טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש תצהירי הנתבעת

תמר עציון פלץ16/08/2021

16 אוגוסט 2021

לפני:

כב' השופטת תמר עציון פלץ

התובעת:

התאחדות התעשיינים בישראל

ע"י ב"כ: עו"ד בכור ואח'

-

הנתבעת:

איירספאן נטוורקס בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד כרמי ברק ו/או שילוח ואח'

החלטה

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים באשר להעדרות נציג התובעת מהדיון, ובהתייחס לטענת הנתבעת בדבר הרחבת חזית במסגרת הודעת התובעת לאחר הדיון, להלן החלטתי:

  1. ראשית אשר לאי התייצבות נציג התובעת לדיון, עיון בזימון לדיון שנשלח לצדדים מעלה, כי בשונה מהליכים משפטיים אחרים המתנהלים בבית דין זה, הזימון לישיבת קדם המשפט בתביעות לתשלום דמי טיפול ארגוני (ד"ט) אינו כולל התייחסות מפורשת להתייצבות בעל הדין בנוסף להתייצבות בא כוחו, והאמור חל על שני הצדדים, שרשאים להסתפק בייצוג על ידי באי כוחם בקדם המשפט. משכך, ועל פי הפסיקה, אין הצדקה לחייב את התובעת בהוצאות בשל אי התייצבות נציגה לדיון, והבקשה נדחית.
  2. שנית, ובהתייחס לטענת הנתבעת בדבר הרחבת חזית במסגרת טיעוני התובעת בסעיף 2 להודעתה מיום 8.6.2021 והנספחים לו, הרי שאכן מדובר בהתייחסות עובדתית החורגת מזו שהובאה במסגרת כתב התביעה, ובהתאמה אף לא ניתנה לנתבעת הזמנות להתגונן בפניה. זאת, בשונה מהפניה לסיווג האחיד של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שאליו רשאית התובעת להפנות כדי להוכיח את הנטען על ידה בכתב התביעה, וזאת אף בהעדר הפניה לסיווג האחיד בכתב התביעה.
  3. עם זאת, הודעת התובעת מיום 8.6.2021 אינה מהווה חלק מעובדות התביעה, וככל שהתובעת תבקש לכלול התייחסות עובדתית זו במסגרת תצהיריה, שמורה לנתבעת הזכות לטעון להרחבת חזית וההחלטה תינתן על ידי המותב שידון בתיק.
  4. אשר על כן, ומשתמו ההליכים המקדמיים, המזכירות תקבע את התיק להוכחות בפני מותב לפי סבב. הודעה על המועד תישלח בנפרד.
  5. הצדדים יגישו את העדויות הראשיות שלהם ושל עדיהם בתצהירים, בצירוף כל המסמכים שברצונם להסתמך עליהם. העתקי התצהירים והמסמכים יועברו ישירות לצד השני.
  6. על התובעת להגיש תצהירים כאמור עד ליום 25.10.2021 והנתבעת תוך 45 יום מקבלת תצהירי התובעת. עד 14 ימים לפני מועד ההוכחות יגישו הצדדים עותק נייר מלא וכרוך של התצהירים על נספחיהם למזכירות בית הדין, ויציינו על גבי העותק כי "אינו מיועד לסריקה, להעברה לגורם השיפוטי שבפניו יישמעו ההוכחות".
  7. לא יוגשו תצהירי התובעת במועד, עשוי בית הדין להורות על מחיקת התביעה על הסף בהתאם לתקנה  44(3) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) תשנ"ב - 1991 ללא התראה נוספת. לא יוגשו תצהירי הנתבעת במועד, תיחשב הנתבעת כמי שאין בדעתה להגיש ראיות בהליך.
  8. סירב עד לאמת דבריו בתצהיר, או שלא עלה בידי צד לבוא עמו בדברים יגיש אותו צד למזכירות בית הדין בקשה להזמנת אותו עד שיעיד בפני בית הדין במועד ישיבת ההוכחות. בבקשה האמורה יפורטו הסיבות בגינן מבוקש להעיד עדים שלא בתצהיר, מהות העדות והרלוונטיות שלה להליך. הבקשה תוגש לא יאוחר ממועד הגשת תצהירי הצד המבקש.
  9. חקירה נגדית של עדי כל הצדדים לא תעלה על שעתיים וחצי. הצדדים יהיו ערוכים לסיכומים בעל פה לפי שיקול דעתו של המותב, ככל שיותיר הזמן.
  10. למען הסר ספק מובהר, כי החל ממועד זה לא תותר הגשת בקשות מקדמיות נוספות.

ניתנה היום, ח' אלול תשפ"א (16 אוגוסט 2021), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/01/2021 הוראה לנתבע 1 להגיש כה תמר עציון פלץ צפייה
11/01/2021 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה בהסכמה לשינוי מועד הדיון תמר עציון פלץ צפייה
13/05/2021 החלטה על בקשה של נתבע 1 שינוי מועד דיון תמר עציון פלץ צפייה
08/06/2021 הוראה לנתבע 1 להגיש תגובת הנת תמר עציון פלץ צפייה
03/07/2021 הוראה לתובע 1 להגיש תשובת הת תמר עציון פלץ צפייה
27/07/2021 הוראה לתובע 1 להגיש תשובת הת תמר עציון פלץ צפייה
16/08/2021 הוראה לנתבע 1 להגיש תצהירי הנתבעת תמר עציון פלץ צפייה