טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בהסכמה מטעם הצדדים

ריבה שרון10/06/2021

מספר בקשה:4

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובע

פלוני

  • ע"י ב"כ עוה"ד עופר דהאן ואח'

נגד

נתבעים

1. פלוני
2. איילון חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד סיגל שירזי ואח'

3. כלל חברה לביטוח בע"מ

  • ע"י ב"כ עוה"ד שיראל סלע ואח'

החלטה

  1. התובע- יליד 1992, היה מעורב בשתי תאונות דרכים נשוא התביעה: הראשונה- מיום 23/7/17, (להלן: "התאונה הראשונה"), והשנייה- מיום 28/12/19 (להלן: "התאונה השנייה").
  1. לאחר שעיינתי במסמכים הרפואיים שצורפו לכתב התביעה ומאוחר יותר ובחנתי את טיעוני הצדדים בקשר עם בקשת התובע למינוי מומחים, מצאתי בשלב זה שיש ראשית ראיה למינוי בתחום האורתופדי בלבד, ולו מחמת הספק.
  2. אני ממנה אפוא כמומחה מטעם בית המשפט את ד"ר גלעד רגב (להלן: "המומחה").

המומחה יואיל לחוות דעתו בדבר מצבו הרפואי של התובע, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין התאונה ובין תלונותיו והטיפולים שעבר, האם נותרה נכות (תוך התייחסות לנכויות זמניות ולנכות צמיתה) אם בכלל והאם היא סופית, להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים והאפשרות לבצעם במסגרת הציבורית; וכן - התייחסות לנכות שלא קשורה בתאונה, אם יש כזו. כן יואיל להבחין בין התאונות.

4. כתב המינוי יעוכב עד ליום 17/6. עד ליום 15/6 - ידווחו הצדדים על מניעות מפני מימוש המינוי בהליך זה. אי הודעה - תחשב הצהרה שאין כזו.

גם המומחה מתבקש לבחון ולהודיע, בטרם יחל בעבודתו, אם קיימת מניעות מפני קבלת המינוי, על גבי טופס הצהרת מומחה בהתאם לתקנות, שישלח עליו ע"י המזכירות, יחד עם כתב המינוי.

5. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד, אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק, וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת - תישאנה הנתבעות, כמימון ביניים.

המומחה מתבקש לשלוח את חשבונו מיד עם קבלת כתב המינוי, יחד עם הטופס הנ"ל, וכן בצירוף אישור בדבר ניהול ספרים ופטור מניכוי מס במקור. כן תואיל לזמן את התובע לבדיקה.

6. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי דרישת המומחה נתקבלה במשרדם עד ליום 18/7, ואם לא הגיעה - יפעלו מיד לבקשה; עם הגיעה - תדאג הנתבעת באמצעות ב"כ לפירעונה בתוך 30 יום ממועד קבלתה, תוך ציון שם הנבדק. העתק האסמכתא על תשלום יומצא בפקס לב"כ התובע ולמרפאת המומחה לאחר ביצועו. אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, ובמועדים שנקבעו.

7. אין לפנות אל המומחה לפני כניסת המינוי לתוקף.

פנייה אל המומחה תעשה בכתב, רק באמצעות ב"כ הצדדים, ועם העתק לצד שכנגד.

פניה מתחייבת למזכירות המרפאה, אם תידרש – תתועד בכתב וישלח על כך מזכר לצד שכנגד. פנייה אל המומחה – תומצא בו"ז ובמקביל לידי ב"כ הצד שכנגד.

8. הצדדים ימציאו לידי המומחה ללא דיחוי את כל המסמכים הרפואיים בהתאם לדין ולפסיקה וכל מסמך שיתבקש על ידו לצורך חוו"ד. מסמכי הנתבעות יומצאו לידי המומחה בתוך 45 יום ממועד קבלת העתק הפניה אליו מטעם התובעת. מועד הבדיקה לא יקדם מחלוף 60 יום ממועד המצאת העתק מפניית התובע אל המומחה לידי ב"כ הנתבעות, והוא יודע להם עם קבלתו. אין לשלוח תיעוד במייל, אלא בתיאום מראש עם מזכירות מרפאת המומחה, תוך הבהרה מראש של כמות הגיליונות שמבוקש לשלוח באמצעי זה. תיעוד מטעמו של בע"ד האוחז למעלה מ- 20 עמ' (אין לפרק למספר המצאות), יומצא כעותק נייר. בדיקות ההדמיה עצמן תומצאנה ידנית, אא"כ המומחה יבקש אחרת.

9. המומחה יואיל לבדוק את התובע, ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בהקדם האפשרי, ובתוך 60 יום ממועד הבדיקה והמצאת בדיקות עזר, אם תתבקשנה.  

10 . הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, יושלמו הדדית עד ליום 6/7. כתב וס"ר כדין, יומצא לידי ב"כ הנתבעות מידית, ככל שטרם הומצא.

11. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים, ע"י כל צד בתוך 30 יום, במדורג. הצעתי תשלח בדואר בבוא העת, אם תחשיבי הנזק יאפשרו זאת

12. פגרות בית המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי .

13. הדיון הקרוב מתייתר. הצדדים יעקבו אחר התהליך, ירשמו את התיק לפניהם למעקב להמשך ויואילו להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ישירות ביניהם.

המזכירות תואיל לשלוח את כתב המינוי לב"כ הצדדים ולרשום בפניה ת.פ ליום 17/6. לאחר מועד זה - בהעדר הודעה או החלטה אחרת, ישלח גם למומחה.

ניתנה היום, ל' סיוון תשפ"א, 10 יוני 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/06/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בהסכמה מטעם הצדדים ריבה שרון צפייה
10/06/2021 החלטה על בקשה של נתבע 3 תשובה לבקשה למינוי מומחה ריבה שרון צפייה
25/10/2021 הוראה לתובע 1 להגיש תחשיב נזק ריבה שרון צפייה
26/12/2021 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
07/03/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
08/03/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
18/04/2022 החלטה על בקשה של נתבע 3 מתן החלטה ריבה שרון צפייה
24/04/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
08/05/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
16/05/2022 פסק דין שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה