טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 פטור מאגרה (בהסכמה)

טל לוי-מיכאלי08/08/2021

רת"ק 13721-08-21 עדות נ' טלר

בפני כב' השופטת טל לוי-מיכאלי

העתק החלטת בית משפט מיום ל' אב תשפ"א 08 אוגוסט 2021

לפני בקשה לאקונית במיוחד לפטור מתשלום אגרה.
בבקשה לפטור מתשלום אגרת בית משפט הנטל המוטל על בעל הדין הוא להוכיח שני תנאים מצטברים: הראשון, העדר יכולת כלכלית לשאת בתשלום האגרה. השני, שסיכויי ההליך להצליח טובים (תקנה 14א' לתקנות בתי המשפט (אגרות) התשס"ז – 2007; בש"א 1236/91 חיים נ' מדינת ישראל ואח' (16.7.91)).

לאחר שעיינתי בבקשה מצאתי כי דין הבקשה לפטור מאגרה דחיה, אף ללא צורך בתשובה וזאת מהטעמים הבאים על משקלם המצטבר:

ביחס למישור הכלכלי -
הטענה להעדר מסוגלת כלכלית נטענה בעלמא וללא אסמכתאות. נספח א' - אישורי מע"מ - מהם ביקש המבקש שבית המשפט ילמד כי הוא אינו עובד - לא צורפו. נספח ג' - פניית המבקש לקבלת קצבת נכות מחודש מאי שנה זו, מלמדת לכאורה שטרם מוצתה בדיקת מל"ל. נספח ב' שצורף עניינו במצבו הרפואי של המבקש - אך אין בו כדי ללמד על מסוגלותו הכלכלית.
לבקשה לא צורפו המסמכים הנדרשים אשר דווקא בהם היה כדי לשפוך אור על המצב הכלכלי; וכך למשל לא צורפו: פירוט דפי חשבון עובר ושב מששת החודשים האחרונים, פירוט כרטיסי אשראי, מששת החודשים האחרונים. פירוט בתצהיר ערוך כדין האם נעשה ניסיון לפנות לבני משפחה, קרובים ומוסדות פיננסיים לצורך גיוס סכום האגרה. האם יש למבקש נכסים פיננסיים או ממשיים - מטלטלין או מקרקעין? שאלות אלו נותרו ללא מענה.

בנוסף, הבקשה חסרה כל התייחסות למישור סיכויי ההליך (הוא הנדבך השני המצריך הוכחה). אעיר כבר עתה בזהירות המתבקשת בשים לב לשלב הדיוני - כי אלו נחזים להיות לא מן המשופרים. מדובר בערעור על החלטה למחיקת התביעה (ובהקשר זה יובהר כי לא ברור מה היא הבקשה הספציפית עליה מבקש המבקש לערער שכן ניתנו שלל החלטות שעניינן בחוסר מעש מצידו במסגרת תיק שראשיתו בשנת 2017). כך או כך בהינתן מחיקת התביעה אין מניעה (בכפוף למגבלות ההתיישנות - ולעניין זה התייחס כב' השופט צימרמן בהחלטתו מיום 23.6.21) כי המבקש יגיש תביעה חדשה.

נוכח האמור לעיל הבקשה לפטור מאגרה נדחית.

האגרה תשולם בתוך 30 ימים (הפגרה במניין); אחרת ייסגר התיק.



החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/08/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 פטור מאגרה (בהסכמה) טל לוי-מיכאלי צפייה
07/11/2021 החלטה שניתנה ע"י טל לוי-מיכאלי טל לוי-מיכאלי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 - תובע סאם עדות
משיב 1 - נתבע דן טלר
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה ליאורה חביליו