טוען...

החלטה שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם

יונת הברפלד-אברהם08/12/2020

בפני

כב' הרשמת הבכירה יונת הברפלד-אברהם

תובעת-משיבה

אלומיניום הצפון - ח'טיב בע"מ

נגד

נתבע-מבקש

מוחמד סואעד

החלטה

1. לפני בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות לביצוע שטר וההתנגדות עצמה. כעולה מהבקשה לביצוע שטר, מדובר ב-3 שטרות בסך כולל של 10,000 ₪.

2. לטענת המבקש, נודע לו על קיומו של תיק ההוצאה לפועל מספר ימים קודם להגשת ההתנגדות לאחר הטלת הגבלה על חשבונו. לגופו של עניין טען כי השיקים נמסרו עבור עבודות אלומיניום, אשר בסופו של דבר סופקו שלא במידות וניסיון להתאימן, גרם לפגמים. עוד נטען כי התקנת העבודות לא היתה מקצועית וכי גרמה גם לנזילות. פניות המבקש לתיקון או החלפה, לא נענו. המבקש טען כי שוחח עם נציגי המשיבה והוסכם כי לאור הליקויים לא יופקדו השיקים כאשר המבקש יתקן את הליקויים בעבודה.

3. המשיבה הגישה תגובה להתנגדות ולבקשה להארכת מועד שם טענה כי אזהרה ההוצאה לפועל נמסרה למבקש פעמיים, והוא איחר בהגשת ההתנגדות. לגופו של עניין נטען כי טענת המבקש הינה טענת כשלון תמורה חלקי, ואילו טענת המבקש אינה קצובה, כפי שהיה עליו לעשות במקרה של טענת כשלון תמורה חלקי. המשיבה הכחישה את טענות המבקש בדבר ההסכמות להן טען. לתגובה צורף צילום של 2 האזהרות.

4. המבקש הגיש תגובה לתשובה ובה טען כי לא קיבל את האזהרות וכי אחיו, אחמד, הכחיש את קבלת האזהרה.

5. היה מקום כי כבר בעת הגשת ההתנגדות, יתייחס המבקש לאזהרות הסרוקות בתיק ההוצאה לפעול ויצרף תצהיר מטעם אחיו, המכחיש כי קיבל וחתם על האזהרה. המבקש לא עשה כן ואף לא עשה כן בעת הגשת התשובה לתגובה. בנוסף, המבקש לא ציין מתי נודע לו על קיומו של התיק, כאשר הצהרה על "לפני מספר ימים" אינה מלמדת על המועד בו נודע למבקש על קיומו של התיק כך שניתן להסיק כי הגיש את ההתנגדות במועד הקבוע בחוק, הנספר ממועד ידיעתו על קיומו של התיק. כל אלו מלמדים כי ההתנגדות לא הוגשה במועד, ללא טעם מיוחד לכך.

6. גם לגופו של עניין הגנתו של המבקש בעייתית. לא צורף כל תיעוד כי יש ליקויים בעבודת המשיבה. לא צורפו צילומים של הליקויים, לא צורפה חוות דעת ולא צורפו קבלות עבור תיקון הליקויים. הגנתו של המבקש אינה נתמכת בדבר, מה עוד כי אכן, כפי שטענה המשיבה, מדובר בטענת כשלון חלקי, כך שהיה מקום לפרט בהתנגדות מהו הקיזוז המבוקש . המבקש לא ציין מה היה שווי העיסקה כולה, כך שניתן ללמוד כי הליקויים הם בשווי השיקים שחזרו. כאמור, אין כל תיעוד על קיומם של הליקויים ובטח לא של שוויים, כך שלמבקש הגנה קלושה מאד עד בלתי קיימת.

7. על מנת ליתן למבקש את יומו בבית המשפט, אולם מנגד, לאור העובדה כי אין למבקש הגנה וכי אין למעשה עילה להארכת המועד, תינתן למבקש רשות להגן לאחר שישלם למשיבה הוצאות עבור הגשת ההתנגדות באיחור בסך של 3,000 ₪ וכן יפקיד בתיק בית המשפט, את מלוא הסכום העדכני, כפי שיופיע בתיק ההוצאה לפועל.

המבקש ישלם את ההוצאות ויפקיד את סכום החוב תוך 30 יום מהיום, אחרת תידחה ההתנגדות. לאחר שיופקד מלוא סכום החוב, יבוטלו ההגבלות בתיק ההוצאה לפועל.

תזכורת מעקב ליום 17/1/21.

ניתנה היום, כ"ב כסלו תשפ"א, 08 דצמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/11/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 הארכת מועד להגשת התנגדות לביצוע שטר יונת הברפלד-אברהם צפייה
22/11/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 סעד זמני אחר יונת הברפלד-אברהם צפייה
26/11/2020 החלטה שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם יונת הברפלד-אברהם צפייה
08/12/2020 החלטה שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם יונת הברפלד-אברהם צפייה
15/01/2021 פסק דין שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם יונת הברפלד-אברהם צפייה