טוען...

החלטה שניתנה ע"י שמעון שי לפיד

שמעון שי לפיד09/07/2021

תא"ק 19928-12-20 מי כרמל בע"מ נ' שיר

בפני כב' הרשם בכיר שמעון שי לפיד

העתק החלטת בית משפט מיום כ"ט תמוז תשפ"א 09 יולי 2021

לפניי בקשה לביטול פס"ד. השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה לבטל פסק דין מתחלקים לשני סוגים: ביטול מחובת הצדק וביטול על פי שיקול דעת בימ"ש.
במקרה דנן, לא שוכנעתי כי יש מקום לבטל את פסה"ד מחובת הצדק, היות שההמצאה של כתב התביעה בוצעה כדין לידי המבקשת/הנתבעת בהתאם לנדרש בתקנות סדר הדין האזרחי.

משאין מקום להורות על ביטולו של פסק הדין מחובת הצדק, יש לבחון את בקשת הביטול תוך התייחסות לסיבת המחדל ולסיכויי ההגנה. מדובר בתנאים מצטברים, אולם המשמעותי מבין השניים הוא סיכויי ההגנה.

בכל הנוגע לסיבת המחדל יובהר, כי הנתבעת הגישה בסופו של דבר בקשת רשות להתגונן, כאשר ההגשה היתה באותו יום בו ניתן פסה"ד בהעדר הגנה. התרשמתי כי האיחור בהגשה לא נעשה מחמת זלזול בבימ"ש. ב"כ הנתבעת ביקש ארכה על מנת להשלים את הפעולות המשפטיות בהליך, והגיש את הבקשה מספר ימים לאחר מכן. מן הראוי היה שב"כ התובעת לא ייחפז להגיש בקשת פס"ד בהעדר הגנה ביודעו שהצד שכנגד נערך להגנתו, ומן הראוי היה לפנות אליו תחילה ולברר את פשר האיחור.

בכל הנוגע לסיכויי ההגנה, טוענת הנתבעת כי מדובר בחוב עבור שימוש במים בגין נכס שהיה שייך לאחיה שהתגורר בדירה לבדו ונפטר ביום 13.5.16, וכיום הוא באחזקתה ובבעלותה בשיתוף עם אחיה.
על פי תצהירה, רוב החוב נוצר לפני 2016, כאשר סכום של 3,000 ש"ח הינו בגין חובות עבר שלא שייכים אליה ושאר החוב זה ריביות. היא הצהירה, כי לא מוצדק לתת פס"ד על מלוא הסכום, אך לא מציינת מה הסכום שמבחינתה אינו מוטל במחלוקת ועניין זה נותר עמום.

גם תגובת התובעת התבקשה וזו טענה כי סיכויי ההגנה קלושים, היות שהתובעת היא המחזיקה בפועל בנכס, עוד לפני פטירת אביה הרשום כצרכן בספרי התובעת, ולכן הוגשה נגדה התביעה כדין בהיותה הצרכנית בפועל.

אשר על כן ולאור האמור לעיל, אני מורה על ביטול פסק הדין בכפוף להפקדת סכום בסך 3,000 ₪, שתפקיד המבקשת בקופת בית המשפט. סכום זה הינו סכום החוב המשוער ללא ריביות בגין השימוש במים בנכס, שהמבקשת לכאורה מודה בו בתצהירה. העמימות בה נקטה בתצהירה פועלת לרעתה. נראה לכאורה כי חוב זה צריך להיות משולם על ידיה או בכובעה כמחזיקת הנכס בזמן יצירת החוב או כיורשת שבא בנעלי החייב.

סכום הפקדון הנ"ל כתנאי לביטול פסק הדין יופקד תוך 14 יום (ימי הפגרה יובאו במניין הימים). עם ביצוע ההפקדה תגיש המבקשת הודעת עדכון לבימ"ש.
ככל שתוגש הודעת עדכון בדבר ביצוע הפקדה במועד האמור – אורה על ביטול פסק הדין ואתן הנחיות בדבר המשך ניהול ההליך.
ככל שלא תבוצע ההפקדה תוך המועד הנ"ל – פסק הדין ייוותר על כנו והתובעת תוכל לנקוט הליכים לביצועו.
למען הסר ספק יובהר, כי עד לקבלת החלטה אחרת יעוכבו הליכי ההוצל"פ בעניינו של פסק הדין.


החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/04/2021 החלטה שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
09/06/2021 פסק דין שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
09/06/2021 החלטה שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
09/07/2021 החלטה שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
21/07/2021 החלטה שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
03/08/2021 החלטה שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
09/10/2021 החלטה שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
10/11/2021 החלטה שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
01/12/2021 פסק דין שניתנה ע"י שמעון שי לפיד שמעון שי לפיד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מי כרמל בע"מ חיים בן יעקב
נתבע 1 לונה שיר איל מגן