טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש הודעת הצדדים

אילן סופר05/07/2021

ניתנה ביום 05 יולי 2021

ברהנו קבדה

המבקש

-

המוסד לביטוח לאומי

המשיב

בשם המבקש – עו"ד סימן טוב לוי

החלטה

השופט אילן סופר

  1. לפניי בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי ירושלים (השופט דניאל גולדברג; ב"ל 12072-08-20) בו נדחה ערעור המבקש על החלטת הוועדה הרפואית (נפגעי עבודה) מיום 15.7.2020 (להלן: "הוועדה"). הוועדה שללה את הקשר הסיבתי בין הליקויים הנפשיים מהם סובל המבקש לבין הפגיעות שהוכרו כתוצאה מתאונת הדרכים שעבר ובהן פגיעת ראש.
  2. מעיון בהחלטת הוועדה עולה כי יש קושי ולו לכאורי בחלק מהנמקת הוועדה. הוועדה מציינת כי במהלך החודשים שחלפו בין התאונה לבין אשפוזו של המבקש, המבקש ביקר מספר פעמים אצל רופא המשפחה ולא ציין בפניו כי הוא סובל מבעיות נפשיות. הוועדה מתבססת על כך בין השאר, כדי לקבוע שאין קשר סיבתי בין התאונה להתפרצות המחלה. הנמקה זו נראית על פניה חסרה שעה שאין חולק כי טרם התאונה המבקש לא התלונן על בעיות מסוג זה ושמצבו הנפשי של המבקש התדרדר בצורה דרמטית בתקופה קצרה יחסית. התיעוד הראשון לבעיה נפשית אצל המבקש הוא חצי שנה לאחר התאונה, אך מדובר באירוע שהוביל לאשפוז כפוי של המבקש בבית החולים איתנים בעקבות התקף פסיכוטי. לבד מכך אין כל דיון מעמיק בשאלה המרכזית אם התאונה יכולה להביא להתפרצות הליקויים הנפשיים.
  3. בנסיבות אלו, משעה שהתיק הוחזר מספר פעמים לוועדה בהרכב הנוכחי, מוצע לצדדים כי עניינו של המבקש יוחזר לוועדה בהרכב חדש על מנת שתדון בשאלת הקשר הסיבתי בין התאונה לבין הליקויים הנפשיים. הוועדה תתייחס בין השאר לחוות הדעת של ד"ר אופנהיים ותדון בשאלה האם ובאיזה דרגה התאונה שעבר המבקש היוותה גורם, עיקרי או משני, מחמיר או מקדים, להתפרצות המחלה אצל המבקש.
  4. הצדדים יגיבו להצעה עד ליום 5.8.2021 וכן יתייחסו לאפשרות כי בית הדין ידון בבקשה כאילו ניתנה הרשות וידון בערעור לפי תקנה 82 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) התשנ"ב 1991.
  5. לחילופין ימסור המשיב את תגובתו לבקשה עד אותו מועד.

ניתנה היום, כ"ה תמוז תשפ"א (05 יולי 2021) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

אילן סופר, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/07/2021 החלטה שניתנה ע"י אפרת קוקה אפרת קוקה צפייה
05/07/2021 הוראה למבקש 1 להגיש הודעת הצדדים אילן סופר צפייה
29/07/2021 פסק דין שניתנה ע"י אילן סופר אילן סופר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ברהנו קבדה סימן טוב לוי
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי רועי קרת