלימות והרשעה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות; כמו כן, תלוי ועומד נגדו מעצר מותנה חב הפעלה בן שלושה חודשים למשך שלוש שנים, בגין הרשעה בעבירת איומים משנת 2018.

עם זאת, ב"כ המאשימה מסכים כי קיימת חולשה ראייתית לגבי האישום הראשון ומסכים להפניית הנאשם, כאמור, לשירות המבחן, לקבלת תסקיר לבחינת חלופה.

מנגד, כאמור, הסניגור מתנגד לבחינת חלופה על ידי שירות המבחן והוא סבור כי יש לשחרר את הנאשם לאלתר מהמעצר, בהעדר כל עילת מעצר ובשים לב לבעייתיות בראיות לכאורה, וכן בשים לב לשיהוי הכבד במעצרו של הנאשם, אשר כזכור נעצר רק ביום 27.7.20, כאשר העבירות המיוחסות לו באישום הראשון התרחשו לכאורה בין חודש פברואר 2017 לבין 1.1.20, על פי הנטען באישום הראשון, ואילו יתר העבירות המיוחסות לנאשם בוצעו לכאורה בשנת 2018 בחלקן האחד, ובחלקן האחר בחודש אפריל 2020, דהיינו לפחות חודשים ארוכים לפני מועד מעצרו של הנאשם.

ב"כ הנאשם העלה כל טענה אפשרית לזכות הנאשם כדי לשכנע את בית המשפט כי אין כל עילת מעצר בעניינו של הנאשם, אף לא בשים לב להצטברות האישומים נגד הנאשם, וכי הראיות לכאורה הן בעייתיות ביותר וכן כי כאמור קיים גם שיהוי כבד ואף קיימת הפליה לרעה של הנאשם לעומת מעורבים אחרים באישום הראשון – שאינם מצדיקים הארכת מעצרו של הנאשם, אף לא לצורך בחינת חלופת מעצר על ידי שירות המבחן.

לאחר שעיינתי בחומר החקירה ובחנתי את טיעוני באי-כוח הצדדים, החלטתי לקבל את עמדת המאשימה.

אכן, כפי שהסכים ב"כ המאשימה, קיימת חולשה ראייתית לגבי הראיות לכאורה ביחס לאישום הראשון, אך עם זאת, יש ראיות לכאורה מספיקות ביחס לכל יתר האישומים.

כמו כן, ובניגוד לעמדת ב"כ הנאשם, ההצטברות של האישומים המיוחסים לנאשם, יחד עם עברו הפלילי והעובדה כי תלוי ועומד נגדו מאסר מותנה חב הפעלה בגין איומים – מקימים עילת מעצר, בעיקר של מסוכנות.

עם זאת, לנוכח השיהוי הניכר במעצרו של הנאשם ולנוכח החולשה הראייתית ביחס לאישום הראשון, יש מקום לבחון, וביתר שאת, חלופת מעצר, ולצורך כך יש מקום להפנות את עניינו של הנאשם לקבלת תסקיר משירות המבחן.

שירות המבחן מתבקש אפוא להגיש תסקיר מעצר בעניינו של הנאשם, וזאת עד ליום 3.9.20.

לאחר קבלת התסקיר יתקיים דיון לפני שופט/ת תורן/ית ביום 6.9.20 בשעה 10:00.

הנאשם יובא לדיון באמצעות שב"ס, ובאם הדבר לא יתאפשר, ישתתף הנאשם בדיון באמצעות וידאו קונפרנס.

החלטה זו תועבר לבאי כוח הצדדים על ידי המזכירות, וכן תועבר לשירות המבחן.

ניתנה היום, כ"ח אב תש"פ, 18 אוגוסט 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/08/2020 החלטה שניתנה ע"י מרדכי לוי מרדכי לוי צפייה
30/10/2020 החלטה על בקשה של הארכת מועד להגשת תגובה /בקשה / מסמך מעין בן ארי צפייה
23/11/2020 החלטה על בקשה של משיב 1 בקשה להחזרת תפוס מעין בן ארי צפייה
26/11/2020 החלטה על בקשה של משיב 1 בקשה לקביעת מועד דיון מעין בן ארי צפייה
30/11/2020 החלטה על בקשה של משיב 1 קביעת מועד דיון מעין בן ארי צפייה
03/12/2020 החלטה על בקשה של משיב 1 בקשה להקדמת מועד דיון מעין בן ארי צפייה
10/12/2020 החלטה שניתנה ע"י מעין בן ארי מעין בן ארי צפייה
15/12/2020 החלטה על בקשה של משיב 1 בקשה בתיק המעצר מעין בן ארי צפייה
21/12/2020 החלטה שניתנה ע"י ציון קאפח ציון קאפח צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אשרה גז
משיב 1 ערן סימון (עציר) ירום הלוי