טוען...

החלטה שניתנה ע"י איילת גרבי

איילת גרבי15/11/2022

בפני

כבוד השופטת איילת גרבי

מבקשים

דנה פורמן, ת"ז 304470966

נגד

משיבים

1. ממונה על חדלות פירעון – מחוז באר שבע והדרום

2. עימנואל גל השאש (נאמן)

החלטה

על היחידה ניתן צו לפתיחת הליכים ביום 10.11.20 .

בהמשך לדיון שהתקיים ביום 8.6.22 והודעת הנאמנת (ממונה) מיום 14.11.22, אני מורה על העמדת הפטר לאלתר על היחידה.

מדובר ביחידה הסובלת מנכות בשיעור של 65% ואובדן כושר עבודה בשיעור של 100%.

נסיבותיה האישיות של היחידה פורטו בפרוטוקול הדיון כאמור, מדובר בנסיבות אישיות קשות.

הצדדים הגיעו לכלל הסכמה לפיה יש להעמיד ליחידה הפטר לאלתר.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים מצאתי לנכון לאמץ את הסכמת הצדדים בדבר מתן הפטר לאלתר ליחידה מהטעמים שפורטו לעיל.

תנאים כלליים

ממועד מתן ההפטר לאלתר פטור היחידה מחובות העבר כאמור בסעיף 174 לחוק, למעט חובות שנקבע בצו לשיקום כלכלי שההפטר לא יחול לגביהם.

הגבלות שחלו על היחידה לפי סעיף 142 לחוק עד למועד הצו לשיקום כלכלי, ככל שחלו, בטלות בזאת, לרבות ההגבלה כלקוח מוגבל מיוחד כמשמעותו בחוק שיקים ללא כיסוי, התשמ"א-1981, הגבלת השימוש בכרטיס חיוב כהגדרתו לחוק כרטיסי חיוב, התשמ"ו-1986, וכן ההגבלה מקבלה או החזקה של דרכון ישראלי או תעודת מעבר לפי חוק הדרכונים, התשי"ב-1952 ומהארכת תוקפם.

מבוטל עיכוב היציאה מן הארץ שהוטל על היחידה. משטרת הגבולות תמחק מרישומיה את צו עיכוב היציאה מן הארץ כנגד היחידה.

כל ההליכים המשפטיים שנפתחו וננקטו כנגד היחידה בגין חובות העבר עד ליום מתן הצו לפתיחת הליכים מבוטלים בזאת, למעט ההליכים בגין חובות עבר אשר נקבע בצו לשיקום כלכלי ובחוק שההפטר לא יחול עליהם או הליכים שבית המשפט אישר להמשיך בהתאם להוראות סעיף 121(3) לחוק.

כל תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו כנגד היחידה בגין חובות העבר עד ליום מתן הצו לפתיחת הליכים יסגרו וההליכים שננקטו בהם יבוטלו, למעט תיקי הוצאה לפועל בגין חובות עבר אשר נקבע בצו לשיקום כלכלי ובחוק שההפטר לא יחול עליהם. בהליכי הוצאה לפועל בהם קיימים יחידהים נוספים ייגרע שמו של היחידה.

כל הנכסים שיוקנו ליחידה בתקופה של שלוש שנים ממועד מתן הצו לפתיחת הליכים יכללו בנכסי קופת הנשייה לרבות זכויות בעיזבון ונכסי עזבון, אשר לא דווח עליהם והם לא צוינו בהמלצת הממונה לצו לשיקום כלכלי וזאת למעט נכסים כאמור בסעיף 217 לחוק.

על היחידה להודיע לנאמן/ת והממונה על כל זכות ו/או נכס שיוקנו לו או שיש לו זכויות בהם, שלא דווחו ו/או לא היו ידועים לממונה עובר למתן ההפטר, וזאת במשך שלוש שנים ממועד מתן הצו לשיקום כלכלי. חל איסור על היחידה לבצע בנסכים אלה כל פעולה ועליו להעבירם לקופת הנשייה בהתאם להוראות הנאמן/ת ו/או הממונה.

אין במתן ההפטר כדי לגרוע מחובת היחידה לסייע לנאמן ולשתף עמו פעולה כאמור בסעיף 138 לחוק, ולקיים את תנאי הצו לשיקום כלכלי החלים גם לאחר ההפטר, לרבות חובת הדיווח והעברת הנכסים המפורטים לעיל, והחובה לעשות את כל הנדרש לשם מימוש נכסי קופת הנשייה וחלוקתם בין הנושים.

הפרה על ידי היחידה של הוראות הצו לשיקום כלכלי או הוראות החוק החלות לאחר ההפטר, לרבות החובות המפורטים לעיל, עלולים להביא לביטול למפרע של ההפטר שניתן ליחידה ולשינוי הצו לשיקום כלכלי, לפי סעיף 176 לחוק ובכלל זה קביעת חובת תשלומים והשבת ההגבלות שהוסרו.

הסתרת נכסים על ידי היחידה או אי מסירת מידע שהיחידה נדרש למוסרו לפי הוראות החוק, או מסירת מידע חלקי או כוזב לנאמן או לממונה, עלולים להוות עבירה פלילית שדינה מאסר, בהתאם להוראות סעיף 346 לחוק.

המזכירות תסגור את התיק ברישומיה.

ניתנה היום, כ"א חשוון תשפ"ג, 15 נובמבר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/08/2022 החלטה שניתנה ע"י איילת גרבי איילת גרבי צפייה
28/09/2022 החלטה שניתנה ע"י איילת גרבי איילת גרבי צפייה
18/10/2022 החלטה שניתנה ע"י איילת גרבי איילת גרבי צפייה
15/11/2022 החלטה שניתנה ע"י איילת גרבי איילת גרבי צפייה