טוען...

החלטה שניתנה ע"י אבירה אשקלוני

אבירה אשקלוני30/08/2022

בפני

כבוד השופטת בכירה אבירה אשקלוני

מאשימה

מדינת ישראל

נגד

נאשמים

קונסטנטין גברילוב

החלטה

  1. החלטה זו עניינה הכרעה בשאלת המשך השתתפותו של הנאשם בבית המשפט הקהילתי. הנאשם נמצא בתכנית מאז חודש אוקטובר 2021, כיום עדיין בשלב 1.
  2. לעמדת שירות המבחן, כפי שהובאה בתסקירים מתאריכים 17.7.22 ו-8.8.22, הנאשם שוהה ב"קלט חירום רעננה", וניכר כי התקדמותו הנה איטית והדרגתית, כשגורמי הטיפול עדיין בוחנים כוחותיו ויכולתו להיתרם מהטיפול. עוד צוין כי לאורך השתתפותו בתכנית הנאשם התקשה בשמירת הקשר עם שירות המבחן, והפסקת השימוש בסמי רחוב, כשלא הצליח בפועל לגייס כוחות להשתלב בטיפול ביחידה להתמכרויות. יתר על כן, עולה כי הליך השיקום בקלט צפוי להימשך זמן רב כשלהערכת שירות המבחן, יתקשה להתמודד עם ניהול חיים שלא במסגרת טיפולית סגורה. לאור האמור, משך הזמן בו נמצא בתכנית והצפי להמשך הליך שיקומו, המליץ שירות המבחן לסיים השתתפותו בתכנית. בנוסף, סבר כי על הצדדים לבחון מצבו המשפטי במידה ולא יסיים התכנית בהצלחה.
  3. בדיון ביום 10.8.22, הצטרפה ב"כ המאשימה לעמדת שירות המבחן וטענה כי יש לסיים את השתתפות הנאשם. לטענתה, לאור הנימוקים שפורטו בתסקיר, ובייחוד לאור השלב בו שוהה הנאשם מאז חודש 10/21, אין כל הצדקה להותירו בתכנית.
  4. ב"כ הנאשם הגישה לעיון בית המשפט דו"ח סוציאלי עליו חתומה העו"סית המטפלת בקלט בו מצוי הנאשם. כן הגישה בקשה לדחיית דיון מהעו"סית המטפלת, למשך שלושה חודשים מהיום, על מנת שיוכל להמשיך בתהליך הגמילה ושיקום חייו. עוד ציינה ב"כ הנאשם כי לאור העדר תקציב להקצאת מונית עבור הנאשם, נאלצו לבקש דחייה.
  5. לאחר ששקלתי את עמדות באי כוח הצדדים ושירות המבחן, הגעתי לכלל מסקנה כי אכן יש לסיים את השתתפותו של הנאשם בתכנית במסגרת בית המשפט הקהילתי. כאמור, הנאשם החל את התכנית בחודש אוקטובר 2021, ועודנו נמצא בשלב 1.
  6. עסקינן בנאשם השוהה ב"קלט חירום רעננה" מזה כמספר חודשים. לאורך השתתפותו בתכנית, הנאשם התקשה לשתף פעולה עם שירות המבחן, אינו קידם הנדרש ממנו ואף התקשה להגיע באופן רציף למרפאה לתחליף סם כשהוא ממשיך להשתמש בסמי רחוב. התנהלותו זו מעידה על כך כי אין ביכולותיו לעמוד בדרישות האינטנסיביות של התוכנית. ברי כי אין באמור כדי לגרוע מהשתתפות הנאשם בקלט חירום רעננה ולקדם עצמו בהתאם לתוכנית שיקומית שם. נוכח המפורט וקשייו של הנאשם למלא אחר מטרות התכנית בשלב הנוכחי של התכנית, הרי שהתכנית הקהילתית תופסק בעניינו.
  7. יועבר ההליך לסגנית נשיא, כב' השופטת תבור, לשם ניתובו.

ניתנה היום, ג' אלול תשפ"ב, 30 אוגוסט 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/07/2021 החלטה שניתנה ע"י אבירה אשקלוני אבירה אשקלוני צפייה
01/05/2022 החלטה שניתנה ע"י אבירה אשקלוני אבירה אשקלוני צפייה
01/05/2022 החלטה שניתנה ע"י אבירה אשקלוני אבירה אשקלוני צפייה
30/08/2022 החלטה שניתנה ע"י אבירה אשקלוני אבירה אשקלוני צפייה
30/08/2022 החלטה שניתנה ע"י נעה תבור נעה תבור צפייה
31/08/2022 החלטה שניתנה ע"י רועי פרי רועי פרי צפייה
08/09/2022 החלטה על בקשה של נאשם 1 בקשה לשינוי מועד דיון רועי פרי צפייה
06/11/2022 החלטה על בקשה של נאשם 1 בקשה לשינוי מועד דיון רועי פרי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל יעל מורג אלשר
נאשם 1 קונסטנטין גברילוב צאלה ישמח