טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות

בנימין הירשל דורון28/10/2021

מספר בקשה:1

בפני

כבוד השופט בנימין הירשל דורון

מבקשים

יסמין הראל

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

  1. לפני בקשה שכותרתה " בקשה למשפט לדוחות ששולמו כבר".
  2. המבקשת מפרטת 7 הודעות תשלום קנס ( פרטי ההודעות תשלום הקנס מפורטים בבקשה ובנספח א לתגובת המשיבה), בגינן לא הגישה בקשה להישפט במועד.
  3. יצויין כבר עתה , שהמשיבה בתגובתה , נעתרת לבקשה להישפט באיחור ככל שנוגע להודעת תשלום קנס מספר 7 המפורטת בנספח א לתגובה שמספרה 84242122, ומתנגדת לבקשה בנוגע ל6 הודעות תשלום הקנס האחרות.
  4. מהבקשה עולה שהודעות תשלום הקנס ככל הנראה נפרעו כבר מחשבון המבקשת בעקבות פעולות אכיפה.
  5. אני מפרש את בקשה זו כבקשה להישפט באיחור לפי סעיף 230 ל לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] , התשמ"ב 1982, וזאת מהטעם שהמועד בו אמורה הייתה המבקשת להגיש הבקשה חלף זה מזמן.
  6. עיון בבקשה מגלה שהמבקשת אינה מפרטת טעמים מדוע בכל אחד מהמקרים נמנע ממנה להגיש את הבקשה במועד.
  7. יודגש שלעניין זה הנחיתי את המבקשת להגיש תצהיר בו תיתן הסבר בנוגע לכל אחת מהודעות תשלום הקנס ,מדוע לא הגישה בקשה להישפט במועד.
  8. התצהיר שהגישה המבקשת לא כלל פירוט עובדתי מעבר לנטען בבקשה המקורית.
  9. עיון בבקשה המקורית מגלה שהמבקשת אינה מפרטת דבר לעניין אחריותה בנוגע לביצוע העבירות וטענתה מתמקדת באמירה " ביקשתי במשך מספר חודשים לגשת לבית המשפט בכדי שאגיע להסדר ראוי".
  10. עיינתי בבקשה ובתגובת המשיבה.
  11. דין הבקשה , ככל שנוגע ל- 6 הודעות תשלום הקנס- להידחות.
  12. המבקשת אינה מפרטת בבקשה מהי המניעה , שבגינה לא הגישה את הבקשה להישפט במועד.
  13. תגובת המשיבה, הכוללת למשל את בקשת המבקשת לביטול הודעת תשלום הקנס בנוגע לדוח מספר 6 ברשימה , וכוללת ראיות לעניין משלוח הודעות תשלום קנס למבקשת באמצעות דואר רשום, מלמדת שלא יכולה להיטען טענה של ממש לעניין כשל בקבלת הודעות תשלום הקנס.
  14. טענה שכזו גם לא נטענה למעשה.
  15. אני מפנה לתכתובות בין המבקשת לעירייה , נספח ג לתגובת המשיבה, ממנה עולה שהמבקשת יודעת על הודעות תשלום קנס אלו לפחות מתאריך 29/4/21. לטעמי לא הייתה מניעה מצד המבקשת להגיש בקשה להישפט במועד, אך גם אם הייתה מניעה שכזו הרי ברור שמשלהי אפריל יודעת היא על הודעות תשלום הקנס , והיא התעכבה בהגשת בקשה להישפט באיחור עד ל9/8/21 , מועד בו הגישה הבקשה.
  16. שיהוי שכזה, העולה על שלושה חודשים, לא נחשב בעיני כבקשה שמוגשת באופן מיידי לאחר שהוסרה המניעה שלא אפשרה הגשת הבקשה במועד.
  17. ככל שנוגע לעיוות דין – כאמור הבקשה שהוגשה והבקשות שהופנו לעירייה ומפורטות בתגובת המשיבה, מתמקדות ברצון להגיע להסדר ראוי. חתירה להסדר ראוי איננה עילה לבקשה להישפט באיחור ומלמדת שהמשיבה אינה כופרת בביצוע המעשה. כמוכן עיינתי בהודעות תשלום הקנס , שחלקן כוללות תיעוד העבירה המיוחסת בתמונה, ואני מוצא שגם מטעם זה לא יגרם עיוות דין אם תדחה בקשת המבקשת לאפשר לה להישפט באיחור.
  18. הבקשה נדחית ככל שנוגע להודעות תשלום 1 עד 6 בבקשה.
  19. לאור הסכמת המשיבה אני נעתר לבקשה להישפט באיחור ככל שהיא נוגעת להודעת תשלום מספר 7 שפרטיה צויינו בסעיף 3 בהחלטה. המשיבה תפעל להגשת כתב אישום בגין הודעת תשלום זו.
  20. מזכירות תעביר עותק מהחלטה זו לצדדים.
  21. זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 ימים ממועד העברת ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ב חשוון תשפ"ב, 28 אוקטובר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/08/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות בנימין הירשל דורון צפייה
09/09/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות בנימין הירשל דורון צפייה
28/10/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות בנימין הירשל דורון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 יסמין הראל
משיב 1 מדינת ישראל אגנס וינקלר