טוען...

החלטה שניתנה ע"י חגית בולמש

חגית בולמש16/05/2022

בפני

כבוד השופטת חגית בולמש

תובעים

הראל חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעים

1. יורי מושייב

2. ברכיהו מושיוב

3. י.ב. אינטגרל הנדסה בע"מ

החלטה

בפני בקשה לדחיית מועד ההוכחות הקבוע למחר מאחר ועד התובעת, האחמ"ש, לא אותר על ידי התובעת עד היום. מדובר במי שהיה עובד של המבוטחת מטעם התובעת. ב"כ הנתבעים מתנגד לדחיית הדיון. התביעה הוגשה מעל 6 שנים מקרות האירוע.

כאמור, בקשת הזימון אושרה על ידי בית המשפט כבר לפני כשנה, כאשר כבר במועד הדיון מיום 25.5.21 הובהר כי על הצדדים להגיש רשימת עדים ותמצית עדות של העדים. העד נכלל ברשימת העדים של התובעת (שגם היא הוגשה באיחור) ולא צוין מדוע אין תקציר של עדותו או תצהיר מטעמו או לחלופין כי קיים קושי לאתרו.

במועד דיון קדם המשפט הבהיר ב"כ הנתבעים כי הזמן הרב שעבר ואופן ניהול התביעה גורם לשיהוי משמעותי ולנזקים לנתבעים. הוצאות בעניין מחדלי התביעה נפסקו בהחלטות קודמות.

בשתי החלטות בית המשפט הבהיר לב"כ הצדדים כי עליהם לוודא את התייצבות עדיהם. כך, בהחלטה מיום 4.1.22 וכן בהחלטה מיום 10.5.22. ב"כ הנתבעים אף התנגד לאופן זימון העדים, ללא תמצית העדות ותצהיר. למרות כל האמור, לא הוגשה על ידי התובעת כל הבהרה כי העד אינו בשליטתה ואין ביכולתה להשיגו. מדובר על זמן רב שבו היה לתובעת את מלוא היכולת על מנת לאתר עד שהינו, כהגדרתה, חיוני לעדות.

הבקשה הלאקונית אינה נתמכת בתצהיר על מנת להסביר מהם המאמצים שנעשו עד היום על מנת לאתר את העד ומדוע יום לפני הדיון הוגשה הבקשה.

אין למעשה כל הסבר מדוע נזכרה התובעת להגיש את הבקשה יום לפני הדיון, לרבות מהם המאמצים שנעשו על ידה ועל ידי המבוטח מטעמה על מנת לאתר את העד, שהינו, לשיטתה, חיוני. זאת, שעה שזהותו של העד היתה ידועה כבר לפני שנה, ושתי החלטות, לרבות החלטה מלפני מספר חודשים, הזכירה לצדדים לוודא את התייצבות עדיהם לדיון.

משעה שהוגשה בקשה יום לפני דיון ההוכחות, ובהתאם לאופן שבו הוגשה וללא תצהיר תמיכה או כל פירוט אחר שיאפשר קבלת הבקשה, כפי שהוגשה, ומאחר ומחדלי התובעת בתיק זה נדונו בהרחבה כבר בהחלטות קודמות כך שאין מדובר במחדל יחיד, הרי שלא ניתן להיעתר לבקשה כפי שהוגשה.

בנסיבות אלה, כאשר הבקשה מוגשת בניגוד לתקנות ובהעדר פירוט כאמור, יום לפני הדיון, לא ניתן להיעתר לה ולא ניתן להידרש כעת לבקשה נוספת בכתב, שעה שלא נותר זמן תגובה. ככל ותבקש התובעת להידרש בשנית לבקשה, בצירוף תצהיר והסבר מפורט, בצירוף אסמכתאות על ניסיונות האיתור, תוכל לעשות כן במסגרת הדיון מחר שיתקיים. התצהיר מטעם התובעת, ככל שיהיה, בנוגע לבקשה זו, יידרש להתייצב לדיון מחר.

למען הסר ספק, דיון ההוכחות יתקיים מחר כפי שנקבע.

ניתנה היום, ט"ו אייר תשפ"ב, 16 מאי 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/11/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה להתיר חזרה מבקשה מס' 2 צוריאל לרנר צפייה
24/05/2021 החלטה שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה
24/05/2021 החלטה שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה
07/06/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה אחרת/ הודעה בעניין הארכת מועד חגית בולמש צפייה
10/06/2021 החלטה שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה
27/06/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הזמנת עדי תביעה חגית בולמש צפייה
04/01/2022 החלטה שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה
10/05/2022 החלטה שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה
11/05/2022 החלטה שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה
16/05/2022 החלטה שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה
16/05/2022 פסק דין שניתנה ע"י חגית בולמש חגית בולמש צפייה