טוען...

החלטה שניתנה ע"י אילן סופר

אילן סופר05/05/2021

ניתנה ביום 05 מאי 2021

יעל זורנו

המבקשת

-

המוסד לביטוח לאומי

המשיב

בשם המבקשת – עו"ד ד"ר אמיר קמינצקי ועו"ד אביחי דהן

החלטה

השופט אילן סופר

  1. לפניי בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בבאר שבע (השופטת יעל אנגלברג שהם; ב"ל 3839-11-20) אשר דחה את ערעור המבקשת על החלטת הוועדה הרפואית לעררים (נפגעי עבודה) מיום 28.8.2020 (להלן: הוועדה). הוועדה קבעה כי שיעור נכותה הזמנית של המבקשת בגין כאב על בסיס רדיקולרי עומד על 5% בהתאם לסעיף 29(6)(א)-(ב) לתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת נכות לנפגעי עבודה), התשט"ז–1956 וכן קבעה כי לא קיים קשר סיבתי בין הליקוי בעיניים לבין תאונת העבודה מיום 7.2.2016.
  2. לאחר עיון בבקשה , בפסק דינו של בית הדין האזורי ובהחלטת הוועדה, נחה דעתי כי יש לדחות הבקשה.
  3. אשר לטענות בתחום הנפשי משהוחזר עניינה של המבקשת לבירור מחדש של הוועדה, עליה להתייחס לעניין העומד בפניה אך ורק לפי הוראות פסק הדין שהשיב לפתחה את העניין. פסק דין הורה לוועדה לדון רק בעניין הסחחרחורת ולא היה מקום כי תתייחס לטענותיה החדשות של המבקשת בתחום הנפשי. דברים אלו מקבלים משנה תוקף עת בהוראות פסק הדין המחזיר אשר נתן תוקף להסכמת הצדדים, הודגש כי "בהמלצת בית הדין המערערת לא תעמוד על הערעור בתחום הנפשי ובתחום הנוירולוגי".
  4. אשר לליקוי בעיניים היועצת עיינה בתיקה הרפואי של המבקשת בתחום העיניים, בחנה את המסמכים הרפואיים וחוות הדעת שהוגשו על ידה, בדקה אותה בדיקה קלינית וקיימה דיון מפורט, מנומק ומעמיק. אין מקום להתערב בסוג הבדיקות שנערכו למבקשת, עת המדובר, בעניין המסור לשיקול דעתה הרפואי של הוועדה. הוועדה התייחסה לחוות דעתו של ד"ר פרידלנד ואין מקום להתערב גם בכך, בהתחשב שכל שניתן על ידי המומחה היא דרגת נכות בשיעור 10% שהיא בגדר" סטיית התקן" שמבוססת היטב בממצאי הוועדה. כל אלו הן בגדר למעלה מן הצורך, עת הוועדה כלל לא הייתה חייבת לדון בכך לפי הוראות פסק הדין המחזיר.
  5. סוף דבר – הבקשה נדחית. בשים לב להוצאות בהן חויבה המבקשת בבית הדין האזורי, לא ייעשה צו להוצאות.

ניתנה היום, כ"ג אייר תשפ"א (05 מאי 2021) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/04/2021 הוראה למבקש 1 להגיש נימוקי בקשה אילן סופר צפייה
05/05/2021 החלטה שניתנה ע"י אילן סופר אילן סופר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 יעל זורנו אמיר קמינצקי
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי רועי קרת