טוען...

החלטה שניתנה ע"י איילת גרבי

איילת גרבי07/06/2022

בפני

כבוד השופטת איילת גרבי

מבקשים

שי עמרם אמסלם, ת"ז 208370734

נגד

משיבים

1. ממונה על חדלות פירעון – מחוז באר שבע והדרום

2. דורון קורן (נאמן)

החלטה

בהמשך לבקשת הנאמן מיום 12.5.22 בצירוף תצהיר מטעם היחיד, אני מאשרת תכנית הפרעון המוסכמת בין הצדדים והמפורטת בבקשה.

על היחיד ניתן צו לפתיחת הליכים ביום 21.9.20.

ב"כ הממונה הגיש המלצה לתוכנית פירעון וצו שיקום כלכלי בעניינו של היחיד.

הצדדים הגיעו לכלל הסכמה לפיה היחיד יהיה זכאי לקבלת הפטר לחובותיו, וזאת כנגד תשלום כולל הפיגורים, בסך שך 53,500 ₪ אשר יבוצע באמצעות 60 תשלומים חודשיים, באופן שישולמו 55 תשלומים בסך של 850 ₪ כל תשלום, החל מיום 15.7.22, ו-4 תשלומים נוספים בסך של 1,250 ₪ כל אחד. הפיגורים שנצברו בסך של 1,500 ₪ ישולמו באופן הבא - 600 ₪ בחודש מאי 2022, 600 ₪ בחודש יוני 2022 ו-300 ₪ בחודש יולי עם תחילת התשלום בגין תכנית הפרעון.

העל כך יתווספו כספים שהצטברו עד כה בקופת הנשייה, וכל נכס המוקנה על פי הדין לקופת הנשייה.

לאחר ששקלתי בדבר ובשים לב לנסיבות העניין, מצאתי לנכון לאמץ את הסכמת הצדדים, ומשכך היחיד יהיה זכאי לקבל אישור להפטר ככל שיעמוד בתוכנית הפירעון על פי הסכמת הצדדים.

תנאים כלליים

היחיד יגיש דוחות כל 6 חודשים בצירוף אסמכתאות עיקריות לנאמנת, וכן לב"כ הממונה באמצעות המערכת המקוונת.

בתקופת התשלומים על היחיד לעמוד, בנוסף לחובות ולהגבלות המפורטות בצו לשיקום כלכלי, בכל החובות מכוח החוק, התקנות והוראות הממונה, לרבות חובת הגשת דוחות על הכנסות והוצאות ודיווחים אחרים, החובה מכוח סעיף 138 לחוק לשתף פעולה עם הנאמן, לעשות את כל הנדרש לשם מימוש נכסי קופת הנשייה וחלוקתם בין הנושים ולהודיע על כל שינוי בפרט הנוגע למצבו הכלכלי שדיווח עליו, ועוד.

על היחיד להעביר לקופת הנשייה כל נכס מסוג כלשהו שהיה שייך לו במועד מתן הצו לפתיחת ההליכים או שהוקנה לו עד מועד מתן הצו לשיקום כלכלי, לרבות זכויות בעיזבון, אשר לא דווח על ידו ולא צוין בצו לשיקום כלכלי זה. הנכס יועבר לקופת הנשייה מיד עם גילויו ובהתאם להוראות הממונה ו/או הנאמן. כן חל איסור על היחיד לבצע בנכס כאמור כל פעולה.

על היחיד לדווח לממונה ולנאמן על כל נכס מסוג כלשהו שיוקנה לו עד לתום תקופת התשלומים, לרבות זכויות בעיזבון, מיד עם הקנייתו ליחיד. על היחיד חל איסור לבצע בנכס כאמור כל פעולה, והוא יעבירם לקופת הנשייה בהתאם להוראות הממונה ו/או הנאמן.

גם לאחר שיינתן ליחיד ההפטר יחול על היחיד איסור לבצע כל פעולה בנכסי קופת הנשייה אשר טרם מומשו או נפדו במועד מתן ההפטר. הערה שנרשמה בפנקס המתנהל על פי דין על איסור ביצוע פעולות בנכס כאמור, לא תוסר אלא לאחר קבלת אישור בית המשפט על מכירת/פדיון הנכס על פי החוק או קבלת  החלטה אחרת המתייחסת להסרת ההערה.

על היחיד לדווח לממונה ולנאמן על כל נכס, שנקבע בצו לשיקום כלכלי כי הוא שייך לנכסי קופת הנשייה אף אם יוקנה לו/ה לאחר מועד מתן ההפטר, מיד עם הקנייתו ליחיד. כן  חל איסור על היחיד לבצע בנכסים אלה כל פעולה, ועליו להעבירו לקופת הנשייה בהתאם להוראות הממונה ו/או הנאמן.

הפרה על ידי היחיד של תנאי מתנאי הצו לשיקום כלכלי או של הוראות החוק, לרבות החובות המפורטות לעיל, או שינוי נסיבות או גילוי עובדות חדשות, עלולים להוביל לשינוי הצו לשיקום כלכלי בהתאם לסעיף 170 לחוק, או לביטול הצו לפתיחת הליכים בהתאם לסעיף 183 לחוק.

שינוי הצו לשיקום כלכלי כאמור עשוי לכלול בין היתר הארכת תקופת התשלומים לתקופה נוספת או קביעת תקופת תשלומים שאינה קצובה בזמן ו/או השבת ההגבלות שהוסרו, לפי סעיף 170(א) ו-(ב) לחוק.

לאחר ההפטר, התנהלות כאמור עשויה להוביל לביטול למפרע של ההפטר שניתן ליחיד ולשינוי הצו לשיקום כלכלי, לפי סעיף 176 לחוק, ובכלל זה קביעת חובת תשלומים והשבת ההגבלות שהוסרו.

הסתרת נכסים על ידי היחיד או אי מסירת מידע שהיחיד נדרש למוסרו לפי הוראות החוק, או מסירת מידע חלקי או כוזב לנאמן או לממונה, עלולים  להוות עבירה פלילית שדינה מאסר, בהתאם להוראות סעיף 346 לחוק.

בכפוף לכך שהיחיד יעמוד בתוכנית הפירעון, הוא יפנה בתום התקופה לב"כ הממונה לצורך קבלת אישור להפטר.

מובהר בזאת כי ההפטר לא חל על חובו של היחיד למרכז לגביית קנסות.

מעבר לכך, ההפטר לא חל על כל חוב אשר אינו מופטר על פי דין.

בהמשך להודעת ב"כ הנאמנת, לא ניתן הפניה להכשרה להתנהלות כלכלית נכונה, בהתאם לסעיף 161(5) לחוק בעניינוו של היחיד.

המזכירות תסגור את התיק ברישומיה.

הדיון הקבוע ליום 8.6.22 יבוטל.

ניתנה היום, ח' סיוון תשפ"ב, 07 יוני 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/06/2022 החלטה שניתנה ע"י איילת גרבי איילת גרבי צפייה