טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נצר סמארה

נצר סמארה22/07/2021

לפני כבוד השופט נצר סמארה

תובע

טל דוביצקי, ת"ז 037995610

נגד

נתבעים

1. אחמד עוודי, ת"ז 023114465

2. איי. די. איי חברה לביטוח בע"ח, ח.פ 513910703

על ידי הנציג מר אילון מרקוס


פסק דין

  1. לפניי תביעה לחיוב הנתבעים בפיצוי כספי בגין בנזקי רכוש על רקע תאונת דרכים.

תמצית העובדות וטענות הצדדים

  1. תאונת הדרכים אירעה ביום 28.02.21 בין כלי רכב, מסוג אופנוע, מ"ר 16-222-79 שבעת התאונה היה בבעלות התובע ורכוב על ידו (להלן: "אופנוע התובע") לבין כלי רכב, מסוג אופנוע, מ"ר 23-759-79 שבעת התאונה היה רכוב בידי הנתבע 1 ומבוטח על ידי הנתבעת 2 בביטוח אחריות לנזקי צד ג' (להלן: "אופנוע הנתבעים") (ולהלן: "התאונה").
  2. לטענת התובע, בעת נסיעתו הישרה וכדין ברחוב בן צבי בתל אביב, לפתע הגיח אופנוע הנתבעים, מנתיב הנסיעה הנגדי, חצה את נתיבו כדי להיכנס לרחוב מבלי לעצור ומבלי שראה את אופנוע התובע. לטענת התובע, לא היה לו זמן כדי למנוע את התאונה. בעקבות התאונה נגרמו לאופנוע התובע נזקים לצדו הימיני של האופנוע. עתה תובע התובע את נזקיו והפסדיו.
  3. מנגד, טוענים הנתבעים (הנתבעת 2 הצטרפה לכתב ההגנה מאוחר יותר) כי אופנוע הנתבעים השתלב בנתיב הנסיעה לאחר שפנה שמאלה ורק לאחר מכן הגיח מאחור אופנוע התובע במהירות מופרזת ופגע בצדו הימיני של אופנוע הנתבעים וגרר אותו מספר מטרים קדימה עד אשר נפלו שניהם על צדם הימיני. עוד טוענים הנתבעים כי התובע מודה בפה מלא באחריותו לתאונה באומרו בכתב התביעה כי לא היה לו זמן לעצור וקרתה התאונה. לטענת הנתבעים, התאונה נגרמה ברשלנותו של התובע. כמו כן, מכחישים הנתבעים את הנזק והיקפו.
  4. למעשה, המחלוקת בין הצדדים היא הן לעניין האחריות לקרות התאונה, והן לעניין הנזק והיקפו.
  5. נערך לפניי דיון ביום 12.07.2021 שבו העידו רוכבי האופנוע המעורבים בתאונה.
  6. לאחר שמיעת העדויות וטענות הצדדים ולאחר שעיינתי בכל החומר המונח לפניי, לא נותר לי אלא לדון ולהכריע בתובענה.

דיון והכרעה

  1. על יסוד כל החומר המונח לפניי, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להידחות, מהנימוקים המפורטים להלן, באופן תמציתי בהתאם לתקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976:
    1. לאחר שבחנתי את עדויות הצדדים, והתרשמתי מעדויותיהם באופן בלתי אמצעי, אני מעדיף את גרסתו של רוכב אופנוע הנתבעים, שהייתה קוהרנטית, עקבית, ספונטנית, והקרינה אמינות, על פני גרסתו של רוכב אופנוע התובע שלא הותירה בי רושם דומה, בלשון המעטה, הייתה מתחמקת, מהוססת, מגומגמת, מתפתחת, בעלת סתירות, בלתי עקבית ומעוררת תהיות.
    2. אני מאמין לגרסתו של רוכב אופנוע הנתבעים, אשר הגיח מכיוון הנסיעה הנגדי, כי טרם ביצוע פניית הפרסה עצר את האופנוע, הסתכל קדימה, ראה כי אין רכבים ורק מאחר שהכביש היה פנוי החל בפנייתו (עמ' 3, שורות 6-3 לפרוטוקול). אלא שאז, ורק אז, אופנוע התובע, שככל הנראה נסע במהירות גבוהה מאוד, הגיח מאחור ופגע באופנוע הנתבעים מאחור וגרר את אופנוע הנתבעים קדימה (עמ' 3, שורות 13-5 לפרוטוקול).
    3. לא מצאתי כל חשיבות בעובדה כי לאחר המגע בין האופנועים, אופנוע הנתבעים היה עדיין בר נסיעה. ייתכנו לא מעט מצבים בהם כלי רכב, ובכלל זה אופנוע, ייפגעו בתאונה שעוצמת הפגיעה בין הרכבים לרבות אופנוע נראית כעוצמה לא קטנה ועדיין כלי הרכב יהיו ברי נסיעה. לא בכדי, אומר רוכב אופנוע הנתבעים בעדותו כי "האופנוע לא נשאר סבבה... הפלסטיקים התפרקו ולא הייתה פגיעה במנוע" (עמ' 3, שורות 20-18 לפרוטוקול).
    4. כמו כן, לא מצאתי כל חשיבות בעובדה כי בתמונה שצולמה לאחר התאונה, בה רואים את אופנוע הנתבעים מאחורי אופנוע התובע (עמ' 3, שורות 22-21 לפרוטוקול) כאינדיקציה לאחריות לתאונה. מיקום האופנועים על פי תמונה זו לא מצביע איזה אופנוע קדם לפני התאונה, אלא הוא מתאר את מיקום האופנועים אחרי התאונה. אני סבור כי מהירות נסיעתו הגבוהה של אופנוע התובע היא שהביאה למצב שבו אף על פי שאופנוע הנתבעים, לפני המגע, היה קדימה יותר מאופנוע התובע, לאחר המגע ביניהם ובעקבותיו, אופנוע התובע עבר את אופנוע הנתבעים.
    5. סבורני כי רוכב אופנוע התובע הסיע את האופנוע שלו במהירות נסיעה גבוהה ובלתי תואמת את תנאי הדרך. כמו כן, רוכב אופנוע התובע לא נתן דעתו לכביש לפניו מאחר שאצה דרכו. למעלה מזאת, אני סבור כי רוכב אופנוע התובע נהג בקלות ראש ומבלי להתחשב בתנאי הדרך.

בשל שילוב זה נמנעה מרוכב אופנוע התובע לנקוט בכל פעולה למניעת התאונה.

    1. לא מצאתי כי בנסיבות העניין היה באפשרותו של רוכב אופנוע הנתבעים למנוע את התאונה.
    2. לכן, האחריות לקרות התאונה חלה במלואה על רוכב אופנוע התובע.
    3. אשר למחלוקת בעניין הנזק הרי שלאור מסקנתי בשאלת האחריות לתאונה הדיון בשאלת הנזק מתייתר.

סיכום

  1. התובע ישלם לנתבעים הוצאות משפט בסך כולל של 750 ₪, וזאת תוך 30 יום מקבלת עותק מפסק הדין.
  2. ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב תוך 15 יום ממועד קבלת פסק הדין.
  3. המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים ותסגור את התיק.

ניתן היום, י"ג אב תשפ"א, 22 יולי 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/04/2021 החלטה על בקשה של נתבע 1 הארכת מועד להגשת כתב הגנה / כתב תשובה/בר"ל נצר סמארה צפייה
27/05/2021 החלטה שניתנה ע"י נצר סמארה נצר סמארה צפייה
22/07/2021 פסק דין שניתנה ע"י נצר סמארה נצר סמארה צפייה
03/05/2022 החלטה שניתנה ע"י נצר סמארה נצר סמארה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 טל דוביצקי
נתבע 1 אחמד עוודי
נתבע 2 ביטוח ישיר בע"מ