טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יגאל נמרודי

יגאל נמרודי12/01/2021

בפני

כבוד השופט יגאל נמרודי

תובעת / נתבעת שכנגד

הראל חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעים

1. אלדן תחבורה בע"מ – תובעת שכנגד

2. סיון ליאור

פסק דין

לפניי תביעה ותביעה שכנגד בגין נזקים שנגרמו לכלי רכב בתאונת דרכים שאירעה ביום 30.7.2019 בירושלים.

נהג רכב התובעת (והנתבעת שכנגד) התייצב לדיון והעיד. נהג רכב הנתבעים והתובעת שכנגד לא התייצב. הוריתי, כי עד התביעה יישמע, ותינתן לנתבעים (והתובעת שכנגד) שהות להציג נימוק מדוע העד לא התייצב. ציינתי כי אם יובא נימוק מספק – ייקבע דיון נוסף. נימוק כאמור היה על הנתבעים להגיש בתצהיר שנתמך במסמכים רלוונטיים. נקצב מועד להצגת נימוק כאמור, אלא שדבר לא נעשה. על כן, הוריתי על סיכום הטענות בכתב.

התובעת סיכמה את טענותיה. הנתבעים (והתובעת שכנגד) לא עשו כן, לא במועד שנקבע, אף לא לאחר מכן (בהמשך להחלטה מיום 3.1.2021).

בהיעדר סיכומים מטעם הנתבעים, כבר מן הטעם כאמור, עולה כי הנתבעים זנחו את הגנתם, ואת התביעה שכנגד, ודין התביעה הראשית להתקבל.

דין התביעה העיקרית להתקבל, גם לגופם של דברים. עד התביעה מסר גרסה מפורטת, והוא נחקר בחקירה שכנגד. גרסתו נותרה איתנה, והיא מהימנה עליי. הוא הדגיש כי הפגיעה ברכבו הייתה בעת שהוא נמצא בעמידה מוחלטת. הוא חזר על דבריו גם במענה לשאלות בחקירה הנגדית. הוא ציין כי הפגיעה ברכבו היא מאחור. הוא הדגים את מהלך קרות התאונה, באופן שמעלה כי האחריות לקרות התאונה רובצת על נהג רכב הנתבעים. הוא ציין כי לאחר התאונה נהג רכב הנתבעים יצא מרכבו והתנצל. מיקום הנזקים בכלי הרכב מתיישב עם גרסת נהג רכב התובעת. אכן, מוקדי הנזק הם בפינה הימנית (ימנית אחורית ברכב התובעת; ימנית אחורית ברכב הנתבעים). מוקדי נזק כאמור עשויים להעיד על תאונה במהלך סטייה של הרכב הקדמי, אולם אין הכרח שמוקדי נזק כאמור יימצאו רק בתאונה שמתרחשת תוך כדי סטייה. נהג רכב התובעת הדגיש כי המפגש בין כלי הרכב התרחש כשרכבו בעמידה מוחלטת. כאמור, הוא חזר על דבריו מספר פעמים, ועדות נוגדת לא הובאה. גרסת נהג התובעת מתיישבת גם עם הגרסה שהוא מסר בהודעה לחברת הביטוח (הודעה מיום 4.8.2019, ימים ספורים לאחר קרות התאונה), והיא מתיישבת, כאמור, גם עם העובדה שנהג הרכב האחר התנצל לאחר האירוע, היינו – הוא עצמו הכיר באחריותו לתאונה.

על כן, התביעה הראשית מתקבלת. הנתבעים, ביחד ולחוד, ישלמו לתובעת סך של 6,429 ₪, את הוצאות המשפט (שיעור האגרה), על סך של 380 ₪, את שכר העד שעל התובעת לשלם לעד מטעמה, על סך של 800 ₪, וכן שכר טרחת עו"ד, על סך של 2,000 ₪.

התשלום ייעשה בתוך 30 יום.

התביעה שכנגד נדחית.

ניתן פטור מתשלום המחצית השנייה של האגרה.

התיק ייסגר.

512937

3המזכירות מתבקשת לשלוח העתק מפסק הדין אל הצדדים.

ניתן היום, כ"ח טבת תשפ"א, 12 ינואר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/11/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשת התובעת לשינוי שעת דיון יגאל נמרודי צפייה
02/12/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 תשובה בהתאם להחלטת בימש יגאל נמרודי צפייה
15/12/2020 החלטה שניתנה ע"י יגאל נמרודי יגאל נמרודי צפייה
22/12/2020 החלטה שניתנה ע"י יגאל נמרודי יגאל נמרודי צפייה
03/01/2021 החלטה שניתנה ע"י יגאל נמרודי יגאל נמרודי צפייה
12/01/2021 פסק דין שניתנה ע"י יגאל נמרודי יגאל נמרודי צפייה