טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בעניין מינוי מומחה אורטופד

ריבה שרון16/01/2023

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובעת

פלונית

נגד

נתבעים

1. הראל חברה לביטוח בע"מ

2. פלוני

החלטה

  1. התובעת, ילידת 1950, הייתה מעורבת בת.ד מושא התביעה מיום 2/3/21 (להלן: "התאונה").
  2. בהמשך להחלטות קודמות, אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה - את ד"ר גדעון בורשטיין (להלן: "המומחה").

3. המומחה יואיל לחוות דעתו בדבר מצבה הרפואי של התובעת, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין התאונה לבין תלונותיה והטיפולים שעברה - חלקם או כולם; האם נותרה נכות זמנית או צמיתה, בגינה, אם בכלל, להתייחס לצורך בטיפולים ותוצאתם הצפויה אם יבוצעו; וכן – יואיל להתייחס גם למצב רפואי ולנכות שלא קשורים בתאונה, אם ימצא שיש כזו.

4. כתב המינוי יעוכב עד ליום 24/1. עד ליום 23/1 - יוכלו הצדדים להודיע על התנגדות (מבוססת ומנומקת) לזהות המומחה. אי הודעה- תחשב הסכמה לה והצהרה בדבר העדר מניעות מפני מימוש המינוי.

המומחה מתבקש להחזיר לתיק את טופס הצהרת מומחה שישלח אליו ע"י המזכירות יחד עם כתב המינוי, עם קבלתו ובטרם יחל בעבודתו.

5. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד, אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק, וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת - תישא הנתבעת, כמימון ביניים.

6. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי דרישת המומחה נתקבלה במשרדם עד ליום 16/12, ואם לא הגיעה - יפעלו נא מיד לבקשה; עם הגיעה - תדאג הנתבעת באמצעות ב"כ לפירעונה בתוך 30 יום ממועד קבלתה, תוך ציון שם הנבדקת. העתק אסמכתא על תשלום יומצא בפקס/במייל לב"כ הצד שכנגד, ולמרפאת המומחה לאחר ביצועו. אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, ובמועדים שנקבעו.

7. פניות אל המומחה תעשינה רק לאחר כניסת המינוי לתוקף. הפניות תהיינה רק בכתב, ובאמצעות ב"כ הצדדים. פניה למזכירות מרפאה, אם אינה בכתב – תתועד במזכר ותישלח לצד שכנגד.

8. הצדדים ימציאו לידי המומחה ללא דיחוי מסמכים בהתאם לדין ולפסיקה; מסמכי הנתבעת יומצאו לידיו בתוך 45 יום ממועד כניסת המינוי לתוקף.

9. מסמכי בע"ד ישלחו למומחה בבת אחת ולא לשיעורין. אין לשלוח תיעוד במייל, אלא בתיאום מראש עם מזכירות המרפאה, תוך הבהרת כמות הגיליונות שמבוקש לשלוח בדרך זו. בכל הנוגע לבדיקות הדמיה – יומצא גם הדיסק עצמו ולא רק הפענוח. הנ"ל יומצאו גם ידנית, במהלך הבדיקה. ב"כ הצדדים יוודאו מול מרפאת המומחה שהתיעוד מטעמם התקבל ונרשם, בתוך 10 ימים לאחר שנשלח או הומצא למרפאה.

10. המומחה רשאי לדרוש מהצדדים כל מסמך רפואי שימצא לנכון וכן להפנות את התובעת לכל בדיקת עזר שיזדקק לה.

11. בדיקת התובעת לא תיקבע לתאריך המוקדם מחלוף 60 ממועד המצאת העתק הפניה אל המומחה לידי ב"כ הנתבעת. המועד יודע לב"כ הנתבעת מיד לאחר קבלתו. באחריות בכ"ת לוודא שבדיקה לא תקוים בפועל לפני הגעתו חזרה לתיק של טופס הצהרת מומחה בהתאם לתקנות, ווידוא העדר מניעות על פיו.

12. המומחה יואיל לבדוק את התובעת ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בתוך 60 יום ממועד הבדיקה/המצאת בדיקות עזר משלימות שיבקש.

13. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מבוססים, תמציתיים וריאליים, ע"י כל צד בתוך 30 יום, במדורג. הצעתי תשלח בדואר בבוא העת, אם תחשיבי הנזק יאפשרו זאת.

14. פגרות בית המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי.

15. הצדדים יעקבו אחר התהליך, ירשמו את התיק לפניהם למעקב ויואילו להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ישירות ביניהם.

המזכירות תואיל לשלוח את כתב המינוי לב"כ הצדדים ולרשום בפניה ת.פ ליום 25/1. לאחר מועד זה - בהעדר הודעה או החלטה אחרת, ישלח גם למומחה

ניתנה היום, כ"ג טבת תשפ"ג, 16 ינואר 2023, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/02/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה על הוספת אסמכתאות ריבה שרון צפייה
03/03/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
17/03/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה בהסכמה למתן אורכה להגשת כתב הגנה מטעם הנתבעת מס. 1 (גם בשם הנתבע מס. 2) ריבה שרון צפייה
25/03/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה למחיקת הבקשה לתשלום תכוף ריבה שרון צפייה
22/12/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
25/12/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 הודעה לביהמ"ש ריבה שרון צפייה
16/01/2023 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בדבר צירוף מסמכים נוספים בתחום הפסיכיאטרי ריבה שרון צפייה
16/01/2023 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה בעניין מינוי מומחה אורטופד ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני אליהו אוזנה
נתבע 1 הראל חברה לביטוח בע"מ אבי ל. אמסלם
נתבע 2 ברוך עובד