טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 מתן החלטה

אביגיל פריי16/01/2022

מספר בקשה:2

בפני

כבוד הרשמת בכירה אביגיל פריי

מבקשת

איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

נגד

משיב

חאלד אבו סאלח

החלטה

לפני בקשה של הנתבעת לחסות חומרי חקירה ולחשפם רק לאחר פרשת התביעה וזאת בהסתמך על הלכת סוויסה (רע"א 4249/98 שמעון סוויסה נ' הכשרת הישוב נה (1), 515).

כידוע, הלכת סוויסה קובעת כי לבית המשפט שיקול דעת לאפשר לבעל דין לדחות המועד בו יחויב ליתן לבעל הדין שכנגד לעיין במסמכים ובראיות, מקום בו הדחייה עשויה לשרת את האינטרס של גילוי האמת- וכדברי ביהמ"ש:

"חרף הגישה הכללית המחייבת, בדרך-כלל, משחק בקלפים פתוחים, עדיין נותרה שיטת המשפט הדיונית בישראל – בבסיסה – שיטה אדברסרית ואין היא מונעת – במקרים רבים ואולי ברובם – הפתעת היריב."

עוד נפסק כי:

" (ג) בהחלטתו לסטות מן הכלל האמור ייתן בית-המשפט את דעתו על המחלוקת כפי שנתגבשה בכתבי-הטענות ולשאר נסיבות העניין. יש להניח שהוא ייטה לעשות שימוש בשיקול-דעת זה כשהמחלוקת סבה על עצם קיומו של האירוע נושא התביעה יותר מאשר כאשר מדובר בשיעור הנזק בלבד, אך גם בעניין זה אין לקבוע מסמרות;

(ד) במקרה מתאים רשאי בית-המשפט לעשות שימוש בסמכותו לפי תקנה 119, לעיין בעצמו במסמך ולעמוד על הפער הקיים בין העובדות, כפי שפורטו בכתב-התביעה לבין תיאור העובדות כפי שהוא מופיע בראיה שבמחלוקת;"

לאחר עיון בראיות ובדו"ח החקירה, אני סבורה כי בקשת הנתבעת בדין יסודה .

בענייננו, המחלוקת בין הצדדים הינה עובדתית ונוגעת בין היתר ביחס לנכונות המידע שמסר התובע ביחס לתאונה בה נפגע הרכב המבוטח למבקשת. משכך, ולאור העובדה כי החומרים כוללים בחלקם התייחסויות שיש בהם כדי להגיע לחשיפת האמת שלא על דרך גילויים מראש, אני מתירה למבקשת לחשוף הראיות לאחר פרשת התביעה. לאור העובדה כי המידע שזור בדו"ח החקירה באופן שאינו מאפשר גילוי חלקי, איני מחייבת המבקשת לגלות המידע בשלב זה.

הצדדים יעדכנו בתוך 14 ימים האם מבוקש לקיים דיון קדם משפט או שמא יש מקום לקביעת התיק לשמיעת הוכחות ללא צורך בקיום קדם משפט.

ככל ולא תימסר הודעה, יתקיים הדיון ביום 14.6.21 במתכונת קדם משפט וככל והצדדים יבקשו לשמוע עדויות במועד זה, ניתן יהיה לשמוע עדויות קצרות בלבד.

ניתנה היום, י"ד שבט תשפ"ב, 16 ינואר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/01/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 מתן החלטה אביגיל פריי צפייה
18/10/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 מתן החלטה מיכל רבינוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 חאלד אבו סאלח עדי קופרמן
נתבע 1 איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ טל בר משה