טוען...

החלטה שניתנה ע"י יגאל גריל

יגאל גריל05/07/2021

בפני

כב' השופט י. גריל, שופט עמית

המבקש:

עלאא אבו חאטום - עו"ד

ע"י ב"כ עוה"ד עלאא אבו חאטום ואח'

נגד

המשיבים:

1. אלהאם כמאל

2. איימן סרחאן

ע"י ב"כ עוה"ד פאיז סלאמה ואח'

החלטה

בפניי בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בחדרה (כב' הרשמת הבכירה, יונת הברפלד-אברהם) מיום 3.5.21 ב-תא"ק 56492-10-20, לפיה ניתנה אפשרות למבקש להתגונן מפני תביעת המשיבים כנגד הפקדת הסכום של 140,000 ₪.

המועד להפקדה היה בתוך 30 יום מתאריך מתן ההחלטה.

המבקש עתר ביום 6.6.21 לעיכוב ביצוע ההחלטה והארכת המועד לתשלום העירבון עד למתן החלטה סופית בבקשתו, אשר נדחתה בהחלטת בית משפט קמא מיום 22.6.21.

הטענה היא ששגה בית משפט קמא משהתנה את הרשות להתגונן בסכום גבוה מאד ובכך חסם את דרכו של המבקש מלגשת לערכאות ולקבל את יומו בבית המשפט. המבקש עותר גם לעיכוב ביצוע החלטת בית משפט קמא עד למתן החלטה סופית בבקשת רשות הערעור.

מעיון במחשב בתיק בית משפט השלום עולה, שפסק דינו של בית משפט קמא ניתן ביום 1.7.21 ועל-פיו התקבלה התביעה כנגד המבקש.

בקשת רשות הערעור הוגשה ביום 4.7.21 דהיינו, לאחר שכבר ניתן פסק-דינו של בית משפט השלום ומשכך אין עוד מקום לדון בבקשת רשות הערעור, הואיל וקמה למבקש זכות ערעור על פסק הדין שניתן ביום 1.7.21 ובמסגרת ערעורו יוכל גם לטעון כנגד החלטת בית משפט קמא מיום 3.5.21.

עיינו בדברי כב' השופט מ' חשין ז"ל ב-ע"א 476/90 ‎ ‎מיטב הנדסה בע"מ‎ ‎נ' מדינת ישראל, פ''ד מו(4) 411, בעמ' 416 (1992):

"במקום שבעל דין מערער ברשות על החלטה שניתנה בהליך ביניים מסוים, ועד שבית משפט שלערעור מכריע בערעור נותן בית משפט קמא פסק דין סופי בהליך העיקרי, נעלם כמו מעצמו ערעור הביניים על החלטת הביניים; על בעל הדין הנפגע, אם יאבה, להגיש ערעור על פסק הדין הסופי, ואם ירצה יכלול בו אף ערעור על החלטת הביניים, שרואים אותה כנבלעת בפסק הדין הסופי (השווה: י' זוסמן סדרי הדין האזרחי (אמינון, מהדורה 6, בעריכת ש' לוין 1990) 724)." (ההדגשה שלי – י.ג.).

וכך גם דברי כב' השופט נ' הנדל ב-רע"א 8629/08 עטר נ' אשל, פ''ד סה(1) 709, בעמ' 717 (5.10.2011):

"כל עוד לא סיים בית משפט שלום הליך פלוני במתן פסק דין, הדרך להסתייג מהחלטות הביניים הינה על ידי הגשת בקשה למתן רשות ערעור. ברם, משניתן פסק דין סופי, כל החלטות הביניים שניתנו בתיק "נבלעו" במסגרת פסק הדין ולא ניתן לערער עליהן בהליך נפרד. תחת זאת, עומדת בפני בעל-דין הזכות להגיש ערעור ולא בקשה למתן רשות ערעור. לשון אחר, משניתן פסק דין סופי, בעל הדין מאבד את היכולת להגיש בקשת רשות ערעור על החלטת הביניים, אך זוכה הוא להגיש ערעור בזכות גם על החלטות ביניים שניתנו בהליך. זאת, במסגרת הערעור על פסק הדין.

מתן פסק דין הינו איפוא אירוע מכונן ברובד הדיוני. כוחו של פסק דין סופי לאסוף תחת כנפיו את כל החלטות הביניים שניתנו בתיק עד לאותו שלב יפה - בין אם הוגשו קודם לכן בקשות למתן רשות ערעור על החלטות ביניים ובין אם לאו. רוצה לומר - כלל זה נכון גם מקום בו ניתן פסק דין בהליך העיקרי שעה שבקשה למתן רשות ערעור על החלטה אחרת נותרה תלויה ועומדת להכרעה." (ההדגשה שלי – י.ג.).

על-יסוד האמור לעיל, אני מורה על מחיקת בקשת רשות הערעור.

משלא התבקשה תגובת המשיבים, אני מורה שלא יהא צו להוצאות.

המזכירות תמציא את העתק ההחלטה לבאי כוחם של שני הצדדים.

ניתנה היום, כ"ה תמוז תשפ"א, 05 יולי 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/07/2021 החלטה שניתנה ע"י יגאל גריל יגאל גריל צפייה