טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש 2 תקליטורים המתעדים

אלכס קוגן29/04/2021

בפני

כב' הנשיא אלכס קוגן

התובע:

דורון מרגלית

ע"י ב"כ עוה"ד מאור אביטל

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

ע"י הלשכה המשפטית חיפה

החלטה

1. מינוי מומחה רפואי:

 

ד"ר ארז אבישר, מתמנה בזה לשמש מומחה יועץ רפואי (להלן: "המומחה"), לשם מתן חוו"ד רפואית בשאלות המפורטות להלן בהחלטה זו והמתייחסות לתובע, וזאת תוך 30 ימים ממתן החלטה זו.

 

2. מסמכים רפואיים:

להחלטה זו מצורפים מסמכים כמפורט להלן:

 

  1. תיק כללי, אורטופדי, כירורגי – קופ"ח מכבי.
  2. 2 תקליטורים המתעדים את עבודתו של התובע על המלגזה.

 

3. העובדות:

  א. התובע יליד 25.11.1966.

ב. התובע עובד בחברת חשמל החל משנת 1988.

ג. התובע עבד 5 ימים בשבוע 9 שעות, במהלך 7 השנים הראשונות עבד התובע במחלקת רשת עליון, וב – 22 השנים שלאחר מכן כסגן מנהל המרכז הלוגיסטי.

עבודת התובע בין השנים 1988-1995 במחלקת רשת עליון:

ד. התובע ביצע עבודה פיזית בשטח של בניית קווי מתח עליון. העבודה כללה בעיקר סגירת ברגים עם מכונת הברגה חשמלית רוטטת ומקדחות בגבהים משתנים לרבות כשהידיים מורמות כלפי מעלה לסירוגין ולפי הצורך. כמו כן עבד עם כלים ידניים כגון פטישים ודרנים לצורך הרחבת חורים בברזלים, בנוסף ביצע מתיחת חוטים עם ראצ'רים בגובה הכתפיים והרים זוויתנים במשקל 10-20 ק"ג.

ה. התובע עבד עם כלים רוטטים כ – 3 שעות במצטבר במהלך יום עבודה, עבד עם כלים ידניים כגון הפטיש והדורן ומפתחות פתוחים במצטבר בין שעה לשעתיים ביום עבודה ועבד עם ראצ'רים במצטבר כשעתיים ביום עבודה לצורך מתיחת הכבלים בין עמוד לעמוד, העבודה עם הכלים הרוטטים והידניים מתבצעת באמצעות שתי הידיים והעבודה עם הראצ'רים הפטישים והדרנים מתבצעת בעיקר עם יד ימין, ובמקרה בו יש כאבלים עבים עם שתי הידיים.

עבודתו כסגן מנהל מחלקה לוגיסטית משנת 1995 ועד 1.11.19:

ו. במהלך השעתיים הראשונות ביום העבודה התובע מסדר ארגזי ציוד הכוללים כלים כבדים וכל מה שנדרש לעבודות ההקמה בשטח.

ז. הפעולה הינה סחיבה מהמדפים לארגז של פריטים במשקלים הנעים ברובם בין 20-30 ק"ג לפריט, פעולה זו מתבצעת במקטעים של בין 20-30 דקות רצוף במשך שעתיים בתחילת היום, לצורך העמסת ארבעה ארגזים.

ח. לאחר מכן ישנה עבודה ניהולית אשר אינה פיזית.

ט. בין שעה לשעתיים ביום ברצף (כמובן פרט להפסקות קצרות לשתיים כוס מים וחילוץ איברים) עוסק התובע בחיתוך והשחזה של חלקי ברזל לצורך ייצור החלקים לעבודת הרשת.

י. מדובר בעבודה על בין 10-15 ברזלים, העבודה עם הדיסק על כל ברזל אורכת כ – 3 דקות וביתר מסגרת הזמן של בין שעה לשעתיים עובד התובע עם המשחזת והמקדחה המגנטית.

יא. עבודת ייצור הברזלים כמתואר בסע' ט-י מתבצעת ארבעה ימים בשבוע.

יב. פעמיים בשבוע יוצא התובע לשטח לצורך הרכבת הברזלים אותם ייצר, עבודה זו מתבצעת באמצעות סוגר ברגים חשמלי באמצעות שתי הידיים לרבות מעל גובה כתפיים לפי הצורך ולסירוגין כל פעם שעה.

יג. בסוף כל יום עבודה התובע פורק את הפריטים אשר מגיעים מהשטח חזרה למדפים, מדובר למעשה בפעולה הפוכה לפעולת ההעמסה המצויינת בסעיף ו', פעולה זו אורכת בין שעה לשעתיים רצוף במקטעים של בין 20-30 דקות.

יד. הפעולות המתוארות בסעיף ו'-ז' ו – י'-יא' מתוארות בסרטונים המצורפים כאשר הפעולה בסעיף יג' (השבת הפריטים) מהווה כאמור את הפעולה ההפוכה לפעולה בסע' ו' (העמסת הפריטים) כאשר לעניין עבודה מעל גובה כתפיים התובע הינו בגובה 1.85 וגובה הווים הינו 2 מטר, כאשר המומחה מופנה לסרטונים בעניין זה.

טו. כמו כן מצורף תקליטור אשר מצורפים אליו רק הסרטונים המתוארים את עבודת העמסת הארגזים, העבודה עם המקדחה והעבודה עם הדיסק, בהתאם לעובדות המוסכמות.

עבודתו כמנהל מחלקה לוגיסטית מ 1.11.19 ועד היום:

טז. בכל יום עבודה כמנהל המחלקה הלוגיסטית מבצע התובע בתחילת יום העבודה עבודה של תפעול המלגזה משך כשעה לצורך פריקה והעמסה של ציוד וכך גם בכל סוף יום עבודה מתפעל התובע את המלגזה משך כשעה. (התובע מתפעל את המלגזה כל יום משך כשעתיים: שעה בבוקר ושעה בסוף היום).

יח. המדובר במלגזת 4 טון, דיזל עם רטט כאשר במהלך כל תפעול המלגזה ידו השמאלית של התובע אוחזת את תפוח ההגה ובידו הימנית הוא מתפעל רבות 4 מוטות הממוקמים מימין להגה (4 מוטות לתפעול מזלג המלגזה).

יט. מרחק הנסיעה של התובע עם המלגזה בין העמסה לפריקה הוא בממוצע כ 50 מטר.

כ. מוסכם עלינו, כי למומחה שימונה ישלחו 2 תקליטורים: האחד תקליטור שמשקף את עבודתו של התובע עד ל 1.11.19 והשני תקליטור שמשקף את עבודתו של התובע על המלגזה.

4. השאלות:

א. האם התובע סובל ממחלה כלשהי באגודליו, ואם כן - מהי?

ב. האם ניתן לקבוע שעבודתו של התובע כמתואר לעיל בסעיף 3, גרמה לו ל"מחלת מקצוע" באגודליו כמוגדר בסעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב] התשנ"ה-1995 (מחלת מקצוע היא מחלה שנקבעה בתקנות על פי סמכות שר העבודה והרווחה שנקבעה בסעיף 85 לחוק).

אם לא -

נבקשך להעריך אם קיימת כאן מידת סבירות העולה על 50%, כי בכלל קיים קשר סיבתי בין עבודתו של התובע כפי שפורטה בסעיף 3 לעיל לבין מחלתו או מחלותיו באגודלי הידיים?

ג. האם ניתן לקבוע שכל אחת מהפעולות שביצע התובע כמתואר לעיל, בסעיף 3 גרמה לו לפגיעה INJURY באגודליו?

ד. האם כל פגיעה ופגיעה כמתואר לעיל, גרמה לתובע פגיעה זעירה באגודלים שלא ניתן להבחין בה, ושאפשר לייחס אותה לזמן מסויים?

 

ה. במקרה שכן - ההיתה הפגיעה הנ"ל בעלת אופי בלתי הפיך, כך שבהצטרף אליה פגיעות זעירות דומות וחוזרות נוצר המצב הקיים?

 

ו. במידה שהמצב הקיים באגודלים נגרם גם בגין תהליך תחלואתי וגם בגין פגיעות זעירות בעלות אופי בלתי הפיך, האם השפיע מה שאירע בעבודה על הופעת המחלה באגודלים ובאיזו מידה?

ז. רק במידה וניתן לקבוע במידת סבירות העולה על 50%, כי בכלל קיים קשר סיבתי בין עבודתו של התובע לבין המחלה באגודלי הידיים, נבקשך לקבוע את מידת תרומתו של קשר סיבתי זה אל מול יתר הגורמים שגרמו למחלה באגודלי הידיים אצל התובע והאם תנאי עבודתו תרמו להתפתחות ו/או החמרת מחלת הידיים בשיעור העולה על 20%?

  

5. לתשומת לב המומחה יוער, כי הכלל בבית הדין לעבודה, שאין בודקים את התובע, אלא אם באופן חריג מבקש זאת המומחה. 

6. כמו כן יצויין, כי אין הצדדים רשאים לפנות ישירות אל המומחה.

 

7. התיק יובא לעיון ביום 6.6.21.

 

ניתנה היום, י"ז אייר תשפ"א, 29 אפריל 2021, בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/12/2020 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר עדות ראשית אלכס קוגן צפייה
17/12/2020 החלטה שניתנה ע"י אלכס קוגן אלכס קוגן צפייה
14/03/2021 החלטה על בקשה של נתבע 1 הזמנת עדים אלכס קוגן צפייה
29/04/2021 הוראה לתובע 1 להגיש 2 תקליטורים המתעדים אלכס קוגן צפייה
30/06/2021 הוראה לתובע 1 להגיש הודעה תובע על הבדיקה אלכס קוגן צפייה
11/08/2021 החלטה שניתנה ע"י אלכס קוגן אלכס קוגן צפייה
05/09/2021 פסק דין שניתנה ע"י אלכס קוגן אלכס קוגן צפייה
09/09/2021 הוראה למומחה רפואי בתי דין לעבודה להגיש אישור פקס אלכס קוגן צפייה
19/10/2021 החלטה שניתנה ע"י אלכס קוגן אלכס קוגן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 דורון מרגלית מאור אביטל
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי רויטל לרפלד חן