טוען...

החלטה שניתנה ע"י ענת זינגר

ענת זינגר29/09/2020

בפני

כבוד השופטת ענת זינגר

המבקש

נחום פרלוב

נגד

המשיבים

1. עירית ביתר עילית

2. מר מאיר רובינשטיין ראש עירית ביתר עילית

3. מר יהודה עוביידי סגן ראש העיר ביתר עילית

4. מר בנימין שוורץ מנכ"ל העירייה

5. מר אבישי מרון מהנדס העיר

6. מר אברהם כהן מנהל הפיקוח העירוני

החלטה

התשובה האחרונה הועברה לעיוני היום.

לאחר עיון לא נמצא מקום ליתן את צו הביניים שהתבקש וזאת מהטעמים שפורטו בתגובת המשיבים.

מבלי למעט מהאמור שם יצוין כי עת עולה שלא המשיבים הציבו הקרוואן, אלא גוף אחר, אשר לא צורף כמשיב לבקשה - די בכך לדחיית הבקשה.

מיותר לציין כי יש לצרף לבקשה (וכן לעתירה) - מי שעשוי להיפגע מקבלתה.

לא ניתן לקבל את הטענה כי המבקש אינו יודע את מי עליו לצרף וכי מטעם זה הפנה הבקשה רק כנגד גופי אכיפה/רשויות (זאת אף בהתעלם מכך שטענתו זו לא נתמכה בתצהיר) - שכן עולה מכתבה שצורפה למסמכיו כי הוא מכיר את הגוף הרלוונטי. הטענה גם אינה מתיישבת עם נספח שצרף ומעיד כי אף ננקטו הליכים בבית דין צדק כנגד אותם גורמים.

זאת ועוד, עת עולה כי אף אם המשיבים לא נקטו עד כה בצעדים כנגד הצבת הקרוואן, הדבר מבוסס על מדיניות זמנית לאור מגיפת הקורונה ומגבלותיה ומנגד - הצבת הקרוואן הינה בשטח המיועד לבאי בניין ציבורי סמוך (אשר בנייתו טרם הסתיימה) וממילא אין בה לגזול חניה פרטית של המבקש. כך, אף אם הדבר גורם לפגיעה, מדובר בפגיעה תחומה ואף זמנית - ובנסיבות אלה נוטה מאזן הנוחות לדחיית הבקשה.

יוער כי לא ניתן לקבל את עמדת המבקש עת עולה ממנה זלזול במגבלות מגיפת הקורונה, תכתיבי המצב והמגבלות שהוטלו בעטיה על הציבור בכלל וציבור המתפללים בפרט.

במיוחד לא ניתן לקבל את גישת המבקש, עת שהוא לא טרח למצות הליכים עובר לפניה לבית המשפט; כך לא נשלח מכתב מסודר מטעם המבקש לעירייה וממילא לא התקבל מענה - המבהיר את פרטי המדיניות הזמנית בה נוקטת העירייה, עד מתי צפויה להינקט אותה מדיניות (בין בתלות בחגים ובין בתלות במגיפה) וכיצד מובטח שהמצב יושב לקדמותו בהמשך (ככל שלא ינתנו היתרים, לאחר הליך סדור בו תינתן אפשרות גם למבקש להשמיע התנגדותו).

בהמשך לאמור, לא נמצא אפוא ליתן צו ביניים.

שמורה הזכות לטעון להוצאות הבקשה בהמשך ההליך.

מובהר עם זאת כי ככל הנוגע למשיבים אשר כן צורפו, לא יהא מקום להעלות מפיהם טענת מעשה עשוי, עת בחרו שלא לעצור את ההצבה של הקרוואן וזאת מעת שנודע להם עליה.

באשר להליך העיקרי - מוצע כי המבקש יסכים למחיקתו, ימצה תחילה הליכים חלופיים (בין פניה סדורה לרשות וקבלת תשובתה וכן לצד ג' מטעמו הוצב הקרוואן ובין ההליכים שנראה כי החלו כבר בבית דין צדק) ואז במידת הצורך, יפנה עם עתירה חדשה. עתירה בה יפורטו מלוא הצעדים שנקט והתשובות שקיבל וכן עת שזו תופנה גם לצד ג', אשר הציב הקרוואן במקום.

הודעה מטעם העותר תושלם עד ליום 18.10.20, לחלופין ככל שהעותר סבור שעתירה מתוקנת עם צד ג' יכולה להצליח, גם ללא מיצוי הליכים - יש להשלים בקשת תיקון מתאימה עד לאותו מועד.

בהעדר הודעה או בקשה מתאימה במועד - יראה עצמו בית המשפט רשאי למחוק העתירה.

ההחלטה תומצא לצדדים.

ניתנה היום, י"א תשרי תשפ"א, 29 ספטמבר 2020, בהעדר הצדדים.