טוען...

פסק דין שניתנה ע"י חנא סבאג

חנא סבאג27/06/2021

בפני

כב' השופט חנא סבאג

העותר

עאסם טאטור

נגד

המשיבים

1.אגף רישוי כלי יריה - המשרד לביטחון הפנים

2.משטרת ישראל

פסק דין

  1. העותר, מר עאסם טאטור (להלן: "העותר"), עותר כנגד החלטת המשיבים מיום 12.5.2021, לפיה נדחתה בקשתו לקבל רישיון לכלי ירייה.
  2. העותר טוען כי הוא נמנה על קבוצת הציידים החדשים אשר זכו, בהגרלה שערכה רשות הטבע והגנים בהתאם לתקנות להגנת חיית הבר, התשל"ו-1976, לקבל רישיון ציד לתקופה שבין 1/9/2021- 31/8/2024. רישיון זה מותנה בקבלת אישור מאת אגף רישוי כלי יריה המעיד על זכאותו לקבל רישיון כלי יריה מסוג רובה ציד.
  3. מיד עם קבלת ההודעה בדבר הזכייה, הגיש העותר בקשה לקבל רישיון כלי יריה. ביום 12/5/2021, נדחתה בקשתו משום התנגדות משטרת ישראל לאור קיומו של מידע חסוי. ביום 20/5/2021 הגיש העותר ערר לממונה בהתאם לסעיף 12(ג1)(1) לחוק כלי יריה, התש"ו -1949 (להלן: "הערר").
  4. במועד הגשת העתירה, טרם ניתנה החלטה בערר.

טענות העותר

  1. לטענת העותר, אין בסיס לדחיית בקשתו. לא ברור מהו טיבו של המידע החסוי והאם יש בו כדי להצדיק את דחיית בקשתו. בנוסף טוען העותר כי העיכוב במתן החלטה בערר שהוגש, גורם לו נזקים ממשיים ויש בו התעמרות שעה שהמשיבים מודעים לצורך כי עניינו במסגרת הערר שהוגש, יוכרע מהר על מנת שלא יפסיד את זכאותו בהגרלה. לסיכום טוען העותר כי הצדק מחייב כי השיקולים והנימוקים מאחורי ההחלטות של המשיבים יובאו תחת הביקורת השיפוטית של בית המשפט לעניינים מנהליים, גם טרם קבלת החלטת ועדת הערר.

דיון והכרעה

  1. דין עתירה זו להידחות על הסף, בהיותה עתירה מוקדמת.
  2. נכון לעת זו, העתירה הינה מוקדמת, שכן הנושא בכללותו מצוי בבחינה נוספת, במסגרת הערר שהגיש העותר, אשר טרם ניתנה לגביו החלטה סופית, וכן טרם חלף המועד למתן החלטה שכזו.
  3. באין החלטה מנהלית סופית, לא מתקיים הבסיס הנדרש לקיום ביקורת שיפוטית והנושא כולו אינו בשל לביקורת שיפוטית בפני בית משפט זה.
  4. בהינתן מצב דברים זה, אין מקום להשאיר את העתירה תלויה ועומדת עד לגיבושה של החלטה בערר שהוגש, שכן אפילו תהיינה לעותר השגות גם לגביה, הרי, שבכל מקרה, בסיס טענותיו ועילותיו יושתתו על תשתית עובדתית חדשה ושונה, אשר העתירה הנוכחית אינה הולמת אותה.
  5. בנסיבות אלה, דין העתירה להידחות על הסף.
  6.  בנסיבות הענין, לא ינתן צו להוצאות.

ניתן היום, י"ז תמוז תשפ"א, 27 יוני 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/06/2021 החלטה שניתנה ע"י שאהר אטרש שאהר אטרש צפייה
27/06/2021 פסק דין שניתנה ע"י חנא סבאג חנא סבאג צפייה