טוען...

פסק דין שניתנה ע"י תמי לוי יטח

תמי לוי יטח08/02/2022

בפני

כבוד השופטת תמי לוי יטח

מבקשת/יחידה

זהבה חזות, ת"ז 026799072

נגד

משיבים

1. ממונה על חדלות פירעון – מחוז חיפה והצפון

2. עו"ד אסעד בסאם (נאמן)

פסק דין

בהמשך להסכמות הצדדים שאושרו בדיון שהתקיים בעניינה של היחידה, ביום 6.2.22, הגישה היחידה דוח מסלקה פנסיונית ממנו עולה כי אין ליחידה זכויות פיננסיות כלשהן.

לאור האמור, אני מורה על מתן צו הפטר ליחידה, כמפורט להלן:

  1. ביום 4.1.22 ניתן צו לפתיחת הליכים בעניין היחידה ועו"ד באסם אסעד מונה כנאמן.
  2. ביום 1.2.22 הוגשו דוח הנאמן והצעת ממונה המפרטת את נתוניה האישיים של היחידה, מתייחסת לנסיבות היווצרות החובות ולכך שהיחידה עמדה עד כה בכל הדרישות שנקבעו לה בהליך זה.
  3. בהתאם להצעת הממונה, מדובר בהליך המתאים למתן צו הפטר לאלתר, בהתאם להוראות סעיף 167 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע"ח – 2018, וזאת בכפוף להמצאת דוח מסלקה פנסיונית ולפיו אין ליחידה נכסים פיננסים.
  4. בקופת הנשייה  הצטבר סך של 0 ₪ וזאת מאחר ולא נקבע ליחידה צו תשלומים בהליך .
  5. מנתוני הדו"ח עולה כי כושר ההשתכרות של היחידה אינו עולה על דמי המחיה, דהיינו לא ניתן לגבש ליחידה תכנית לשיקום כלכלי , מאחר וממילא לא יהא באפשרותה לבצעה. לכן בעלי התפקיד המליצו על מתן צו לשיקום כלכלי, אשר במסגרתו תהא היחידה פטורה מחובות עבר שלא ניתן לפרוע מקופת הנשייה.
  6. לאחר עיון בדו"ח הממונה ולאחר ששקלתי את ההמלצה, לאחר שעיינתי בדוח המסלקה הפנסיונית שהוגש לתיק, בהתחשב בכל הנסיבות הרלוונטיות כמפורט בדו"ח ואשר מטעמי צנעת הפרט אין מקום לחזור עליהן כאן ובשים לב לכך שהדו"ח הועבר לנושים ולא התקבלה התנגדות כלשהי, אני מקבלת את ההמלצה ומורה על מתן צו שיקום כלכלי במסגרתו יינתן ליחידה צו הפטר לאלתר.
  7. בהתאם להוראות סעיף 167 (ג) לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע"ח – 2018 , כל הנכסים שיוקנו ליחידה במשך 36 החודשים שממועד מתן הצו ואילך יהוו חלק מקופת הנשייה, כפוף למגבלת הוראות סעיף 164 (א) ו – (ב) לחוק.
  8. לפיכך, ניתן ליחידה צו הפטר חלוט מחובות בני תביעה.
  9. כל ההליכים שנפתחו כנגד היחידה בטרם מתן צו לפתיחת הליכים, ייסגרו.
    במידה וקיימים באותם תיקים חייבים נוספים, שם היחידה בלבד ייגרע מהם.
  10. כל ההערות והעיקולים אשר הוטלו על זכויות היחידה ונכסיה בכל טריבונל שהוא מבוטלים וכן כל ההגבלות שהוטלו מכוח צו פתיחת ההליכים בעניינה של היחידה מבוטלות, לרבות צו עיכוב היציאה מן הארץ.
  11. אני מאשרת תשלום שכר השגחת הממונה וכן את שכר טרחת נאמן, מע"מ והוצאות בסך 500 ₪ בהתאם לתקנות החברות (כללים בדבר מינוי כונסי נכסים ומפרקים ושכרם), תשמ"א-1981 ובהתאם להנחיות הממונה, לפי הגבוה מביניהן. 
    ככל שתיוותר יתרה בקופת הנשייה, היא תשולם כדיבידנד לנושים. עם ביצוע האמור לעיל,  ישוחרר הנאמן מתפקידו.

ב"כ היחידה ידאג להמציא העתק פסק הדין לכלל הנושים.

ניתן היום, ז' אדר א' תשפ"ב, 08 פברואר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/02/2022 החלטה שניתנה ע"י תמי לוי יטח תמי לוי יטח צפייה
08/02/2022 פסק דין שניתנה ע"י תמי לוי יטח תמי לוי יטח צפייה